Forum Klubu ROVERki.pl :: SOLVED[R 200 1.4 16v 99r.] miękki pedał hamulca
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:51
SOLVED[R 200 1.4 16v 99r.] miękki pedał hamulca
Autor Wiadomość
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Czw Lis 05, 2009 13:14   SOLVED[R 200 1.4 16v 99r.] miękki pedał hamulca

chodzi oto że mój rower zaczyna hamować gdy pedał jest w połowie swojego zakresu pracy, poza tym hamuje chyba dość słabo, bo często przy ostrzejszym hamowaniu mam wątpliwości czy się zatrzymam, na przeglądzie wszystko ok
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
Ostatnio zmieniony przez marcze83 Sob Lis 07, 2009 16:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 05, 2009 13:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
KoObi89 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 168
Skąd: Tarnowiec/Tarnów

Rover 200

Wysłany: Czw Lis 05, 2009 14:05   

sprawdź czy nie cieknie Ci płyn hamulcowy przy kole ja miałem tego typu usterkę :mrgreen:
_________________
Kobi :D
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Czw Lis 05, 2009 14:12   

Zmień płyn hamulcowy, sprawdź ile zostało tarcz i klocków.
 
 
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Czw Lis 05, 2009 15:48   

płyn nie cieknie sprawdzałem- zmieniany 1,5 roku temu, tarcze i klocki w porządku, szczęki z tyłu nie wiem daje fotke ale chyba ok, a czy w waszych R, pedał reaguje od razu po wciśnięciu to znaczy "na dotyk"
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Lis 05, 2009 15:59   

W hamowaniu pojazdu bezwzględnie większy udział mają przednie hamulce, tył prawie się nie liczy.
Jeśli masz pewność, że nie ma powietrza w układzie, to sprawdź przednie heble. Przede wszystkim, czy nie blokują się tłoczki w zaciskach oraz czy same klocki hamulcowe luźno siedzą w swoich jarzmach i się nie blokują.
Także sprawdź, czy serwo hamulcowe dobrze działa, bo to od niego zależy, czy podciśnienie z silnika pomagać będzie w hamowaniu i odciążać wysiłek kierowcy podczas tej czynności.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Czw Lis 05, 2009 16:30   

układ hamulcowy jest sprawny, hamulce czyściłem i sprawdzałem w sierpniu i wszystko jest ok, jak sprawdzić serwo to nie wiem :oops: , ale chodzi mi o ten pedał, jechałem ostatnio astrom kolegi i stwierdziłem że mój R tylko zwalnia nie hamuje, w astrze hamulce reagowały na dotyk pedału, a u mnie zaczyna łapać w połowie :hmm:
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Czw Lis 05, 2009 17:54   

W Roverach niżej trochę łapie niż w innych samochodach to fakt.
Słyszałem, że odpowietrzanie przy włączonym silniku powoduje, że pedał jest trochę twardszy, ale jeszcze tego nie obadałem.
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Czw Lis 05, 2009 18:18   

a czy nie ma w bębnach jakiejś regulacji? bo jeśli nie to chyba normalne że im bardziej zużyte okładziny tym będą dalej od bębna i droga pedału hamulca się wydłuży. A milimetry ruchu tłoczka hamulcowego przekładają się na centymetry w hamulcu.

w moim poprzednim samochodzie, citroen xm , hamulec działał na dotyk , ale tam nie ma klasycznej pompy hamulcowej tylko zawór otwierający drogę do układu hamulcowego. Wspólny płyn pod ciśnieniem ok 160barów był dla zawieszenia , wspomagania i hamulcy. Na dodatek układ sam się odpowietrzał podczas jazdy. Ale tyle teoria a w praktyce nie wspominam miło tego złoma :)
 
 
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Pią Lis 06, 2009 12:57   

blue827 napisał/a:
a czy nie ma w bębnach jakiejś regulacji? bo jeśli nie to chyba normalne że im bardziej zużyte okładziny tym będą dalej od bębna i droga pedału hamulca się wydłuży
a czy moje okładziny wyglądają na zużyte :?: , poza tym klocki z przodu mam dobre ale z tego co piszesz można wywnioskować że jak się klocki będą kończyć to zacznie hamować przy pedale wciśniętym w podłogę tak :?:
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pią Lis 06, 2009 14:55   

marcze83 napisał/a:
blue827 napisał/a:
a czy nie ma w bębnach jakiejś regulacji? bo jeśli nie to chyba normalne że im bardziej zużyte okładziny tym będą dalej od bębna i droga pedału hamulca się wydłuży
a czy moje okładziny wyglądają na zużyte :?: , poza tym klocki z przodu mam dobre ale z tego co piszesz można wywnioskować że jak się klocki będą kończyć to zacznie hamować przy pedale wciśniętym w podłogę tak :?:


Nie, z przodu klocki niezależnie od stopnia zużycia będą w takiej samej odległości od tarczy, stopień ich zużycia nie a więc wpływu na jałowy skok pedału hamulca. Ale zdaje się że R200 nie ma z tyłu samoregulatorów przy hamulcach bębnowych - co jakiś czas trzeba podkręcić śrubkę/zębatkę. W wielu autach samoregulacja dokonywana jest przez mocne zaciąganie ręcznego. Tylne hamulce wbrew pozorom mają spory wpływ na długość drogi potrzebnej do zatrzymania auta. Dawno temu ojciec w corolli sprawdzał stan szczęk hamulcowych w aucie. Po założeniu bębnów nie skompensował luzu i następnego dnia narzekał, ze auto ma wydłużoną drogę hamowania. Wystarczyło zaciągnąć kilkanaście razy dźwignię ręcznego do samej góry aby wszystko wróciło do normy. Zaciągając hamulec ze wciśniętym przyciskiem w dźwigni dobrze było słychać jak w zapadkach przeskakują zębatki samoregulatorów.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Pią Lis 06, 2009 17:41   

PTE napisał/a:
Ale zdaje się że R200 nie ma z tyłu samoregulatorów przy hamulcach bębnowych - co jakiś czas trzeba podkręcić śrubkę/zębatkę.
a gdzie owa śruba się znajduje bo nie bardzo wiem o jaką chodzi
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Lis 06, 2009 20:22   

marcze83 napisał/a:
PTE napisał/a:
Ale zdaje się że R200 nie ma z tyłu samoregulatorów przy hamulcach bębnowych - co jakiś czas trzeba podkręcić śrubkę/zębatkę.
a gdzie owa śruba się znajduje bo nie bardzo wiem o jaką chodzi


Samo regulator jest tylko to ustrojstwo lubi się zapiec i nie spełnia swojego zadania.
Na zamieszczonej fotce to ta pozioma blach pod cylinderkiem na której jest taki półksiężyc radełkowany którego dociska mała cienka sprężynka.
Właśnie ten element lubi być zapieczony i nie ustawia szczęk blisko bębna, jak się szczęki zużywają.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Sob Lis 07, 2009 16:55   

problemem był jednak samo regulator, dzięki za pomoc, kończę temat
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
Bordos 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 278
Skąd: Gda



Wysłany: Nie Sty 10, 2010 20:25   

Kolego, czy możesz opisać jaki był z nim problem?

Czy był zapieczony czy co się mu stało?


Mam podobny problem i jutro zabieram się do robienia i przydałoby się wiedziec, co to mogło by być.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25 2.0 iDT] Miękki pedał hamulca
Krzysi3k Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Nie Maj 19, 2013 13:44
Krzysi3k
Brak nowych postów [r200 1.4. 98r] miekki pedał hamulca
tarcze przod i tyl
skladak Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Czw Kwi 23, 2009 11:26
pioneer_SRT
Brak nowych postów [R200] Miękki pedał hamulca
Saaphyri Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Lut 15, 2018 18:57
robsson78
Brak nowych postów [R214]miękki pedał hamulca.
grztry1972 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Sty 14, 2012 15:14
grztry1972
Brak nowych postów [R220] Miękki pedał gazu i mułek
haku33 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Paź 08, 2015 07:32
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink