przede wszystkim sprawdź datę produkcji, można jeszcze sprawdzić takim czujnikiem kwas w środku po naładowaniu ale nawet nie wiem jak sie to cós nazywa miałem to kiedyś w rekach i sprawdzałem.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Do sprawdzania gęstości elektrolitu służy areometr niedrogie urządzenie do dostania np.na alledrogo.
Mierzyć najlepiej przy 25 stopniach C
1,285-1,3 Zbyt duża gęstość elektrolitu. Należy ją obniżyć w ten sposób, że usuwamy część elektrolitu zastępując go wodą destylowaną.
1,28 Pełny stopień naładowania akumulatora
1,2-1,24 Należy doładować akumulator
1,15-1,2 Akumulator wymaga natychmiastowego naładowania
poniżej 1,15 Akumulator może ulec zasiarczeniu czyli trwałemu uszkodzeniu
1,1 Zupełnie rozładowany (uszkodzony)
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Do sprawdzania gęstości elektrolitu służy areometr
o to to to
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Wydaje mi się ze areometr pokazuje tylko czy aku jest naładowany czy też nie a mi bardziej chodzi o to czy trzyma prąd i czy ma siłę zakręcić silnikiem.
Jak najbardziej się nada. Areometr pokazuje w jakim stanie jest elektrolit czyli to co "napędza" aku. Jeśli gęstość elektrolitu będzie poniżej 1,15 to nawet nie ma co oglądać się za takim. Jeśli będzie powyżej wtedy wybierasz najlepszy ładujesz sprawdzasz gęstość oraz napięcie w naładowanym aku. Jeśli to ma być do samochodu którym jeździsz na co dzień to ja bym nie kombinował z używkami no chyba, że są naprawdę w dobrym stanie jeśli nie to później będziesz się tylko wku@#!& jak zacznie się robić coraz chłodniej...
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
niestety aerometrem sprawdzisz tylko gęstość elektrolitu. Nie sprawdzisz stanu cel. Do tego by się przydał dodatkowo multimetr (nie musi być dobry)
naładowany akumulator powinien mieć napięcie w okolicach 12,5V i w zależności od pojemności określony opór (niestety z głowy nie powiem )
rozładowany będzie miał poniżej 11,5 V i odpowiednio mniejszy opór. Jeśli po naładowaniu opór nie wzrośnie to może oznaczać zwarcie na celach (acz porządne zwarcie w połączeniu z ładowaniem, to gotowa eksplozja )
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
aerometr to jedno, druga sprawa, to sprawdzenie aku pod obciażeniem. Do tego są tez specjalne testery (już nie takie tanie). One obciążają akumulator i sprawdzają czy pod obciażeniem napięcie jest utrzymywane na odpowiednim poziomie i czy zbyt szybko nie spada
żeby sprawdzic pod obciążeniem trza by włożyć aku do samochodu i włączyć wszystko co na prąd bez odpalania i zmierzyć napięcie, ew odpiąc kabel od cewki zapłonowej żeby nie odpalił i zakrecić pare razy i zmierzyć napięcie
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Czw Lip 30, 2009 11:55
najprostsze sprawdzenie akku pod obciążeniem: (pomijając kwestie przedstawione powyżej dotyczące sprawdzenia elektrolitu, które warto wykonać w pierwszej kolejności)
1. naładować
2. sprawdzić napięcie (jakieś 1/2 godz po odłączeniu prostownika nie powinno być niższe niż 12,5 V)
3. podzielić pojemność akumulatora przez 10 (czasem przy małych akku dzielimy przez 20) wtedy uzyskamy dane o prądzie jakim obciążyć akumulator
4. dobieramy odpowiednią żarówkę - moc żarówki liczymy mnożąc napięcie 12V przez prąd jaki nam wyszedł z poprzedniego działania - np akku 63Ah , prąd 6,3 A
moc żarówki 12V x 6,3 A=75,6 W najczęściej można dostać żarówkę 60W lub 90W
5. podłączamy żarówkę i co np 1/2 godz przez max 2-3h sprawdzamy napięcie na akumulatorze
to daje nam pogląd na jego sprawność - po 2 godz napięcie nie powinno spaść wiecej niż 1V
jeżeli jest inaczej aku nie rokuje na przyszłość
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum