Wysłany: Czw Maj 28, 2009 13:45 [Freelander] Płyny eksploatacyjne jakie?
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998
Słuchajcie wiem ,ze temat już był wałkowany ale jest tyle różnych odpowiedzi.Jaki olej do recznej skrzyni 10w40 czy 75w90 przekładniowy 2.0l czy może więcej, jaki do IRD 75w90 ? a jaki do mostu 80W?.Napiszcie ale prosze o powazne odpowiedzi (zwłaszcza sprawa skrzyni biegów najbardziej sporna).
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 19, 2010 00:48, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 28, 2009 13:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 85 Skąd: Sandomierz
Wysłany: Czw Maj 28, 2009 19:27
Takie ja zalałem bo takie są zalecane.Olej do silnika 10w-40 ( Mobil ),do skrzyni biegów MTF 94 2 litry wchodzi 1,6l ,IRD (MOBIL SHC 75W-90) 1 litr ,tylny most ELF TRANSELF TYP B 80 W-90 1 litr ,płyn do chłodnicy niecałe 7 litra Preston
Jaki dokładnie olej Mobil wlałeś.
Mi też zalali olejem Mobil w ASO podobno pełen syntetyk, ale dokładnie jaka jest jego nazwa bo szykuje mi się daleka trasa i chcę profilaktycznie kupić 1l oleju tak na wszelki wypadek.
Niestety nie przyczepili mi karteczki kiedy kolejna wymiana i jaki olej zalali, podobno jeden z najlepszych.
Zrobili mi pełną diagnostykę komputerową, zczytali dane z kluczyka co kiedy było robione.
Wprowadzili mnie w komputer i mają do mnie dzwonić jak coś będzie do wymiany.
Założyli mi kartę stałego klienta.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 85 Skąd: Sandomierz
Wysłany: Pią Maj 29, 2009 12:51
Mobil S pół syntetyk do TD a nie napisałem jaki bo tedisek0 ma silnik benzynowy .Ja nie leję syntetyka do silnika gdzie nie jest zalecany ,kiedyś tak zrobiłem w innym samochodzie jeździłem na syntetyku i silnik zaczął brać olej podobno od tego więc od tamtej pory nie leję innego oleju od zalecanego.
Ja was nie pytam o olej silnikowy bo tu jest sprawa jasna 10w40Mobil1. A co do skrzyni biegów to juz sie dowiedziałem ,ze bezwarunkowo tylko zalewać olejem Texaco MTF 94 2.0 l jedynie w U.K ze wzgledu na klimat leją silnikowy 10W40 ale u nas odradzam .TEXACO KOSZT 2 LITRÓW TO 90 ZŁ. Tylni dyfer to olej przekładnowy 80W90 z GL5 polecam firmy COMMA angielskiej 1 litr-19 zł wchodzi 0,89l .Do skrzyni kątowej IRD 1,1 l 75W90 GL5 wspomnianej firmy .Ja dzisaj wszystko zalałem - spokój na jakies 20 tys. km.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum