Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 00:29 [R75] Piszczenie podczas ruszania
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Jestem świeżo upieczonym posiadaczem R75 , przesiadłem się z R600... Mniejsza o to, problem jak w temacie, jak ruszam delikatnie problem nie występuję, jednak kiedy dodam jakby więcej gazu pojawia się krótkotrwałe piszczenie... Pojawia się ono tylko na pierwszym biegu, także moim zdaniem wyklucza to sprzęgło (przynajmniej ślizganie się tarcz), bo występowałoby to na wszystkich biegach i wyższych obrotach. Wiem, że auto stało ok. półroku, także myślę, że mogą to może być hamulce, a dokładniej szczęki (nieodpuszczają tarczy?) i może trzeba będzie zdjąć koła i je rozruszać może lekko przesmarować czymś. Narazie wolę się skierować do Was, przed jakimi kolwiek robotami, żeby nie robić na marne
Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie, Kamil
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 08, 2010 17:09, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 00:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 08:54
Tak jak napisał SeniorA sprawdź naciągniecie paska tylko klinowego a nie napędowego
Typowa oznaka słabo napiętego lub wyeksploatowanego paska klinowego - piszczenie.
Gdzie się znajduje to chyba nie muszę opisywać dokładnie.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 13:49
apples, pasek klinowy jest paskiem napędowym, tak samo jak pasek wielorowkowy.Napisałem napędowy bo może piszczeć jeden i drugi i tak jest określany w procedurze napraw.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 15:15
Dokładnie to jest tak:
1. główny pas napędowy ( main drivebelt ), napędza pompę ukł. chł. , wspomaganie i alternator.
2. pas napędowy klimatyzacji ( air conditioning drivebelt )
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#343515
mialem dokladnie to samo zaraz po zakupie auta,wlasnie przy ruszaniu ten dzwiek na pierwszym biegu. wymienili mi na gwarancji tarcze sprzegla i problem zniknal
[ Dodano: Pon Wrz 14, 2009 20:22 ]
w serwisie powiedzieli ze to byl powszechny ponoc problem w pewnej serii roverkow
O matko, byle nie te koło dwumasowe! ... czyli wychodzi na to, że można to tylko zaobserwować na pierwszym biegu, a co jeśli to ono i nie będę ostro ruszał? Czy ma to sens czy lepiej wymienić, bo prędzej czy później walnie? Trudno do tego się dostać w roverku? (pewnie półoś trzeba będzie zdjąć ) - ma ktoś jakieś instrukcje takiej wymiany, schematy?
P.S. Lepiej kupić nowe niż używane? patrzyłem ceny -nowe 1200-1300PLN, używane 50% ceny nowego
jeszcze jedno pytanie, jak sobie kręce kierownicą przy włączonym silniku słychać takie lekkie trzask przy skręcaniu w jedną, a potem w drugą stronę, czy może to być coś od wspomagania? w kołach nie ma luzów...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum