Forum Klubu ROVERki.pl :: [MAZDA 323F] - problem z elektryka
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Pią Lis 19, 2010 19:07
[MAZDA 323F] - problem z elektryka
Autor Wiadomość
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lis 13, 2009 00:54   [MAZDA 323F] - problem z elektryka

Witajcie,

wiem, ze autem nie trafiam w nasze gusta, ale problem moze da sie
rozwiazac bo chyba zasada dzialania jest taka sama w tym przypadku
i znajda sie tu ludzie majacy wieksze pojecie w temacie elektryki niz ja ;)

W mazdzie owej zamontowano galke zmiany biegow z podswietleniem - taki bajer dla dzieci ;P
Prad zostal pociagniety z podswietlenia zapalniczki.

Wlasciciel nie majac co robic z rekami, w oczekiwaniu na zielone swiatlo
zaczal krecic owa galka i ... ukrecil przewody powodujac zwarcie.

Stalo sie tak, ze zgaslo calkowicie podswietlenie wszystkiego.
Deska, zapalcznika, pokretla itp.

O dziwo nie spalil sie zaden bezpiecznik. Po zdemontowaniu podswietlenia,
przywroceniu wszystkiego do normy, podswietlenie nie powrocilo ;/

W ukladzie jest tzw. sciemniacz podswietlenia. Wychodza z niego cztery
przewody. Jest masa (czarny) po wlaczeniu swiatel na dwoch czerwonych
srodkowych pojawia sie 12v, a na czerwonym w ciapy ostatnim nie dzieje sie kompletnie nic. Pokretlo niby zmienia wartosci, ale cos sie rozpadlo w nim przy demontazu
i wiecznie jest juz 12v ;)

Po odpieciu tego wynalazku rowniez nic sie nie zmienia.
Probowalem na ten ostatni przewod podac napiecie 12v bezposrednio, ale
to takze nie pomoglo.

Zaczalem wiec rozbierac zegary. I tak dotarlem do tego miejsca,
gdzie sa wskazniki predkosci, obrotow, paliwa itp.

Konstrukcja tego opiera sie o folie, na ktorej sa drukowane obwody.
Tam wszystko jest cale, nic sie nie przepalilo. Inne kontrolki dzialaja
bez zarzutu, tylko na tych od podswietlenia jest kompletne zero.

Zrobilem test i chcialem podlaczyc pod zaroweczke 12v bezposrednio.
Co ciekawe kiedy dotknalem do ktorejs z koncowe zarowki, nic sie nie stalo.
Nieopatrznie jednak podalem 12v na (-) oznaczony na obwodach. Czyli
jakby na mase. I w tym momencie - eureka! - mamy swiatlo na desce.

Czy ktos z mocniejszych osob w elektryce, moze mi podac
czy jest to prawidlowe zachowanie, ze podajac jakby nie bylo na (-)
12v swieca sie kontrolki?

Pozdrawiam i dzieki za ew. pomoc ;D
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 13, 2009 00:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 08:46   

bez schematu raczej ciężko będzie odpowiedzieć na 100% ale wychodzi na to, że nie należy sugerować się kolorami przy określaniu biegunów (przynajmniej w maździe :> ), co do praktyki - jest możliwe sterowanie regulacji mocy zarówno na biegunie dodatnim jak i ujemnym jak jest zrobione w tym akurat przypadku bez schematu nie umiem odpowiedzieć

udało się trafić schemat ośw, chodź dalej mi on nic nie mówi (chyba się jeszcze nie dobudziłem :lol: ), ale jest nadzieja że ktoś na jego podstawie coś wywnioskuje
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
drlubicz 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 239
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 12:43   

moja żona w 323f miała to samo , tak jak w roverkach nie wraca wycieraczka to w tych mazdach pada ten regulator podświetlenia przy nawet małym zwarciu, nie naprawiałem tego sam dałem do elektryka i za jakieś smieszne pieniądze naprawił , wiem też że można tam połączyć dwa kable i też bedzie działać ale już nie pamiętam które bo mazdy już nie ma , nie mam teraz czasu sprawdzić ale na forum mazdy jest to opisane dokładnie tak jak np nasza wiązka ;)
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Pią Lis 13, 2009 19:11   

słuchaj ja mam mx-3 mazdę, jest to to samo w środku co 323 F po zwarciu kabli zawsze pada regulator ściemniacz a nie bezpieczniki:-D niestety tak to ustrojstwo zbudowane, ja osobiście odradzam łączenie kabli bo poczytaj na forumie www.mazdaspeed.pl rożnie to bywa. proponuje Ci na allegro znaleźć sprzedawce Auto Świat z Piask koło lublina, on te ściemniacze sprzedawał po 40zł.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Lis 15, 2009 00:45   

Okej chlopaki, dzieki Wam bardzo ;)
Bede probowal sie mierzyc z tym problemem ponownie, ale
najlepsze jest to, ze padl jeszcze alternator ;)

Pozdrawiam,

[ Dodano: Nie Lis 15, 2009 00:45 ]
No dobra wszystko okej...

Teraz okazalo sie ze:

Podswietlenie nie dzialalo, bo faktycznie zwalil sie sciemniacz i nie podawal
napiecia na mase... Wystarczylo zewrzec dwa ostatnie przewody (czarny i czerwony)
ze soba i swiatlo na zegarach powrocilo ;)

Alternator nie ladowal, bo byl niezamkniety obieg. Na skutek zwarcia
na folii od zegarow upalila sie sciezka. Brakowalo zasilania na (IG), przez co
nie dzialaly kontrolki od hamulca recznego, ladowania, wskazan
obrotomierza, predkosciomierza, temp., ilosci paliwa.

Po naprawieniu sciezki wszystko wrocilo do normy.
Wszystko oprocz predkosciomierza ;)

Wskazówka nie dziala, ale kilometry sie naliczaja.
Zastanawiam sie czy przy zwarciu i podaniu niechacy
pradu 12v na (IG) nie padl silniczek ;/

W kazdym razie dla potomnych bedzie juz info co i jak
z podswietlenie deski w mazdzie 323f ;D
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Pon Lis 16, 2009 00:13   

co do 323F jeśli masz 1.6 silnik sprawdź czy ci przy grzebaniu nie rozłączył się gumowy lacznik linki co jest miedzy blokiem silnika a ściana grodziowa, może to być powodem ze nie dziala.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Lis 16, 2009 01:18   

Ta wersja to 1.5 a przy scianie nikt nie grzebal... natomiast zwarcie mogle zrobic swoje.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [mazda 323F] Wielki Problem z Silnikiem
kamilos2521 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 3 Sro Kwi 06, 2011 11:59
Gość
Brak nowych postów [Mazda] 323F 1.5 1997
Pawel_416 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 0 Pon Sie 04, 2014 12:21
Pawel_416
Brak nowych postów [Mazda 323F] - gotujący się płyn
kezmanq Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 0 Sob Lis 23, 2013 23:07
kezmanq
Brak nowych postów [Mazda 6 2.0 CITD 2003r] Problem ze wspomaganiem
Kot Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 5 Nie Maj 06, 2012 22:16
siemaszwiktor
Brak nowych postów [mazda mx3] gaz pierwszej generacji, zepsulem instalacje.
Gość Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 6 Nie Gru 05, 2010 16:01
Tomek1212



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink