Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam!!!
Od poczatku mojej przygodyz R75 mam problem z pompom paliwa a dokładnie ze wskaznikem poziomu paliwa.Wymaienailem juz chyba 3 pompe i dalej wskazowka pokazuje nie przawidlowo(pompy byly uzywane) .I teraz mam pytanie czy te pompy sa uszkodzone czy problem moze tkwic w czyms innym??Prosze pomozcie bo kilka razy zdazyło mi sie juz stanac na drodze z braku paliwa.A nowa pompa kosztuje az 1200 zł
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 02, 2010 11:06, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 11, 2010 16:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Sty 11, 2010 18:39
Rowan napisał/a:
Domino88, w baku są dwa pomiary pod dwoma pokrywami. Jeden przy pompie, drugi po drugiej stronie.
Czujniki są dwa, po jednym z każdej strony zbiornika Jeden jest integralną częścią pompy ( rezystor + ramię pływaka), drugi filtra. Czujniki są połączone szeregowo z zegarami i dlatego jak jeden jest wadliwy, to wskaźnik pokazuje 0 , a lampka ostrzegawcza się świeci. Sygnały z czujników są przetwarzane przez mikroprocesor na wskazania analogowe wskaźnika.
[ Dodano: Pon Sty 11, 2010 18:11 ]
Poziom paliwa można sprawdzić na postoju na wyłączonym zapłonie naciskając przycisk reset i wlewając znaną ilość paliwa można zgrubnie sprawdzić zgodność wskazań.
[ Dodano: Pon Sty 11, 2010 18:39 ]
Domino88 napisał/a:
Prosze pomozcie bo kilka razy zdazyło mi sie juz stanac na drodze z braku paliwa.
może nie z braku ,a z powodu małej ilości .Ile wtedy wskazywał wskaźnik?. Gdy sterownik silnika ECM wykryje ,że w zbiorniku jest mniej niż 15% paliwa ( pojemności zbiornika ) , to praca silnika jest ograniczana dla jego ochrony przed uszkodzeniem .
Tylko ze moj wskaznik nie pokazuje caly czas 0 tylko warjuje.Raz jest poł a gdy zapale auto ponownie wskazuje np cay bak.
Panowie pomozcie bo ja sie nie zanam na tym kompletnie wymienalem juz 3 pompy i ciagle nic.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Sty 11, 2010 19:29
Zrób Reset OBC w pozycji 21 i poobserwuj co się będzie działo.
[ Dodano: Pon Sty 11, 2010 19:29 ]
Może ktoś grzebał przy korekcji zużycia paliwa i wskaźnik wariuje. Po wciśnięciu Reset w pozycji 21 dane w pozycji 20 powinny przejść do ustawień fabrycznych.
I zrób test w pozycji 6. Napisz co wyskoczyło.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Sty 11, 2010 21:42
Masz.
Możesz nie mieć rozbudowanego, ale prosty masz na pewno.
Jeżeli nie masz dużego wyświetlacza nad wyświetlaczem z danymi o kilometrach itp, to wszystkie dane wyświetlą się w miejscu gdzie masz wskazania kilometrów, inspekcji itp.
Jeżeli masz dwa wyświetlacze to do komputera wchodzisz przez przycisk na włączniku kierunkowskazów.
Musisz dobrze przeczytać post który podałem Ci wcześniej (link).
Jeżeli chcesz to mogę pomóc ci na bieżąco. Napisz na maila i podam Ci swój telefon.
Do opcji komputera wchodzisz przez przytrzymanie przycisku od kasowania dziennego kilometrów na liczniku. Trzymasz wciśnięte do momentu aż pojawi się cyfra 1. Wciskając jeszcze 18razy dojdziesz do pozycji 19, gdzie odblokujesz pozostałe funkcje wciskając ten sam przycisk w momencie kiedy pojawi się OFF. Następnie idziesz do pozycji 21 i wykonujesz reset i pozycji 6 spisując dane. Wszystko wykonujesz przyciskiem kasowania kilometrów.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Sob Sie 27, 2011 10:42
Robię troszkę odkop, ale przytrafiły mi sie problemy, których nie potrafię zrozumieć...
Mianowicie od jakiegoś czasu mam problemy ze wskazaniem paliwa, o tym już pisałem. No, ale do tego doszły problemy z odpaleniem poniżej 1/4 zbiornika, bo czasem dobrze pokazuje... Co ciekawe pompa w baku nie pracuje, a była wymieniana nie całe dwa lata temu był założony zamiennik nowy. No i teraz zastanawiam się, czy padł, a czy może coś się porozłaczało i dlatego szaleje pomiar oraz nie działa pompa... Jak i do czego powinny być przymocowane te pływaki, s*aki i inne badziewia w baku, bo pamiętam, że z tym był problem przy ostatniej wymianie i normalnie najzwyczajniej położyłem ten plastikowy pływak na dnie. No i jeszcze takie pytanie... Na jakiej zasadzie jest realizowane przelewanie między komorami? Jak układ sprawdza, czy poziom został wyrównany? Może przez błędne wskazania u mnie jest problem?
w zbiorniku za kierowcą jak wyciągnie się oba wkłady to trzeba je złaczyć razem, jeden w drugi jest wsuwany. W komorze za pasażerem, po wycjęciu pompy na dnie zbiornika jest prostokątne korytko... moduł z plastikową rurką którą paliwo jest zasysane trzeba wsunąc wzdłuż linii auta. wystający drut z tego modułu powinien być skierowany w górę i po włożeniu w odpowiednie miejsce w korytku (są 2 wyraźnie wyczuwalne wcięcia w kształcie prostokąta) rurka zasysająca spoczywa na dnie zbiornika a drut zapiera się o górną scianę zbiornika dociskając wszystko do dna.
pompy pracują zdaje się obie na raz... pompa w baku przelewa do drugiej komory, a pompa pod maską zasysa własnie z tej komory bez pompy... przelewem z silnika paliwo wraca do komory w baku gdzie jest pompa... paliwo cały czas krąży.
Chyba że jest to rozwiązane w inny sposób jeśli w komorze bez pompy jest więcej paliwa to rozłącza pompę? W RAVE piszą, że stan paliwa jest średnią z pomiarów w obu komorach
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Sob Sie 27, 2011 12:49
longer86, ja jak mierzyłem to wyglądało, że nie średnia, a suma... Suma potencjałów jest przeliczana na analogowe wskazanie. Kurcze, teraz to nie mam nawet ochoty tego rozbierać, ale po niedzieli się za to wezmę, bo mnie to dręczy. Czyli mówisz, że po tej stronie przy pompie jest wyczuwalne zagłębienie na ten "moduł"?
tak rozbierałem ostatnio pompę w baku 2 razy... za pierwszym razem tak wrzuciłem do środka ten ssak czy jak to nazwać, za drugim obejrzałem schemat baku w RAVE i nie dawało mi to spokoju.
trzeba włożyć rękę w "zupę" i wyczuć, wchodzi to elegancko na swoje miejsce a drut sprężynując o górę trzyma to na miejscu... na pewno będziesz wiedział o co chodzi.
Co do poziomu paliwa... to w RAVE jest, że pływak z lewej i prawej strony baku są połączone z zegarami szeregowo i komputer wg algorytmu oblicza poziom paliwa... tylko teraz jaki to algorytm? hmm
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Czw Paź 06, 2011 19:46
longer86, dzisiaj z tym walczylem. I niestety nie doszedłem w którym miejscu ma być ten "moduł". To ma sie znajdować w tym plastikowym korytku? Czy w tym wgłębieniu takim w baku, tam dalej w strone przegrody? Bo kombinowałem na różne sposoby i nijak nie mogłem się domyślic jak to ma być... Kurde Tyle rzeczy już w tym aucie robilem i wymianiłem przeciez tę pompę w baku i wtedy jakos nie przywiązałem do tego uwagi, a teraz sobie nie moge z tym poradzić... Porażka boli
przepraszam, ale nie mam czasu rozkręcać całości żeby zrobić zdjęcie a i sytuacja w domu mi na to chwilowo nie pozwala, ale na szybko z pamięci zrobiłem mały szkic, mam nadzieję że pomoże potomnym powodzenia Rowan
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pią Paź 07, 2011 20:11
longer86, dzięki, czyli już wiem co i jak
[ Dodano: Pią Paź 07, 2011 21:11 ]
No i dałem rade. Okazało się, że za bardzo kombinowałem, a rozwiązanie było duzo prostsze niż mi sie wydawało longer86, wielkie dzięki za nakierowanie na dobrą drogę. Teraz już wszystko śmiga, pomiary paliwa i pompa. Mój problem ze wskazaniami był zwiazany z przetartymi ścieżkami.
ja niby w baku wszystko poskładane jak należy, ale wskaźnik też wariuje, jak zalany do pełna to działa do pewnego momentu własciwie a potem to pokazuje jak mu się chcę... ścieżki poprzecierane przy pływakach?
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 83 Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią Paź 07, 2011 22:37
Rowan napisał/a:
No i dałem rade. Okazało się, że za bardzo kombinowałem, a rozwiązanie było duzo prostsze niż mi sie wydawało longer86, wielkie dzięki za nakierowanie na dobrą drogę. Teraz już wszystko śmiga, pomiary paliwa i pompa. Mój problem ze wskazaniami był zwiazany z przetartymi ścieżkami
Witam wszystkich chciałbym podłączyć się pod temat .O jakich ścieżkach mowa
I jeszcze jedna proźba czy mógłby ktoś opisać jak wymonować tą nieszczęsną pompkę w baku tak żeby niczego nie uszkodzić
I jeszcze jedna proźba czy mógłby ktoś opisać jak wymonować tą nieszczęsną pompkę w baku tak żeby niczego nie uszkodzić
odkręcić zakrętkę wyciągnąć cały kosz z baku, odłączyć przewody, kosz jest z tego co pamiętam składany z 2 częsci gdzie dolna częśc trzyma się z górną na 3 gumowych elementach. delikatnie podważając śrubokrętem ściągnąć wężyk z wyjść na pompce, odczepić filterek z dolnej części pompki. powinna wyjść w górę bez większych problemów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum