Forum Klubu ROVERki.pl :: [45 2,0 iTD 2001 r.] nierównomierna praca hamulców
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[45 2,0 iTD 2001 r.] nierównomierna praca hamulców
Autor Wiadomość
piasek 



Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 18
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 10:24   [45 2,0 iTD 2001 r.] nierównomierna praca hamulców

Witam wszystkich,

byłem wczoraj w stacji diagnostycznej i okazało się, że przednie hamulce nie hamują równomiernie tzn. prawy jest o 29% słabszy od lewego. Niby siły hamowania mają w normie ale różnice pomiędzy lewą a prawą stroną są znaczące. Co może być tego przyczyną?
Jak tę usterkę usunąć. Będę wdzięczny za porady
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Gru 23, 2009 10:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
arczi83 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 310
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 10:27   

przesmaruj tłoczki, prowadnice i odpowietrz dobrze to powinno pomóc
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 10:30   

rozebrać zaciski i sprawdzić stan klocków i tarcz . Wyczyścić. Pewnie jedna tarcza jest zorana.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 23, 2009 10:35   

U mnie na przeglądzie pokazało minimalną róznice. Jednak podczas wymiany tulejek wahaczy okazało się że hamulce są do niczego. Kazałem wymienić, koszt niewielki a spokój święty :smile:
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
piasek 



Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 18
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 11:32   

Czyli sugestia taka żeby wymienić tarcze i klocki oraz przesmarować wszystko co ruchome a na koniec odpowietrzyć?
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 23, 2009 11:33   

piasek, Ja bym tak zrobił :ok:
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 11:46   

piasek napisał/a:
a na koniec odpowietrzyć?

jak nie bedziesz rozbierał tłoczków, to nawet nie trzeba odpowietrzać :ok: :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 11:48   

piasek napisał/a:
Czyli sugestia taka żeby wymienić tarcze i klocki
bez ich oceny ?. Zdejmij koło i zobacz jaka jest grubość klocków i tarczy.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
piasek 



Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 18
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 12:23   

klocków jest mniej niż połowa. Tarcz nie mogę zmierzyć bo mają taki zajebisty rant, że suwmiarka nie chce złapać - czyli raczej wymiana jeśli się dadzą odkręcić.
Zaciski chodzą bardzo swobodnie po wyjęciu klocków. Tłoczki wysuwają się i chowają też bez większego użycia siły (znaczy się kluczem francuskim je wciskam).
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 12:36   

piasek napisał/a:
Tarcz nie mogę zmierzyć bo mają taki bardzo fajny rant, że suwmiarka nie chce złapać
wkładasz po 2 złote po każdej stronie między tarczę i suwmiarkę i od wyniku odejmujesz grubość 2 x 2 zł.

[ Dodano: Sro Gru 23, 2009 12:36 ]
piasek napisał/a:
klocków jest mniej niż połowa.
to jeszcze conajmniej na 15-20 kkm.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 13:07   Re: [45 2,0 iTD 2001 r.] nierównomierna praca hamulców

piasek napisał/a:
byłem wczoraj w stacji diagnostycznej i okazało się, że przednie hamulce nie hamują równomiernie tzn. prawy jest o 29% słabszy od lewego. Niby siły hamowania mają w normie [...]


Prawy hamulec znajduje się dalej od pompy hamulcowej, może ~2m dłuższa rurka. Więc naturalnie że przy lekkim hamowaniu prawy hamulec później będzie brał przez co siła na diagnostyce wyjdzie mniejsza jeśli diagnosta tylko lekko będzie hamował.
Natomiast przy mocnym wciśnięciu zaczynają już działać prawa fizyki o nieściśliwości cieczy i siła hamowania powinna być taka sama.

Właśnie ten chwyt wykorzystują diagności jak chcą wmówić klientowi że ma niesprawne hamulce, samochód hamuje prosto a oni wymyślają jakieś bzdury że prawy bierze później niż lewy, ale co z tego skoro już podczas hamowania oba hamują tak samo, przecież chodzi właśnie o to aby nie znosiło samochodu podczas hamowania.

Oczywiście wyczyszczenie i przesmarowanie zacisków jest jak najbardziej wskazane, klocki też warto trochę szczotką drucianą. Tak samo warto troszkę przepompować płynu bo stary płyn w zaciskach wchłania wodę, tworzą się pęcherzyki powietrza przy zagotowaniu więc stąd też mogą powstawać różnice w hamowaniu.
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 21:03   

generalnie oba zaciski powinny zadziałać w tym samym czasie, właśnie dzięki tej nieściśliwości cieczy.
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400 99r. 1.6 sedan] Nierówna praca tylnych hamulców
paul_d Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Lip 17, 2014 07:05
paul_d
Brak nowych postów [R45 1.4 2001] nierówna praca silnika
malek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Nie Wrz 08, 2013 09:54
malek
Brak nowych postów [zs 180 -> 45 idt] swap kompletu hamulców
borek88 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Nie Cze 12, 2011 13:06
borek88
Brak nowych postów [R400 1.6 Si 97']pedał hamulców
shilus82 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Lip 14, 2010 08:15
shilus82
Brak nowych postów [416 Si] nie odpala po wymianie przewodów paliwa i hamulców
Mister Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Mar 04, 2012 18:00
Mister



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink