Wysłany: Pon Mar 01, 2010 18:27 [R600] Światła stop cały czas świecą
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam ostatnio bylem u pewnego mechanika z Krakowa, ktory zdiagnozowal mi usterke czujnika swiatla stop. Po wymianie okazalo sie ze na nowym czujniku swiatla stop swieca caly czas, a po wcisinieciu hamulca gasna. Kupilem drugi czujnik i jest tak samo. Co moze byc kurde nie tak?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lut 12, 2011 23:40, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 01, 2010 18:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
źle podłączony
ten czujnik ma (albo powinien mieć) 4 piny
dwa normalnie otwarte do włączania świateł i dwa normalnie zwarte do "zablokowania gazu" w czasie wciskania hamulca. Pewnie kabelki od świateł podłączyłeś do tych pinów od blokowania gazu
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon Mar 01, 2010 19:56
berserker8888 napisał/a:
Zgadza sie ten czujnik ma 4 piny, ale nie ma mozliwosci zle podlaczyc poniewaz ta kosta jest plug&play
A gdzie kupiłeś ten czujnik, jakie ma oznaczenie i ile zapłaciłeś? Może jest tak, że kupiłeś czujnik od modelu z silnikiem benzynowym i stąd takie problemy.
Hmm, tak wlasciwie to usterke wykryl pan Midowicz z Krakowa. Spisal mi na kartce co mam kupic, nawet numer katalogowy podal. Na pudelku pisze Wlacznik swiatel ST 09E
HONDA
36750-S74-D00
ROVER
XKD10004
HONDA CIVIC V 2.0 i D
CIVIC V 2.0 i TD
CIVIC V 2.0 TDI
CIVIC V 2.0 TDiC
Kuilem w zwyklym motoryzacyjnym , zaplacilem 45 zl
Na to wychodzi niestety. Dosyc drogi ten czujnik. Nie wiecie moze jak go ominac? Bo jesli spinam po skosie to swiatla swieca caly czas. Jak spinam po drugim skosie to wogole nie swieca. Czytalem troche forum ale mam calkiem inne kolory kabli niz te z opisu
sprawdź, które piny w tym czujniku są normalnie otwarte (czyli zamykają obwód w momencie wciśnięcia pedału- w tym wypadku zwolnienia guzika) i do nich podłącz kabelki od świateł. Do drugich podłącz resztę kabelków (lub ostatecznie (ale to ostatecznie) zewrzyj te dwa kabelki na stałe)i powinno być ok
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Mar 02, 2010 19:57
berserker8888 napisał/a:
To czemu ten czujnik w kazdym sklepie wkazdym katalogu widnieje jako czujnik do Rovera 600 sdi? Jego oznaczenie to 1.810.119
Nie mam pojęcia. Wg EPC do 600ki jest XKD100100 czyli inny niż w r400, sprawdzał to nawet Tomi, który "siedzi" w częściach Rovera w katalogach i okazało się, że zamienników nie ma dla r600.
sTeryd, jeszcze raz wolno i dokladnie, bo jestem zielony w tych sprawach.
sprawdź, pomiędzy którymi pinami w przełączniku zostaje włączone przejście w momencie kiedy wciśniesz pedał, i do nich podłącz kabelki od świateł... możesz to zrobić metodą prób i błędów jeżeli wiesz które kabelki są od świateł, ale lepiej będzie jeśli masz jakikolwiek miernik elektryczny sprawdzić w jakiej sytuacji jest opór między pinami, a kiedy go nie ma (brak oporu, lub niski opór=przejście)
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Mar 02, 2010 23:24
berserker8888 napisał/a:
Ok, jutro sie bede bawil, a przy okazji bede szukal jakiejs taniej uzywki. Dzieki za pomoc
Powinno być na 99% procent tak, że po jednym skosie są światła stop, a po drugim odcięcie paliwa. Zatem metodą zwierania pinów kostki powinieneś dojść które piny odpowiadają za stop. Być może jest tak, że w tym czujniku z r400 są tylko na odwrót połączenia.
No zgadza sie, ale jak zmostkuje jeden skos, to w tedy nie odcina paliwa, jezdzi sie normalnie ale nie ma swiatel stop. A jak zmostkuje drugi skos to sa swiatla ale odcina paliwo
[/quote] Być może jest tak, że w tym czujniku z r400 są tylko na odwrót połączenia.[/quote]
Czyli wystarczyłoby tylko na odwrot podpiac wtyczke??
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Mar 02, 2010 23:45
berserker8888 napisał/a:
Czyli wystarczyłoby tylko na odwrot podpiac wtyczke??
No tak na chłopski rozum tak, ale to tylko moje przypuszczenia. Być może jest jeszcze inny szczegół, np. odcięcie paliwa następuje w jednej wersji po zamknięciu obwodu, a w drugiej po otwarciu i komputer w r400 odwrotnie reaguje na sygnał niż w r600. Nie pamiętam czy w r400 jest linka gazu czy potencjometr. W r600 jest potencjometr i być może to jest źródłem różnic, które wpływają na dobór czujnika.
No zgadza sie, ale jak zmostkuje jeden skos, to w tedy nie odcina paliwa, jezdzi sie normalnie ale nie ma swiatel stop. A jak zmostkuje drugi skos to sa swiatla ale odcina paliwo
no bo ten przycisk tak działa... jakbyś zmostkował oba skosy na raz, to by nie odcinało paliwa, a światła by się świeciły... po prostu jak wciskasz pedał to zapala światła, i odcina paliwo, puścisz pedał nie odcina paliwa, gasną światła... jedno rozłącza, drugie łączy...
berserker8888 napisał/a:
Czyli wystarczyłoby tylko na odwrot podpiac wtyczke??
no tak, tylko jak wytniesz zabezpieczkę (bo będzie przeszkadzać przy włożeniu wtyczki odwrotnie) to może kostka wylecieć za jakiś czas... chyba, że jakoś inaczej zabezpieczysz...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Mar 02, 2010 23:50
sTERYD napisał/a:
Cytat:
No zgadza sie, ale jak zmostkuje jeden skos, to w tedy nie odcina paliwa, jezdzi sie normalnie ale nie ma swiatel stop. A jak zmostkuje drugi skos to sa swiatla ale odcina paliwo
no bo ten przycisk tak działa... jakbyś zmostkował oba skosy na raz, to by nie odcinało paliwa, a światła by się świeciły... po prostu jak wciskasz pedał to zapala światła, i odcina paliwo, puścisz pedał nie odcina paliwa, gasną światła... jedno rozłącza, drugie łączy...
berserker8888 napisał/a:
Czyli wystarczyłoby tylko na odwrot podpiac wtyczke??
no tak, tylko jak wytniesz zabezpieczkę (bo będzie przeszkadzać przy włożeniu wtyczki odwrotnie) to może kostka wylecieć za jakiś czas... chyba, że jakoś inaczej zabezpieczysz...
Hehe, no wiedziałem, że sTERYD to guru nad guru . Tak to chyba powinno być .
nie dramatyzuj
ja to bym rozmontował wtyczkę, sprawdził z dziesięć razy, które styki we włączniku jak działają, potem ostrożnie podłączył i sprawdził 2 razy czy wszystko działa
ale komuś doradzać jest łatwiej
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Juz sobie poradzilem. Kupilem uzywke za 20 zl
Ale dobrze wiedziec na przyszlos wiec dzieki za rady
[ Dodano: Czw Mar 04, 2010 14:52 ]
Czujnik zalozony, i niby wszystko jest ok. Zauwazalem tylko czasem takie male przerwanie tak miedzy 1500 a 2000 obrotow. Hmm czy to moze miec cos wspolnego z tym czujnikiem, czy raczej upatrywac przyczyny gdzies indziej??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum