Ja już nie chciałęm nic pisać na ten temat, bo Maciej gotów znowu zabić moje intencje powiewem swojego porannego optymizmu Ty go możesz pognębić na Bemowie, ja mam jeszcze za daleko
SeevS napisał/a:
pytanie ile z nich będzie załadowanych...
Z tego co wiem, te fotoradary mają stać w naprawdę newralgicznych miejscach, więc da się to przeboleć, tym bardziej, że prawie wszystko, to teren zabudowany, a Słowackiego, to kręta leśna dwupasmówka z ograniczeniem do 70, a i tak wszyscy cisną 90-100 - nie ma zakrętu, gdzie nie byłoby śladów na barierkach Byle to ustrojstwo stawiali z głową; np. przed zakrętem, a nie tuż za, jak to stoi jeden z 3-ch obecnych już na Słowackiego...
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Hehehe... Jak zwykle dużo "bicia piany" nie do końca na temat.
Czy ktoś, prócz Maysona, przeczytał źródło?
Choć Mayson też nie dementuje złego zrozumienia tego przez kolegów, a i z artykułu wyciął tylko lokalizacje fotoradarów bez opisu "o co chodzi", więc chyba znów miała być podpucha i "burza w szklance wody", ale może się mylę.
Otóż w artykule napisano:
Cytat:
Stawianie fotoradarów przy drodze powinno służyć poprawie bezpieczeństwa, a nie zasilaniu budżetu. Z takiego założenia wychodzi gdańska drogówka, która po raz kolejny informuje, gdzie postawi Fotorapidy.
Fotorapid to radarowy system pomiaru prędkości, który może pracować zarówno w dzień, jak i w nocy. Urządzenie wykonuje zdjęcia pojazdom przekraczającym dozwoloną prędkość. Na fotografię jest nanoszona informacja o zmierzonej prędkości, obowiązującym ograniczeniu oraz czasie i miejscu pomiaru.
O lokalizacji fotoradarów zadecydowały m.in. policyjne analizy bezpieczeństwa na drogach oraz sygnały mieszkańców Gdańska.
A na zdjęciu do artykułu (oczywiście, może nie pasować) jest Fotorapid firmy Zurad - taki przenośny fotoradar na trójnogu, także, jak dla mnie to nie jest kwestia wydawania kasy na stawianie nowych fotoradarów, tylko chodzi o wykorzystanie będących już w posiadaniu (trzech sądząc z listy miejsc) przenośnych urządzeń gdańskiej drogówki.
maniaq napisał/a:
szkoda ze w takim tempie nie buduja tych drog
Ciężko budować drogi tak szybko jak przewozić przenośny fotoradar z jednej ulicy na drugą.
Cytat:
pytanie ile z nich będzie załadowanych...
Sądząc z artykułu to wszystkie TRZY i przy każdym będzie radiowóz.
Mayson napisał/a:
Ty go możesz pognębić na Bemowie, ja mam jeszcze za daleko
Z Grodziska? Bez przesady - to tylko 30 km - może się wreszcie pojawisz.
Mayson napisał/a:
Z tego co wiem, te fotoradary mają stać w naprawdę newralgicznych miejscach, więc da się to przeboleć, tym bardziej, że prawie wszystko, to teren zabudowany, a Słowackiego, to kręta leśna dwupasmówka z ograniczeniem do 70, a i tak wszyscy cisną 90-100 - nie ma zakrętu, gdzie nie byłoby śladów na barierkach Byle to ustrojstwo stawiali z głową; np. przed zakrętem, a nie tuż za, jak to stoi jeden z 3-ch obecnych już na Słowackiego...
No to chyba dobrze, nie?
Cytat:
piękna sprawa fotoradary rośną jak grzyby po deszczu hahaha
Chyba nie o to chodziło - jak dla mnie, czytając artykuł, to chodzi o istniejące już trzy fotoradary, stawiane codziennie w innym miejscu, więc nic nowego nie rośnie, ale może Mayson ma kolegów również w drogówce, to wyjaśni, bo może artykuł znów nie zgadza się z jego informacjami.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Hehehe... Jak zwykle dużo "bicia piany" nie do końca na temat.
Czy ktoś, prócz Maysona, przeczytał źródło?
Choć Mayson też nie dementuje złego zrozumienia tego przez kolegów, a i z artykułu wyciął tylko lokalizacje fotoradarów bez opisu "o co chodzi", więc chyba znów miała być podpucha i "burza w szklance wody", ale może się mylę
Tylko czekałem
Ale w tym wypadku masz (prawie) 100% racji
Nie miało być żadnej podpuchy, bo mam ciekawsze sposoby na zabawę Po prostu sam dałem się złapać
Faktycznie; na masztowych radarach jest napis ZURAD, a na trójnogach FOTORAPID, i wiem o tym, bo już nie raz takie ustrojstwo stało i się przyglądałem. Logiczne jest, że na jednej ulicy stawiano by maszty tego samego dnia, a nie po jednym co parę dni (a to wynika z dat). Kolejna logiczność, to brak funduszy na taką ilość Zuradów. Ogólnie z artykułu faktycznie wynika, że to trójnogi i że będą przestawiane... bleee wtopa
Tu mogę się jedynie wytłumaczyć ogólnoustrojowym zmęczniem, po wczorajszych odwiedzinach kolegi
Dodam tylko jeszcze, że zdjęcia z artykułu nie brałem poważnie, bo na onecie i wp bardzo często się one nie zgadzają z artykułem, przykład tak na szybko:
http://moto.wp.pl/kat,895...ml?ticaid=196bc
maciej napisał/a:
Sądząc z artykułu to wszystkie TRZY i przy każdym będzie radiowóz
No i właśnie dlatego mówię o PRAWIE 100% Twojej racji, bo ztcp KWP Gdańsk ma tych fotorapidów 7
A co do radiowozów, to mam nadzieję, że nie będą stały tyłem do kierunku jazdy z otwartą klapą, a w bagażniku radar; jak to robi SM...
maciej napisał/a:
Z Grodziska? Bez przesady - to tylko 30 km - może się wreszcie pojawisz.
No właśnie o to chodzi, że koniec budowy i jestem tam rzadko teraz jak cholera, i strasznie mi szkoda, bo choćby np. teraz potrzebuję drążek kierowniczy na gwałt i wziąłbym od Tomiego, a tak muszę tutaj kombinować
maciej napisał/a:
No to chyba dobrze, nie?
No to już mogłeś darować - jasno chyba widać, że uważam, że OK
maciej napisał/a:
ale może Mayson ma kolegów również w drogówce, to wyjaśni, bo może artykuł znów nie zgadza się z jego informacjami.
Nie, tam nie mam - z kolegów "coś znaczących" ostał mi się tylko brat prezesa WAKOZu, z którym piliśmy swego czasu w jego Passacie
Ale jakby nie spojrzeć - lepiej pamiętać o tych datach i kontrolach
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Faktycznie; na masztowych radarach jest napis ZURAD, a na trójnogach FOTORAPID
Zurad to firma, a fotorapid to produkt.
Mayson napisał/a:
A co do radiowozów, to mam nadzieję, że nie będą stały tyłem do kierunku jazdy z otwartą klapą, a w bagażniku radar; jak to robi SM...
To w Wawie SM ma fotoradary wbudowane w auta - lampa i aparat za przednią szybą, a radar wmontowany w atrapę chłodnicy.
A co do radiowozów, to berlińska policja korzysta (a przynajmniej 4 lata temu korzystała) np. z Astr II combi stawianych przy głównych ulicach, a fotoradar stoi w środku i robi fotki przez tylną szybę. Mieli też takie trójnogi podobne do tych Fotorapidów - cynknęło mi poza terenem zabudowanym przy 80 na 70 km/h - w Polsce - nie do pomyślenia.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Zgadza się, ale napisy na nich są dokładnie tak, jak napisałem
maciej napisał/a:
cynknęło mi poza terenem zabudowanym przy 80 na 70 km/h - w Polsce - nie do pomyślenia
No właśnie ja uważam za głupotę, gdy na ograniczeniu do 50km/h, robi fotkę dopiero powyżej 60km/h... Po co to, że niby każdemu licznik inaczej wskazuje? No to dajmy granicę błędu, np. 55km/h i powyżej: fotka. Bo tak, to zauważyłem, że gdy wszyscy zwalniają przy fotoradarze, to nie do ograniczenia, a 10km/h więcej...
To taka podpucha i np. moja teściowa się dała na to zrobić (nie to żebym kobieciny żałował ), bo jechała wg info na zdjęciu 44km/h, na 40 możliwe... Długo jej musiałem tłumaczyć, żeby się nie pultała, że 40 to 40 i tyle wynosi ograniczenie - wszystko powyżej jest w taryfikatorze - ona cały czas wychodziła z założenia, że jeśli ograniczenie do 40, to granica fotoradaru powinna być 50, "bo tak zawsze jest" - to podnoszenie poprzeczki wyrabia taką mentalność u tych, co przepisów nie znają, heh...
Jest w tym jeden szkopuł - to było fotoradar MIEJSKI w centrum miasta Wejherowa, robiący fotki przód/tył, który obsługuje SM, a u nich nie ma +-; u nich granicą jest ograniczenie na znaku I moim zdaniem tak powinno być też poza miastami, żeby potem właśnie "naznaczony" się nie pultał
[ Dodano: Czw Sty 07, 2010 21:59 ]
maciej napisał/a:
berlińska policja korzysta (a przynajmniej 4 lata temu korzystała) np. z Astr II combi stawianych przy głównych ulicach, a fotoradar stoi w środku i robi fotki przez tylną szybę
A u nas, w Lublinie, stały w śmietnikach z wyciętymi otworami na fotoradar i wyrokiem sądu cofnięto wszystkie mandaty wykonane w ten sposób
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Wysłany: Czw Sty 07, 2010 23:39 Re: Nowe fotoradary w Gdańsku od stycznia.
[quote="Mayson"]Gdańszczanie! I inni jeżdżący po tym jakże...
W każdym razie jest przydatna lista ulic na których staną nowe fotoradary, warto ją sobie przyswoić i noga z gazu
12.01.
- ul. Wielkopolska,
To chyba w Gdyni, nie w Gdańsku. Wczoraj jadąc Wielkopolską w dół (poniżej stacji benzynowej Orlen) zauważyłem nowy stacjonarny fotoradar, którego przed Świętami jeszcze tam nie było.
Mam nadzieję, że jeszcze go nie włączyli, bo miałem trochę ponad dopuszczalne 60 km/h.
A u nas, w Lublinie, stały w śmietnikach z wyciętymi otworami na fotoradar i wyrokiem sądu cofnięto wszystkie mandaty wykonane w ten sposób
A masz gdzieś link do tego?
Bo to ciekawe jaka była podstawa takiego cofnięcia.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Hehe... Ale wychodzi, że to kwestia techniczna - niewłaściwego montażu, a nie prawna - "prawnie" byłoby ok, tylko urządzenie zamontowane niezgodnie z instrukcją może dawać zły odczyt.
Jeśli urządzenie byłoby przystosowane do takiego montażu (w sumie jak ten Fotorapid do słupów) to zdjęcia byłyby ok.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Hehe... Ale wychodzi, że to kwestia techniczna - niewłaściwego montażu, a nie prawna - "prawnie" byłoby ok, tylko urządzenie zamontowane niezgodnie z instrukcją może dawać zły odczyt.
No.. kwestia użycia urządzenia pomiarowego przez służby publiczne niezgodnie z jego instrukcją, też jest kwestią prawną W końcu sama policja bała się z tym iść do sądu, zlecając opinię w tej sprawie swoim prawnikom.
Ale jeśli chodzi o istotę, to fakt, wystarczy, że stworzą jakiś 300kg kubeł na śmieci, co nie będzie targany wiatrami odciężarówkowymi, z przystosowaniem tylko do montażu fotoradaru i wtedy jechana. Co nie zmieni faktu, że ludzie i tak będą protestować - w końcu ta opinia prawna z Lublina wynikła w związku z protestami - ale ludzie są od tego, by prostestować
Polecam ostatni akapit tego artykułu:
http://polskalokalna.pl/n...ika,1407314,221
"Nie liczmy jednak na to, że policja nie może ukrywać fotoradarów przed naszym wzrokiem. Przepisy nie wskazują, gdzie ma stanąć urządzenie. Ważne jest to, by było zainstalowane prawidłowo."
A z tego artykułu akapit o Ministerstwie:
http://www.gk24.pl/apps/p...PADKI/134825585
"Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji uznało, że nie może zakazać policjantom chowania radarów w najdziwniejszych nawet miejscach, bo nie ma w tej sprawie żadnych uregulowań prawnych."
Także wiemy już, co robi w tej chwili nasza Policja - masowo przerabia kubły na śmieci pod fotoradary
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum