Forum Klubu ROVERki.pl :: [r200 98r 1,4 16v] Wymiana Skrzyni Biegów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 13:43
[r200 98r 1,4 16v] Wymiana Skrzyni Biegów
Autor Wiadomość
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Wto Mar 09, 2010 17:41   [r200 98r 1,4 16v] Wymiana Skrzyni Biegów

Witam

Jako że mam warsztat do dyspozycji chciałbym wymienić skrzynie sam, mam prośbe pewnie jest wiele osób które to robiły chciałbym prosić o krótki obraz co i jak ;) .. od czego zacząć odkręcanie itd.. ;)

Wielkie dzięki.

Pozdrawiam.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 09, 2010 17:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Wto Mar 09, 2010 18:29   

TU i TU masz cos o tym.
 
 
 
Bordos 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 278
Skąd: Gda



Wysłany: Wto Mar 09, 2010 20:47   

Proponuję kolego dobrze zastanowić się czy posiadasz odpowiednie narzędzia i jakiegoś pomocnika - skrzynia jest chyba dość ciężka.

Następnie przejrzeć RAVE, obejrzeć silnik i skrzynię - aż tak skomplikowane to nie jest.

Na pewno musisz odkręcić rozrusznik, odłączyć wybierak biegów, półosie napędowe, poduszkę (mocowanie do niej), sterowanie sprzęgła (linkę), wypiąć wtyczkę impulsatora oraz czujnika włączenia wstecznego biegu.

Kolejność odkręcania musisz wybrać logiczną - czyli tak,a byś np. nie odkręcał półosi gdy skrzynia lata Ci na boki :)

Więc wszystko od skrzyni - potem odkręcamy skrzynię :)

To tak BARDZO ogólnie :)

A szczegóły na pewno poznasz sam:)

Przy okazji, jeśli chce Ci się to zrób fotoporadę:) Jeśli chcesz to napisz na PW :)
 
 
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Sob Mar 13, 2010 20:22   

skrzynia wymieniona teraz nie dziwie się mechanikom że tyle kasują za wymianę :P

Więc tak do wymiany będą nam potrzebne klucze 8-10-13-15-17-32 :D grzechotka, płaskie, przedłużenia do grzechotki,

:D
Gdy auto stoi jeszcze na ziemi odkręcamy półosie, później auto stawiamy jak najwyżej ( nawet gdy mamy kanał ) i dokładnie zabezpieczamy żeby nie stała się nam krzywda. Ja osobiście zacząłem rozkręcanie od góry wiec:
-Filtr, obudowa z niego
-Akumulator i cala jego podstawa, wszystko trzyma się na 10' pamiętajcie ze od dołu znajdują się 3 śrubki, od góry 3 na podstawie, 2 z obudowy filtra, i 3 pomiędzy bezpiecznikami.

Teraz mamy ładny widok z góry, odpinamy linkę z sprzęgła, czujnik wstecznego i czujnik prędkościomierza, odkręcamy również wszystko co jest przy rozruszniku, masa "+" i coś tam jeszcze.. ;P . Teraz wchodzimy pod samochód i odkręcamy rozrusznik klucz 13' do skrzyni jest przykręcony na 3 śrubach z przodu + 2 do obudowy skrzyni z tyłu, wyciągamy rozrusznik i dajemy w bezpieczne miejsce. Więc zabieramy się za spuszczenie oleju z skrzyni, klucz 17' znajduje się on bardziej z tyłu skrzyni od strony kabiny jedna jest tam tylko nakrętka 17' położona najniżej. Teraz wychodzimy i ściągamy lewe koło, zabieramy się za zawieszenie, zaczynamy od gałki 13', amortyzator 13' stabilizator 2x15' i mi osobiście to wystarczyło żeby wybić półoś, gdy wybijemy ją wtedy mocno ciągniemy ja do siebie, najlepiej żeby druga osoba była w kanale i ją trzymała żeby nie spadła. Teraz podpieramy silnik (ja to robiłem) za miskę olejową lewarkiem a skrzynie podłożyłem klockiem i asekurowała druga osoba, od dołu odkręcamy poduszkę kluczem 13' a od góry drugą poduszkę klucz 15' są tam dwie śruby. teraz odkręcamy skrzynie... ja miałem ( i powinien mieć każdy chyba ) 5 śruby 17' (od góry są dwie i na dole trzy, na dole są ciężko dostępne.. jedna znajduje się od tyłu silnika tam gdzie czujnik prędkościomierza następna na środku i od strony pasa przedniego, znajdują się tam również nakrętki 10 ale od strony silnika z obudowy która zasłania koło zamachowe je również odkręcamy. Teraz wchodzimy trzymamy z kimś skrzynie i ciągniemy mi wyszła naprawdę szybko aż się zdziwiłem że druga półoś tak szybko puściła jeśli trzyma trzeba mocno ciągnąć bo trzyma właśnie półoś. I tyle skrzynia leży na ziemi :)

Wkładanie jest trudniejsze.

Pierw dobrze załóżcie łożysko oporowe.. nie potrafię wytłumaczyć jak ale nie może spadać..


Przede wszystkim odkręcamy nakrętkę z półosi prawej (od strony koła ) będzie nam to potrzebne przy wsadzaniu skrzyni.
Więc jesteśmy już w kanale, podnosimy skrzynie i celujemy walkiem a równocześnie półosią prawą, gdy już trafimy pewnie półoś nie będzie chciała wejść wiec ( ja tak zrobiłem ) podłożyłem skrzynie druga osoba asekurowała i uderzyłem w półoś od strony koła młotkiem i kawałkiem rurki.. wtedy dopiero wskoczyła na miejsce, później skrzynią trochę poruszaliśmy na boki i też wskoczył. Znów podłożyliśmy skrzynie poprzykręcali śruby i było ok. Później podmieniłem lewarek z pod miski na klocek a lewarek podłożyłem pod skrzynie. Teraz dźwigamy lewarkiem skrzynie i silnik przykręcamy poduszki i składamy cała resztę co jest żmudną pracą. Ja to robiłem w kolejności
-półoś którą również było trzeba wbić
-rozrusznik
-całe zawiszenie (oczywiście bez koła )
-podłączyłem wtyczki z czujników
-później całą resztę gratów :P
-na końcu jak już będziecie pewni że macie wszystko zakładacie koło i opuszczacie samochód
-Dokręcacie półosie bardzo mocno i zabijacie nakrętkę
-zalewacie olejem skrzynię ja zalałem od góry tym odpowietrznikiem, wlałem 2 litry
-odpaliłem auto sprawdziłem czy wszystko gra

KONIEC :D

za wszelkie błędy przepraszam i jeśli ktoś chce może mnie poprawić a jeśli admin zdecyduje że post zagraża komuś zdrowiu proszę o usunięcie ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
DANTE79R 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 614
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Sob Mar 13, 2010 20:26   

jeżeli pomyślisz o używce to tylko 214Si lub 216Si bo w wersji 400 jest dodatkowy trzpień (nie pamiętam jaki ale jest) i trzeba go wybić a to delikatna sprawa bo można złamać ramię i skrzynia do du... może ktoś się wypowie...
_________________
Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover :) Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 si 1.4 v8 1998] Wymiana skrzyni biegów
DarekSc Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Cze 09, 2008 16:38
piter34
Brak nowych postów SOLVED [R200 1.4 8V] Wymiana oleju w skrzyni biegów
sledz11 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Lis 27, 2007 16:00
sTERYD
Brak nowych postów [R200 1,4 16v] Wymiana łapy sprzegła w skrzyni biegów
kondzio508 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sob Gru 08, 2012 22:55
sTERYD
Brak nowych postów [220 SD '97] wymiana skrzyni biegów
bubu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Cze 22, 2014 05:20
tuners



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink