Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Czy sonda lambda juz do wymiany ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Czy sonda lambda juz do wymiany ?
Autor Wiadomość
crusio 



Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 18
Skąd: Wieluń



Wysłany: Pią Maj 29, 2009 15:57   [R620] Czy sonda lambda juz do wymiany ?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Dzis przeprowadzilem test sondy za pomoca miernika, dokonujac pomiaru napiecia.
Sugerowalem sie technicznym FAQ na stronie oczywiscie :)

Na rozgrzanym silniku i biegu jalowym wahania napiec to przedzial 0.17V - 0.77V - czyli raczej wszystko w normie. Z kolei po podniesieniu obrotow na powiedzmy 4000, napiecie skakalo do 0.80V, lecz przy zamknieciu przepustynicy napiecie powinno spasc do 0V, jednak spadalo najnizej do 0,12V. Wydaje mi sie, ze wlasnie to jest przyczyna podwyzszonego spalania paliwa w moim Roverku.

Czy dobrze rozumuje skoro napiecie nie spada do 0V po zamknieciu przepustynicy nawet na chwile to silnik dostaje zawsze bogatsza dawke paliwa?

Jezeli tak to sonda jest do wymiany i teraz pytanie jaka kupic :) Moja ma 4 przewody (czarny, czarny, bialy i zielony). Nie wiem czy bedzie pasowala np uniwersalna Bosha 4 przewodowa, ale o innych kolorach przewodow. Czy moze poszukac jeszcze czegos innego np. COS TAKIEGO . Bede wdzieczny za wszelkie sugestie :)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Lut 02, 2011 20:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 29, 2009 15:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
gucwiz 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 114
Skąd: sosnowiec



Wysłany: Sob Maj 30, 2009 07:16   

zakres pracy sondy lambda jest 0-1v gdzie 0-0,5v mieszanka uboga 0,5-1v mieszanka bogata napiecie powinno spadac do zera
 
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sob Maj 30, 2009 10:55   

A co oznacza podwyższone spalanie?

Check engine pokazuje błędy?
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
crusio 



Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 18
Skąd: Wieluń



Wysłany: Sob Maj 30, 2009 14:18   

Spala mi ok 12l w jezdzie mieszanej. Check engine nie swieci, a podczas samotestu swieci ciagle, czyli nie ma bledow :) Ciekawe tylko, ze jezeli bedziesz cos nie tak z lambda, to check engine sie wlaczy.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Maj 30, 2009 15:09   

crusio, to, że napięcie lambdy nie spada do 0 w czasie zamknięcia przepustnicy może być spowodowane złymi nastawami silniczka krokowego,
Jeśli nie będzie się zamykał podczas schodzenia silnika z wysokich obrotów (hamowanie silnikiem) to napięcie sondy nie zejdzie do 0 i spalanie też będzie podwyższone
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sob Maj 30, 2009 19:58   

Jak chcesz sensownie mierzyć działanie i wskazania sondy lambda, to do tego zupełnie nie nadaje się nawet miernik elektroniczny (o galwanometrycznym wogóle nie wspomnę), gdyż pomimo tego, że miernik elektroniczny względem analogowego powoduje mniejsze obciążenie prądowe mierzonego obwodu (tu sonda), to jednak jego inercja jest za duża względem tego, jaka powinna być szybkość pomiaru zmiennej elektrycznej (tu napięcia).
Do tego nadaje się pięknie za to oscyloskopek, oczywiście jak najbardziej analogowy. Ruscy robili świetne i niezawodne oscyloskopy. Seria S-90, S-93, S-99... Piękne maszynki. Jak nastawisz takiego gada na pomiar wielkości w zakresie 0-1 V mniej więcej i dasz odpowiednią stałą czasową, to dopiero wykres na ekranie powie, co się właściwie z sondą dzieje i jak przedstawia się jej stan.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
crusio 



Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 18
Skąd: Wieluń



Wysłany: Nie Maj 31, 2009 02:01   

Pieknie i na temat :) Sprawdze jeszcze raz dokladnie spalanie, a nastepnie wezme sie zapobiegawczo za przeczyszczenie silniczka krokowego. Dziekuje za pomoc :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [620]Sonda lambda podlaczenie
tomason Rover serii 600, Honda Accord 3 Pon Lis 21, 2011 14:42
-Marcin-
Brak nowych postów [623i] Sonda Lambda
Blesso Rover serii 600, Honda Accord 1 Pią Mar 29, 2013 07:11
marthinez
Brak nowych postów [R600] Problem z sondą lambda :(
Gość Rover serii 600, Honda Accord 6 Pon Lis 12, 2007 20:01
thef
Brak nowych postów [R600] Problem z sondą lambda
rysio42 Rover serii 600, Honda Accord 7 Pią Lut 12, 2010 08:13
rysio42
Brak nowych postów [r620si F20z1] Sonda lambda bląd
piotrpg Rover serii 600, Honda Accord 1 Sro Maj 17, 2017 10:07
emilek900



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink