Wysłany: Sob Maj 11, 2013 17:39 [R75 Tourer] Brak mocy silnika
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam,
mam problem z Roverem 75 2.0 Cdti Tourer - po wymianie pokrywy rozrządu i uszczelek pod głowicą silni pracuje, ale zupełnie nie ciągnie. Auto zachowuje się jakby miało 50KM a nie 130KM. Wyprzedzenie TIRA jest prawie niemożliwe, a rozpędzenie się do jakiejś sensownej prędkości wymaga bardzo długiego czasu, który nie zawsze jest. Żadne kontrolki się nic nie sygnalizują.
Mechanik rozkłada ręce i mówi, że nie wie co jest. Czy może ktoś z Was miał taki problem i może podpowiedzieć jaka może być jego przyczyna?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam,
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 11, 2013 17:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jeśli wyciągnięcie wtyczki pomoże tzn że musisz nabyć nowy przepływomierz bo bez podłączonego przepływomierza mój R75 spalał mi 10,5-11l/100km przy niezbyt agresywnej jeździe.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jeśli wyciągnięcie wtyczki pomoże tzn że musisz nabyć nowy przepływomierz bo bez podłączonego przepływomierza mój R75 spalał mi 10,5-11l/100km przy niezbyt agresywnej jeździe.
A to niezły wynik. U mnie z odpiętą przepływką przy skrzyni automatycznej pali średnio 8,5.
[ Dodano: Nie Maj 12, 2013 15:58 ]
p00lie napisał/a:
mam problem z Roverem 75 2.0 Cdti Tourer - po wymianie pokrywy rozrządu i uszczelek pod głowicą silni pracuje, ale zupełnie nie ciągnie. Auto zachowuje się jakby miało 50KM a nie 130KM. Wyprzedzenie TIRA jest prawie niemożliwe, a rozpędzenie się do jakiejś sensownej prędkości wymaga bardzo długiego czasu, który nie zawsze jest. Żadne kontrolki się nic nie sygnalizują.
Jeśli jest problem w zakresie do 2200obr to przepływka. Jeśli szczególnie powyżej 1800+ to szukał by problemów w obszarze zasilania paliwem (pompy, wtryski, itd), nieszczelność w układzie turbo lub silnik przechodzi w tryb awaryjny (ale wtedy silnik nie wchodzi na wysokie obroty)
Auto stoi u mechanika, niech on to poprawia. Najgorzej, że nie sprawdzając auta zapłaciłem mu, jak zwykły jeleń, a teraz gościowi się jakoś nie spieszy.
Zauważyłeś może jakąś różnicę w pracy na wolnych obrotach? Np. na biegu jałowym obroty były podwyższone niż przed wymianą w/w rzeczy? Może auto pracuje w trybie serwisowym. Efekt będzie całkiem podobny, a nie zawsze wiąże się z komunikatami/kontrolkami na zegarach.
A co mówią logi komputera silnika? Podłączaliście, diagnozowaliście? Od tego należałoby zacząć. Jeśli mechanik nie ma takich narzędzie, to może podjedź do takiego, co ma jakieś mądrzejsze urządzenie niż ELM327, ew. pogadaj z kolegą szpynior, w Twoim rejonie jest i może mógłby Ci pomóc?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum