Szukałem podobnych tematów na forum ale nie znalazłem, a więc cosa mnie pchnęło do sprawdzenia przepustnicy okazało się że jest zawilgocona wewnątrz jak uchyliłem przepustnice okazało się że jest olej wewnątrz, pomóżcie mi bo nie wiem czy jest to poważne, auto bez zmian , silnik działa równo ale dymi na biało pomocy!!!!!!!! załączam zdjęcie
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 05, 2010 21:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 14 razy Dołączył: 20 Kwi 2005 Posty: 143 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: Wto Sty 05, 2010 21:18
zawsze coś oleju wdmucha do kolektora ssącego normalne ślady zużycia silnika a dymić na biało może bo przecież zima jest (różnica temperatur i nie tylko )
odnośnie dymienia na biało to faktycznie jest zimno, a co do przepustnicy ja mam 190tys przejechane i ani grama oleju na przepustnicy nie mam, idealnie czysta
Witam miełam coś podobnego. Olej i woda w przepustnicy. Rano jak odpalałem to kupa białego dymu i to jak nie było mrozów. Okazało się że walneła uszczelka pod głowicą:( Na szczeście szwagier jest mechanikiem i razem to naprawiliśmy, ale zajęło nam to 3 dni. Na same uszczelki( pod głowicę, pod kolektor ssący, kolektor wydechowy,pod pokrywę zaworów) wydałem ok 300zł do tego planowanie głowicy 100zł robocizna to flaszka którą wypiliśmy po robocie ze szwagrem:) Ogólnie masakra z wymianą uszczelki mega dużo roboty i kiepski dostęp ale ja mam 16V myślę że w 8V bedzie znacznie łatwiej.
Pozdrawiam
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Lut 2007 Posty: 73 Skąd: Trójmiasto i Hel
Wysłany: Sro Sty 06, 2010 09:01
Do kolektora dolotowego oraz do przepustnicy (lub w jej bezpośrednie otoczenie -nie pamiętam) dochodzą przewody odpowietrzające skrzynię korbową (patrz RAVE), stąd też olej może trafić do przepustnicy. Naturalna sprawa.
W miarę zużywania się pierścieni tłokowych czy gniazd i prowadnic zaworowych, wydmuchiwanego oleju będzie coraz więcej.
Natomiast dymienie na biało... Już tu ktoś odpowiedział. Para wodna przy niskich temperaturach daje taki efekt. Popatrz na "inne rury" stojąc gdzieś na światłach. Chyba każda tak dymi zimą.
Generalnie nie ma co szukać dziury w całym tylko ciesz się jazdą
Pozdr.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 79 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Sro Sty 06, 2010 11:36
Może to głupie co napiszę, ale gdzie tankujesz?? Bo u mnie podobnie było (woda z olejem w kolektorze) więc zmieniłem stację benzynową. Po miesiącu zajrzałem i czyściutko.
tankuje różnie, gaz na ogół na Orlenie a benzynę to gdzie popadnie od Orlenu do Carrefoura , auto już tak kopciło od kiedy je mam uszczelka wymieniana po wymianie tez tak dymił w lato przy +30C też tak dymi, gniazda zaworowe przycierane, może to pierścienie miałem je wymieni ale mechanik mnie przestraszył ceną mówił coś o 200 zł za sztukę nie wiem czy to prawda jak złapię trochę grosza to sprawdzę mój Rover ma przejechane 240 tyś
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum