Wysłany: Pią Mar 19, 2010 08:24 [R416 Si '99] nie odpala, słaba iskra?
witam kolegów. podczas jazdy silnik nagle stanął, stop i koniec. kreci ale nie odpala. sprawdzam iskrę - brak. wymieniłem kabel miedzy cewką a rozdzielaczem - iskra jest, ale mechanik twierdzi, że słaba. właśnie, mechanik - pojechałem do niego bo ma komputer, co prawda nie testbooka, tylko jakiś tam bosch, ale podłączył się, odczytał 3 błędy: czujnik temp cieczy, czujnik temp. w rurze dolotowej, potencjometr przepustnicy. błędy skasował, ale dalej nie pali. czy faktycznie iskra może być za słaba? silnik nawet nie kichnie, nawet nie "zaskoczy". czy komputer podaje w ogóle impulsy na cewkę jak np. czujnik położenia wału jest walnięty? aha, sprawdzałem rozrząd - ok, nie przeskoczył pasek, nie urwał się. co mogę zrobić?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Mar 19, 2010 08:24 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Z tego co pamiętam faktycznie przy uszkodzonym czujniku wału może nie odpalić.
Ale skoro nie ma błędów to troche błądzenie na oślep, równie dobrze może to jest problem z immobilizerem?
masz normalnie rozdzielacz? wymien palec - jestem prawie pewien ze pomoze
czesto zdarza sie tak ze jest upalony lekko i JESZCZE przewodzi prad ale robi to zle
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
janosik miałem to samo w swoim R200.Była iskra -tyle,że za słaba i autko za chiny nie chciało zapalić.Nowe świece,kopułka,palec i autko pali aż miło.Pozdro
janosik,
Sprawdź, czy po przekręceniu kluczyka słychać pompę paliwa? Jeśli nie to sprawdź na początek wyłącznik zderzeniowy. Mi kiedyś wyskoczył podczas jazdy, ale tego nie odczułem gdyż jechałem na LPG. Następnego dnia próbowałem go odpalić i nic. Na LPG odpalał i nie było problemu. Pompy słychać nie było. Myślę sobie - padła. Lecz coś mnie tknęło i sprawdziłem wyłącznik. Wywaliło go, mimo, że nie wjechałem w żadną większą dziurę, może jedynie za mocno klapą bagażnika strzeliłem.
Wysłany: Nie Mar 28, 2010 17:46 [R416 Si '99] nie odpala, słaba iskra?
co prawda, długo to trwało, ale niestety nie było mnie w domu. wymieniłem cewkę i ruszył. sprawdzałem wszystko co dotyczy wysokiego napięcia, świece, przewody, palec, kopułka, cewka. co ciekawe cewka wydawała się być OK. pomiar rezystancji obwodów cewki dał poprawny wynik - taki jak na nowej cewce(!). na początku zwątpiłem, ale kiedy odpalił na nowej a na starej ponownie nie chciał to już byłem pewien. autodata mówi że rezystancja w obwodzie wtórnym ok 6900 Ohm. Nowa cewka ma 5800 Ohm. dla tych, którzy w przyszłości będą sprawdzać cewkę, polecam miernik rezystancji izolacji - zwykły omomierz nie zawsze się sprawdza. zamykam temat.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum