Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220 SD - 86KM] Mokra turbina
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220 SD - 86KM] Mokra turbina

Pocąca się turbina (foto)
Autor Wiadomość
rbl 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 76
Skąd: Jasło

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 20:09   [R220 SD - 86KM] Mokra turbina

Ostatnio dostrzegłem, że moja turbina się poci. Co z tym zrobić? Czy to coś poważnego? Ta wilgoć to olej silnikowy? Zauważyłem też ubytek płynu chłodniczego.. czy to ma z tym związek? Poniżej przedstawiam kilka fotek.





 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 20:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 20:40   

W sumie ze się poci to nic strasznego, raczej normalne to jest :wink: turbina jest chłodzona oraz smarowana olejem silnikowym, wiec sobie zobacz po wymianie oleju i filtra oleju czy np po 1000km tobie ubyło oleju. Jak nie to nie ma sie co martwic.

Tak jak u ciebie mniej więcej u mnie również wygląda :wink:

Co do ubytku płynu chłodniczego to sprawdź sobie pompę wodna czy gdzieś tam nie cieknie i wszystkie połączenia węzy, bo te opaski lubią korodować. W naszych dieslach to jak ubywa plyn, to jest chłodnica dziurawa albo waz gdzieś pęknięty jest albo nie dokręcony lub pompa wody pada.

Ja u siebie teraz wymieniłem pompę wody oraz nowy termostat i również przy okazji wszystkie opaski na nowe wymieniłem bo takie zardzewiałe juz były.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 21:00   

to że turbina się poci nie świadczy jeszcze o jej złym stanie w moim 620sdi jak go kupiłem turbina się pociła, przejechałem nim 90.000 i nadal chodziła bez problemu :-) jedyny minus to to że ile razy auto było na podnośniku mechanicy zwracali uwagę że mam mokrą turbinę i pewnie jest na wykonczeniu a ona nic sobie z tego nie robiła i hulała dalej :-)
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
rbl 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 76
Skąd: Jasło

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 21:13   

Dzięki za odpowiedź. Po około 3.000 km dolałem dziś niecałe 100ml oleju - to dużo?

Sprawdzę łączenia węży, tak jak mówisz. Gdzie natomiast znajduje się pompa wody? Czy widoczna jest "od góry"? (Dopiero zaczynam się wdrażać w temat mechaniki samochodowej :) )
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 21:27   

rbl, Sciagnij sobie RAVE ze strony klubu
http://www.roverki.wieniawa.net.pl/rave/Rave.iso

Jest to taka książka naprawy naszych Roverkow. Jest to wersja angielska. Mam jeszcze niemiecka jak byś chciał :mrgreen:

Ja zawsze robię tak ze jak wymieniam olej z filtrem to napełniam do miarki MAX i potem sprawdzam co kilka tys km i jak nie spadnie poniżej MIN to nic nie dolewam. 100ml to wiele nie jest. Bylo to chyb tak ze 1l to jest 1cm na skali miarki oleju :wink:

Ja tez tak zaczynałem jak ty :mrgreen:

W sumie ty nie masz klimy do pod alternatorem widac pompe wody idzie tam taki waz czarny w lewo, jak stoisz przed silnikiem. Ale najlepiej zobacz z pod spodu czy nie jest tam mokre. Mokre bedzie napewno z oleju ale patrz czy jak silnik chodzi czy nie cieknie plyn chlodniczy. Szkoda ze nie ma mnie teraz w Polsce to byś wpadł do Strzyzowa to bym tobie zaglądną do Rovera :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
rbl 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 76
Skąd: Jasło

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 23:04   

Bardzo denerwuje się gdy próbuje uzyskać jakąś informację z tego RAVE'a ... jest to wersja angielska i wiele przewodów jest inaczej rozmieszczona (przede wszystkim chłodzenie) i szybko mnie głowa od tego zaczyna boleć :grin:

Dziś chwilę przyglądałem się, ale nie byłem w stanie zlokalizować tej pompy wody pod alternatorem.. znalazłem za to mały wyciek z serii "ten typ tak ma" :lol: - [R220 SD - 86KM] Wyciek oleju (foto)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 23:47   

rbl,

Tutaj masz pompe wody: :mrgreen:


A w Rave muszsi u sibie zawsze patrzec pod napisy Non-intercooled :razz: W tedy beda zdjęcia jak u ciebie jest :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
rbl 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 76
Skąd: Jasło

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 23:55   

Bardzo obrazowo.. że tak powiem.. mi to pokazałeś :mrgreen: dzięki! Rozeznam później sytuacje w tym miejscu :lol:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 23:59   

pompa jak będziesz patrzył od spodu jest dokładnie nad belka :mrgreen:

Będę teraz w tym tygodniu znów w Strzyzowie jak byś chciał wymienić pompę to wpadnij :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Wrz 11, 2009 12:35   

W wersjach z klimą fabryczną w miejscu pompy wody masz sprężarkę klimatyzacji a pompę nad nią :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
rbl 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 76
Skąd: Jasło

Rover 200

Wysłany: Pią Wrz 11, 2009 23:23   

Brt, moja 200-tka jest bez klimy. Znalazłem tą pompę wody, ale z góry wygląda ok.. nie dostrzegłem i nie wyczułem nieszczelności. Kilka dni temu wymieniłem płyn chłodniczy.. będę mógł teraz zaobserwować dokładniej ubytek, bo wczesniej JAKOŚ nie zwracałem na to uwagi :roll: Będę miał tylko problem w lokalizacji ewentualnych wycieków, bo mój mechanik porozlewał tu i ówdzie stary płyn i teraz w wielu miejscach mam białe zacieki :shock:
 
 
arturky 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 254
Skąd: Białystok



Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 18:16   

Cytat:
to że turbina się poci nie świadczy jeszcze o jej złym stanie w moim 620sdi jak go kupiłem turbina się pociła, przejechałem nim 90.000 i nadal chodziła bez problemu :-) jedyny minus to to że ile razy auto było na podnośniku mechanicy zwracali uwagę że mam mokrą turbinę i pewnie jest na wykonczeniu a ona nic sobie z tego nie robiła i hulała dalej :-)
POTWIERDZAM, jeździć dalej i nie zaczepiać śmigła :lol:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 200 2.0 SDI] mokra turbina, spadek mocy
Rafael Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Pią Maj 22, 2009 23:59
Rafael
Brak nowych postów [R220 SD - 86KM] Czujnik wentylatora
Czujnik temperatury odpowiedzialny za wł. wentylatora
rbl Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Pon Wrz 14, 2009 11:15
szoso
Brak nowych postów [R220 SD - 86KM] Wyciek oleju (foto)
wyciek oleju z lewej strony silnika
rbl Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Wrz 14, 2009 19:22
Damianin
Brak nowych postów [R220 SD - 86KM] Wyciek na kolektorze dolotowym?+Brzęczenie
(foto)
rbl Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Paź 03, 2009 11:34
Remigiusz
Brak nowych postów [R220 SD - 86KM] Stukanie podczas kręcenia kierownicą w lewo
Słychać i czuć jednorazowy stuk...
rbl Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Wrz 22, 2009 08:41
NEOSSS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink