Wysłany: Pon Lis 16, 2009 20:03 [R75] Wentylator nie kręci
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Czy walnięty termostat może mieć wpływ na nie załączanie się wentylatora,mój niepracuje przy włączeniu klimy a prawdopodobnie powinien,wentylator ma 2 biegi czy jeśli wymienie termostat to jeden z biegów powinien kręcić.Zaczynam się martwic jeśli chodzi o ten wentylator,jak szybko i bez całego rozbierania sprawdzić czy wentylator kręci.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 05, 2010 21:52, w całości zmieniany 4 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lis 16, 2009 20:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Bez rozbierania możesz sprawdzić poprzez komputer T4. Kiedyś myślałem, że ten wentylator jest sterowany poprzez przewody w złączu, ale gdzieś wyczytałem że jest sterowany szerokością impulsu sterującego, więc wychodzi na to że trzeba rozbierać aby sprawdzić ręcznie.
U mnie też się nie włącza, dopiero jak włączę klime. Słyszałem że układ chłodzenia jest bardzo dobrze rozwiązany i rzadko dochodzi do włączenia wentylatora aby schłodzić układ, oprócz sytuacji kiedy włączymy klimatyzacje.
Nie wymieniaj termostatu. Najpierw sprawdź.
Uruchom auto, wyłącz ogrzewanie i zagrzej samochód. Podnieś temperaturę tak aby na wskaźniku była w połowie i dotknij węża który wchodzi do chłodnicy na samym dole (wlot do chłodnicy z prawej strony, gruby gumowy przechodzący w metalową rure) Jeżeli zrobił się ciepły dopiero kiedy temp. doszła do połowy na wskaźniku to jest OK, a jeżeli się rozgrzewał systematycznie tak jak rosła temp. na wskaźniku to uszkodzony termostat. Jeżeli waż w ogóle nie zrobi się letni, albo ciepły to też termostat do wymiany. Oby nie, dojście jest beznadziejne.
Włączenie wentylator nie jest uzależnione od termostatu tylko od temperatury czynnika chłodzącego. Wentylator włączy się gdy czujnik poda mu że jest za wysoka temperatura.
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Lis 16, 2009 20:38, w całości zmieniany 3 razy
faktycznie dopiero teraz zauważyłem na schemacie że nie ma wisko, to w takim razie ja bym zaczął od sprawdzenia czy na styki wentylatora dochodzi napięcie, zasilił bym go z innego źródła i zobaczył czy działa, ewentualnie omomierzem sprawdził czy nie ma przerwy na uzwojeniu. Zamiast od razu rozbierać i rozmontowywać lepiej zacząć od najprostszych metod.
_________________ Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
Legion1349 nie kłuć się z właścicielami 75 , sam przerabiałem temat wentylatora w moim aucie i bez rozbiórki połowy auta nie dało mi się nic sprawdzić. Pocieszeniem może być jednak fakt iż nawet nie fachowiec (taki jak ja) może sobie z tym poradzić
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum