Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Wymiana oleju + filtr
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Wymiana oleju + filtr
Autor Wiadomość
luki_pj 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków

Rover 400

  Wysłany: Pon Sie 17, 2009 20:10   [R400] Wymiana oleju + filtr
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam,

jak wiadomo regularnie trzeba wymieniać olej... tak że mnie też to dopadło.
Jako że jestem świeżo upieczonym Rover-owcem mam do was pytanie.

Jaki olej (markę polecacie) i jak Rover-ki chodzą na zamiennikach filtrów (FILTRON itp).
Wiadomo że do mojego silnika (2.0 Di) ma być 10W/40 lub 15W/40- poprzedni właściciel wlał 10W/40 i pewnie taki też wleję. Może jednak polecacie 15W/40?
_________________
Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
Ostatnio zmieniony przez szoso Czw Kwi 14, 2011 14:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 17, 2009 20:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Pon Sie 17, 2009 20:29   

Producent zaleca 10W40 i nie ma co kombinować.
Ja ostatnio wlałem Valvoline MaxLife Diesel.
Filtr Filtrona sprawuje się... chyba dobrze ( a jak to niby sprawdzić?).
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sie 17, 2009 20:35   

przerobiłem kilka róznych filtrów i nie zauważyłem różnicy .... więc i filtrona możesz wziąć ;) Co do oleum, to nie zmieniaj na 15W-40 .... skoro był lany półsyntetyk 10W-40 to tak dalej zalewaj ... osobiście też z valvoline korzystam, ale na innych też pojedzie :ok: a o samej wyimanie i olejch niedawno było .... zachęcam do poszperania na forum :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
czarek2208 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 62
Skąd: Z Białegostoku



Wysłany: Pon Sie 17, 2009 22:17   

Spokojnie chyba można zalać jakiś półsyntetyk...
Na początku lałem shell, potem castrol ale te kilometry tak lecą, że teraz kupuję olej do turbodiesla NORAUTO i takie tam i w garażu u ojca z piwem w ręku zmieniam i jest też cacy :mrgreen:
A filtr to oby był do rovera z dieslem Filtron jest OK. :evil:
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 898
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Wto Sie 18, 2009 07:33   

Z filtrami to jakoś nie ma problemu jaki byś nie założył to pojedzie ja np. wymieniłem cały komplet japońskiej firmy ASHIKA nie jest może jakaś potężna marka ale nie o to w tym chodzi a olej to zostaw 10W/40 tak jak koledzy doradzali wyżej taki np. Valvoline MaxLife lub Motul itp. ja jeżdżę na Agip,było już o tym i niema co wałkować :razz: .

Pozdrawiam
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
luki_pj 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Sro Sie 19, 2009 21:03   

I po wymianie.
Wlane wszystko wedle zaleceń producenta i waszych sugestii.
Valvoline MaxLife Diesel 10W/40 + Filtr FILTRON.
jedynie co mnie zdziwiło to się okazało, że poprzednio nie był 10W/40 jak zaleca producent, lecz syntetyk 5W/50... na kartce było doklejone naklejką oznaczenie oleju czego wcześniej nie zauważyłem :) Tak to jest jak się czyta po nocach haha.
Zastanawiam się na ile to będzie znacząca różnica dla mojego silnika. Ale skoro producent zaleca taki to się taki leje. Jest co prawda różnica pomiędzy syntetykiem a półsyntetykiem w lepkości i pracy w niskich temperaturach itp. ale myślę, że przy moim przebiegu ponad 200 tyś, i silniku ponad 11 letnim półsyntetyk to jedynie dobre rozwiązanie.

Wygląda na to że przez moje niedopatrzenie czeka mnie kolejna wymiana za 1 tyś kilometrów... bo przecież z tego co wiem te oleje nie mieszają się.
_________________
Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
 
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sro Sie 19, 2009 21:51   

luki_pj napisał/a:
Wygląda na to że przez moje niedopatrzenie czeka mnie kolejna wymiana za 1 tyś kilometrów... bo przecież z tego co wiem te oleje nie mieszają się.


Nie ma takiej potrzeby, śladowe ilości poprzedniego oleju nic w silniku nie zepsują :smile: spokojnie rób 10 tys km na nowym oleju.

Pozdrawiam.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
luki_pj 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Czw Sie 20, 2009 12:52   

No to wygląda na to, że niepotrzebnie sobie z silnika zrobiłem seniora :)
Ale Valvoline to dobra marka, więc myślę że wszystko będzie dobrze, a nawet bardzo dobrze.

Najwyżej po przejechaniu troszkę na tym oleju zastanowię się nad powrotem do syntetyka 5W/50 Rally Formula (dowiedziałem się po fakcie że taki tam był lany).

Dzięki za help, temat raczej do zamknięcia.
_________________
Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
 
 
 
badek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 145



Wysłany: Czw Sie 20, 2009 19:25   

LUKI nie kombinuj z syntetykami bo sa przeznaczone dla nowszych typow silnikow i w starszych silnikach moga spowosowac jego wycieki dlatego ze sa rzadsze i rozpuszczaja stare nagary ktore przez lata nazbieraly sie w roznych miejscach w silniku.Mam kumpla ktory przerobil to w swoim Audiku.
_________________
Chyba przesiade sie na MG ale dopiero jak moj klekocik padnie na amen czyli nie szybko :)
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Czw Sie 20, 2009 20:22   

badek napisał/a:
LUKI nie kombinuj z syntetykami bo sa przeznaczone dla nowszych typow silnikow i w starszych silnikach moga spowosowac jego wycieki dlatego ze sa rzadsze i rozpuszczaja stare nagary ktore przez lata nazbieraly sie w roznych miejscach w silniku.Mam kumpla ktory przerobil to w swoim Audiku.


... a świstak siedzi i zawije je w te sreberka :lol: Skoro wcześniej lany był full syntetyk to czemu niby teraz miałby zaszkodzić? Rozumiem jak ktoś do zmęczonego silnika z przebiegiem ponad 250K do którego lany był cały czas mineralny zaleje syntetyk ale jak był lany cały czas syntetyk to zmiana na pół syntetyk jest zmianą na gorsze...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Czw Sie 20, 2009 21:44   

A ja zmieniłem z syntetyka na półsyntetyk i... nic się nie stało. Różnic żadnych nie stwierdziłem. Poza paroma PLN pozostałymi w portfelu :razz:
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sie 20, 2009 21:49   

bo w tym silniku nie poczujesz różnicy ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Czw Sie 20, 2009 22:36   

praktis napisał/a:
A ja zmieniłem z syntetyka na półsyntetyk i... nic się nie stało. Różnic żadnych nie stwierdziłem. Poza paroma PLN pozostałymi w portfelu :razz:


A co się miało stać ole jak olej. Plusy syntetyka najwidoczniejsze są zimą ponieważ nie robi się tak gęsty jak mineralny i nie trzeba czekać aż się nagrzeje aby było dobre smarowanie.
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
badek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 145



Wysłany: Pią Sie 21, 2009 22:51   

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=44506 a to dla ciebie PLYWAK a ty seee :rotfl: dalej zawijaj i bujaj ze syntetyk lepszy niz polsyntetyk.Ciekawe skad posiadasz takie informacje skoro producent zaleca jednak polsyntetyk??????Moze mnie uswiadomisz.Bo ja wcale nie twierdze ze zaszkodzi ale nie polecam :rotfl:
_________________
Chyba przesiade sie na MG ale dopiero jak moj klekocik padnie na amen czyli nie szybko :)
 
 
JeRRy3D 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 258
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Nie Sie 30, 2009 16:08   

A czy ktoś wyjaśni różnice oznaczeń na opakowaniu? Mam zalany przez serwis (przy wymianie) Castrol Magnatec diesel 10W-40B3. Ostatnio nas półkach widziałem bliźniaczą z wyglądu do mojego flaszkę oliwy (te same zonaczenia), tyle że... bez napisu "diesel". Myślałem że to tylko różnica designu etykiety i "chłyt matetindowy", ale kilka półek dalej jest jednak ten sam z napisem "diesel".

Czy to różne oleje?
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Nie Sie 30, 2009 19:32   

Różnią się min. dodatkami czyszczącymi silnik (liczba TBN) bo jak wiadomo w dieslach zostaje więcej nagaru...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Sie 30, 2009 19:46   

praktis napisał/a:
A ja zmieniłem z syntetyka na półsyntetyk i... nic się nie stało

bo i się nie stanie :wink:
to normalne że z syntetyka przechodzi się na półsyntetyk a później na mineralny bo taka jest kolejność a jeśli tak odwrotnie to w niektórych silnikach może pojawić się problem ale to zależy od jego kondycji :roll:
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Nie Sie 30, 2009 20:37   

Zmieniłem na półsyntetyk ze względu na to, że producent zaleca właśnie taki.
:smile:
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 14:26   

co by nie zakładać kolejnego tematu to napiszę tutaj :wink:
chciałbym kupić olej Petronas 10w40, tyle że nie ma rozróżnienia na benzyna, diesel
http://allegro.pl/petrona...1518807603.html
stąd moje pytanie czy ten z aukcji się nadaje do diesla? Specyfikacja: SAE API ACEA VW MB-Approval 10W-40 SM/CF A3/B3 505.00 229.1
do tej pory lałem Valvoline maxlife diesel 10w40 API CF ACEA B3-98
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 629
Skąd: Gliwice



Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 20:44   

Nadaje się. Generalnie chodzi o te oznaczenia.
SAE API ACEA VW MB-Approval 10W-40 SM/CF A3/B3 505.00 229.1
Valvoline maxlife diesel 10w40 API CF ACEA B3-98
Przynajmniej tak mi wyjaśnił gostek w hurtowni olejów.
-------------------
Pozdrawiam
sympatyk BetJar
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
Ostatnio zmieniony przez BetJar Nie Kwi 17, 2011 16:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Wymiana uszczelki miski olejowej+filtr oleju
faecd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Lip 23, 2013 20:59
PiterSK
Brak nowych postów [R400] Wycie auta - wymiana oleju w skrzyni?
r0wl3n Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Lip 08, 2012 23:25
sTERYD
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [416SI LPG] Filtr Oleju
kamilos2521 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Paź 20, 2011 11:46
kamilos2521
Brak nowych postów [Rover 400 Di] filtr oleju
bialy246 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Cze 01, 2010 22:53
Brt
Brak nowych postów [Rover 45] Filtr oleju
pawlovsky Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Wrz 13, 2016 06:00
ADI-mistrzu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink