Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 214 i] Zmiana oleju...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 214 i] Zmiana oleju...
Autor Wiadomość
stasiax90 



Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 8
Skąd: Poznan



  Wysłany: Pon Lis 02, 2009 17:09   [R 214 i] Zmiana oleju...

Witam wszystkich, mam male pytanko. Miesiac temu kupilem Roverka 200 1,4 75 km, z przebiegiem 170 000 km gdy pytalem sprzedajacego o olej, powiedzial ze byl wlany mineralny, tylko tyle mu przekazal wczesniejszy wlasciciel :cry: Pytanie: Czy moge zmienic z minerala, chociaz na polsyntetyk??? Za opinie z góry dzieki...
Ostatnio zmieniony przez thef Pon Lis 02, 2009 17:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 02, 2009 17:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
klakier0301 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 37
Skąd: xxx



Wysłany: Pon Lis 02, 2009 17:12   

po co zmieniać na pół syntetyk mineraly jest gęściejszy i lepiej bedzie smarował
_________________
klakier0301
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Lis 02, 2009 17:16   

Wujek Google wie wszystko wpisałem 3 s i mialem odpowiedz ... każdy wyciąga rączki od razu po gotowe ...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Lis 02, 2009 17:17   

Wg instrukcji powinien być lany półsyntetyk 10W40. I teraz pytanie wracać do niego czy nie? Wielu wróciło i nie narzeka, inni odradzają. Co do smarowania, w zasadzie, jeśli popychacze są hydrauliczne, to powinno się stosować jednak półsyntetyk. Przebieg nie jest aż taki duży by nie zaryzykować. Teoretycznie po zmianie na rzadszy olej może zacząć cieknąć z silnika, no ale właśnie, tylko teoretycznie, praktycznie bywa różnie.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lis 02, 2009 17:44   

klakier0301 napisał/a:
po co zmieniać na pół syntetyk mineraly jest gęściejszy i lepiej bedzie smarował

:rotfl: ... to po co w ogóle wymyślili syntetyki itp. ;) Skoro producent zaleca półsyntetyk, to taki trzeba lać , a tym bardziej jak napisał thef, to silników z hydrauliką rozrządu. Je,si chodzi o zmianę z minerala na półsyntetyk, to u siebie zmieniłem i wyraźnie łatwiej silnik odpala na zimno i ciszej pracuje. Wycieki w więkeszej ilości się nie pojawiły ... ale zawsze jakieś ryzyko niewielkie jest.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Lis 02, 2009 18:04   

klakier0301 napisał/a:
po co zmieniać na pół syntetyk mineraly jest gęściejszy i lepiej bedzie smarował
tak jest tylko na zimno ,a to akurat jest nie korzystne , bo półsyntetyczne jako''rzadsze '' na zimno ,wcześniej smarują silnik. Natomiast w temperaturze pracy na gorąco, parametry półsyntetyków są wyraźnie lepsze ( stabilniej trzymają lepkość pod obciążeniem ) , mineralne robią się ''rzadsze '' , co jest niekorzystne.
Wystarczy porównać wskaźniki lepkości.
Oczywiście najlepsze pod tym względem są syntetyki.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Wto Lis 03, 2009 01:18   

thef napisał/a:
Co do smarowania, w zasadzie, jeśli popychacze są hydrauliczne, to powinno się stosować jednak półsyntetyk.

Brt napisał/a:
to taki trzeba lać , a tym bardziej jak napisał thef, to silników z hydrauliką rozrządu

Dlaczego? Co jest w tych popychaczach takiego ze potrzebuja wlasnie polsyntetyka? Jazdze caly czas na syntetyku Mobila 0W40 i jakos sie kreci ,nawet lepiej niz na tanich i kiepskich olejach jakimi sa polsyntetyki. Producent zadnej marki nie zaleca syntetyka bo jest drogi i zle to wyglada w reklamach kosztow przegladow, jesli juz jest 5W40 to hydrokrack, nie syntetyk.Polecam nr 44 Autoswiata artykul pt."Olejowe mity" to tak dla przykladu.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Lis 03, 2009 06:25   

keczu,przecież wiesz, że zawsze można wlać lepszy olej od zalecanego przez producenta, byleby spełniał wymagania jakościowe i lepkościowe. Należy się tu kierować zasadą,że klasa lepkości na zimno musi być wyższa ( niższa cyfra przed W ) i wyższa klasa lepkości "letnia" ( wyższa liczba ). Tzn. jeśli jest zalecany olej 10W/40, to zawsze można wlać 5W/40 , 0W/40 i 10W/50 , 10W/6O .Nie wolno nam tylko zastosować 15W/40 czy 20W/40 . Półsyntetyk jest tylko "złotym środkiem'' między ceną a jakością. Półsyntetyk, to trochę lepszy mineralny ( mineralny + do 30% bazy syntetycznej ).Ja też jeżdżę na syntetyku mającym aprobatę Rovera.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Wto Lis 03, 2009 07:53   

SeniorA napisał/a:
keczu,przecież wiesz, że zawsze można wlać lepszy olej od zalecanego przez producenta, byleby spełniał wymagania jakościowe i lepkościowe. Należy się tu kierować zasadą,że klasa lepkości na zimno musi być wyższa ( niższa cyfra przed W ) i wyższa klasa lepkości "letnia" ( wyższa liczba ). Tzn. jeśli jest zalecany olej 10W/40, to zawsze można wlać 5W/40 , 0W/40 i 10W/50 , 10W/6O .Nie wolno nam tylko zastosować 15W/40 czy 20W/40 . Półsyntetyk jest tylko "złotym środkiem'' między ceną a jakością. Półsyntetyk, to trochę lepszy mineralny ( mineralny + do 30% bazy syntetycznej ).Ja też jeżdżę na syntetyku mającym aprobatę Rovera.

Spoko,dzieki.Ja to wszystko wiem od baardzo dawna tylko chce uzasadnienia bo wiele osob z taka stanowczascia i pewnoscia wypowiada sie o olejach piszac czasem bzdury. Juz nawet na prase klozetowa sie powoluje bo jak napiszesz cos od siebie to i tak kazdy wie najlepiej i polsyntetyk jest "najlepszy". No i tu np.ze wzgledu na te popyczacze.Wiec pytam o uzasadnienie tych co tak pisza.
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Wto Lis 03, 2009 07:59   Re: [R 214 i] Zmiana oleju...

stasiax90 napisał/a:
gdy pytalem sprzedajacego o olej, powiedzial ze byl wlany mineralny, tylko tyle mu przekazal wczesniejszy wlasciciel


A znasz lepkość tego oleju? Ja wlałem kiedyś do Roverka PetroCanada Supreme 10W-40 - to jest olej mineralny.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Lis 03, 2009 09:11   

keczu napisał/a:
Spoko,dzieki.Ja to wszystko wiem od baardzo dawna tylko chce uzasadnienia bo wiele osob z taka stanowczascia i pewnoscia wypowiada sie o olejach piszac czasem bzdury. Juz nawet na prase klozetowa sie powoluje bo jak napiszesz cos od siebie to i tak kazdy wie najlepiej i polsyntetyk jest "najlepszy". No i tu np.ze wzgledu na te popyczacze.Wiec pytam o uzasadnienie tych co tak pisza.
A czy ktoś napisał, że półsyntetyk jest najlepszy? Ja napisałem, że producent go zaleca i chodziło o to, że dla hydraulicznych popychaczy mineralny nie jest wskazany, a nie że półsyntetyk najlepszy. Nic nie napisałem o tym, że syntetyk jest zły, tylko skoro przy zmianie na rzadszy olej jest zawsze ryzyko rozszczelnień w silniku, to już wymiana o dwie klasy tym bardziej może być ryzykowna. Gdzie tu te bzdury? Czy poza tym ktoś tu Ci na forum neguje Twoje opinie o olejach, że musisz podpierać się dowodami z prasy?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Lis 03, 2009 10:13   

thef napisał/a:
przy zmianie na rzadszy olej jest zawsze ryzyko rozszczelnień w silniku
i tu jest ten mit powtarzany.Mówmy o lepkości w danej temperaturze i wskaźniku lepkości , a nie '' olej rzadki , gęsty '' bo to się ma nijak do rzeczywistości. W temperaturze pracy mają jednakową lepkość ( 40 ) ,a co do rozszczelnień to nie ma żadnego niebezpieczeństwa, bo to nie te czasy,nie te materiały w silnikach i nie te oleje co 20 lat temu.Teraz oleje mają dodatki uelastyczniające uszczelnienia,inhibitory korozji chroniące metal i modyfikatory tarcia. Jeśli pod autem pojawi plama oleju po wlaniu np.syntetyka czy półsyntetyka to tylko świadczy o tym,że silnik już był nieszczelny a rzadszy na zimno olej łatwiej wyciekł.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Lis 03, 2009 10:36   

Na zimno czy na ciepło, to jednak wyciek, czyli brak szczelności. Przecież tylko o to chodzi. Nie debatujemy tu nad lepkością w temperaturze roboczej, tylko nad sensem wlewania syntetyka do auta, które mogło już jeździć długo na oleju mineralnym. Jeśli nie zacznie cieknąć, to ok, jestem jak najbardziej za, ale jeśli jednak będą spore wycieki to koszty uszczelnienia nie są takie małe.
SeniorA napisał/a:
i tu jest ten mit powtarzany.Mówmy o lepkości w danej temperaturze i wskaźniku lepkości , a nie '' olej rzadki , gęsty '' bo to się ma nijak do rzeczywistości
I tu się mylisz, bo z punktu widzenia okrutnej rzeczywistości ma to ogromne znaczenie. Bardzo ważna jest lepkość w temperaturze otoczenia, przy zimnym rozruchu, kiedy smarowania odpowiedniego jeszcze nie ma. Stąd np. nie zaleca się oleju mineralnego do hydraulicznych popychaczy.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Lis 03, 2009 10:56   

thef napisał/a:
Na zimno czy na ciepło, to jednak wyciek, czyli brak szczelności.
thef, ja piszę o istniejącej już ewentualnej nieszczelności , a nie o rozszczelnianiu po wlaniu półsyntetyku.
thef napisał/a:
I tu się mylisz, bo z punktu widzenia okrutnej rzeczywistości ma to ogromne znaczenie. Bardzo ważna jest lepkość w temperaturze otoczenia, przy zimnym rozruchu, kiedy smarowania odpowiedniego jeszcze nie ma. Stąd np. nie zaleca się oleju mineralnego do hydraulicznych popychaczy.
nie mylę się, bo ja o tym samym piszę , tylko może inaczej to zrozumiałeś. Wcześniej pisałem o tym wyraźnie.

[ Dodano: Wto Lis 03, 2009 10:56 ]
proponowałem by nie posługiwać się określeniem " gęsty,rzadki '' bo to nie odpowiada rzeczywistości w całym zakresie temp. pracy.Ten sam olej na zimno jest rzadki, ale na ciepło gęsty w stosunku do innego. Chodzi mi o to, by Ci którzy nie dysponują wiedzą o olejach, nie wyciągali błędnych wniosków.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Lis 03, 2009 13:14   

Właśnie, rozmawiamy o tym samym, ale Ty od razu założyłeś, że ludzie piszą bzdury albo nie chcą przyjmować Twoich argumentów. Po prostu podszedłem w ostatnim poście do sprawy tak jak Ty w swoim pierwszym w tym temacie.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Lis 03, 2009 13:48   

thef napisał/a:
Ty od razu założyłeś, że ludzie piszą bzdury albo nie chcą przyjmować Twoich argumentów.
thef, ja nic takiego nie pisałem , chyba się pomyliłeś i przypisujesz mi czyjeś posty.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Lis 03, 2009 13:54   

SeniorA napisał/a:
thef, ja nic takiego nie pisałem , chyba się pomyliłeś i przypisujesz mi czyjeś posty.
A przepraszam, masz rację, to keczu użył takich sformułowań.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200 1.4Si 98r] zmiana oleju!
Boksic Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Cze 26, 2007 12:22
Brt
Brak nowych postów [R220 98'] POMOCY !! Wyciek oleju z filtra oleju !
Remigiusz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Maj 30, 2009 08:30
sTERYD
Brak nowych postów [R214 1.4i 97r] Problem z pompą oleju lub czujnikiem oleju
Zimny Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Lis 09, 2008 22:53
Zimny
Brak nowych postów [220] Czujnik oleju, filtr oleju
Sabz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 29 Sob Lip 28, 2012 08:42
Sabz
Brak nowych postów [R25] zmiana przepustnicy
komoss Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Sty 09, 2014 13:28
polofix



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink