Forum Klubu ROVERki.pl :: [Corsa B '99] Problem ze zdjęciem bębna hamulcowego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Pią Lis 19, 2010 19:45
[Corsa B '99] Problem ze zdjęciem bębna hamulcowego
Autor Wiadomość
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 21, 2009 07:22   [Corsa B '99] Problem ze zdjęciem bębna hamulcowego

witam
wczoraj zdejmowałem bębny z tyłu znaczy zdjąłem tylko jeden bo drugi blokuje i nie mogę go zdjąć :/
zszedł tylko od góry a od dołu trzyma,auto stoi na lewarku od wczoraj bo nawet chcąc to poskładać do kupy to nie można bo bęben nie chce wejść z powrotem
zauważyłem że szczęki hamulcowe siedzą w bębnie a nie na piaście jak powinny
jak to teraz zdjąć?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 21, 2009 07:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Wto Lip 21, 2009 07:31   

Pewnie na bębnie jest już spory rant. Nie masz z tyłu od strony piasty jakiejś gumowej zaślepki? W niektórych autach są i po jej zdjęciu i wyhaczeniu zapadki samoregulatora można śrubokrętem cofnąć go na tyle, aby szczęki popuściły. Tyle w teorii...

Zobacz jeszcze czy na czole bębna nie ma dodatkowych, nagwintowanych otworów. Służą one właśnie do ściągania opornych bębnów. Wkręca się w nie śruby i bęben schodzi. Przy okazji mogą się pogiąć blaszki, listwy i zatrzaski, ale bywa ze to jest jedyny sposób (wnioskując po Twym opisie, to i tak już mogło to nastąpić).

Najpierw ustawiłbym jednaka bęben w pierwotnej pozycji. Opukaj go młotkiem gumowym albo zwykłym przez kawałek drewna - powinien wrócić na swe miejsce.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 21, 2009 07:59   

PTE napisał/a:
Nie masz z tyłu od strony piasty jakiejś gumowej zaślepki?

są dwie
PTE napisał/a:
Przy okazji mogą się pogiąć blaszki, listwy i zatrzaski, ale bywa ze to jest jedyny sposób (wnioskując po Twym opisie, to i tak już mogło to nastąpić).

raczej się już co nie co pogięło
Cytat:
Najpierw ustawiłbym jednaka bęben w pierwotnej pozycji. Opukaj go młotkiem gumowym albo zwykłym przez kawałek drewna - powinien wrócić na swe miejsce.

z tym to będzie ciężko
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Lip 21, 2009 08:55   

Jak blokują szczęki w bębnie, to weź przede wszystkim odpuść linkę hamulca ręcznego.
Do ściągania bębna przydaje się duży gumowy młotek.
PTE dobrze pisze, nabij bęben od nowa, sprawdź rękami, czy się obraca, jeśli nie, to pukaj weń w różne strony, aż go odblokuje, ale jak pisałem wyżej, linkę ręcznego odpuść zupełnie, na wisieć. Inaczej będzie wywierać naciąg na dźwignię mimośrodową, a ta będzie rozpierać szczęki.
Osobiście wojowałem z tylnymi hamulcami w moim Poldoroverze i z pełną odpowiedzialnością stwierdzam, że te "samoregulatory" nie działają zupełnie, choć rozbierałem to na atomy, czyściłem, smarowałem, itd.. łącznie z podginaniem blaszek zapadki trzpienia rozpieracza, smarowaniem gwintu trzpienia, a nawet natłuszczałem punkty opierania się szczęk. Trzeba, co jakiś czas po prostu, zdjąć bębny i śrubokrętem pokręcać te nakrętki, sprawdzając co chwila poprzez zakładanie na "krótko" bębna, czy już się zakleszcza, czy jeszcze nie.
Acha, ważne, przy tym trzeba całkowicie odpuścić linkę ręcznego, linka nie ma prawa naciągać rozpieracza. Potem, dopiero, jak się wyreguluje ręcznie te "samoregulatory", można linkę naciągnąć. Efekty są dobre, ja osiągnąłem blokowanie się obu kół na piachu. Na asfalcie to marzenie, przynajmniej w Polonezie.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 21, 2009 18:44   

dzięki za pomoc,bęben udało się zdjąć na chama za pomocą łapki do wyciągania gwoździ :wink:
Corsa pojechała do mechanika na gruntowną naprawę hamowni z tyłu bo ja nie mam czasu się w to bawić :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [corsa 98] wspomaganie kierownicy
yoyco0 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 12 Wto Kwi 01, 2008 15:29
yoyco0
Brak nowych postów [Corsa B] Jazda z odpiętym silnikiem krokowym.
szoso Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 2 Pon Maj 12, 2014 17:55
szoso
Brak nowych postów [Opel Corsa C 1.2 16V '02] Instalacja gazowa Koltek i proble
PieroPL Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 13 Pią Maj 25, 2012 14:53
wojtekhiszpan
Brak nowych postów [ golf 4 1,4 16v ] - Problem a aku
kzrr Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 2 Sob Lut 28, 2009 21:11
Konix
Brak nowych postów [Audi 80 1.6 D] problem z silnikiem
pajda Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 4 Nie Gru 19, 2010 17:02
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink