Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998
Witam.
Czy robił ktoś "sekcje" sprzęgła wiskotycznego? Z jakiego materiału są wykonane elementy cierne? Czy przyczyną zblokowania visco może być korozja czy coś innego?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 22, 2010 00:08, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 13, 2010 16:24 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wiskoza jak sama nazwa wskazuje z czego jest zbudowane.Wiskozowe sprzęgła są również w wentylatorach chłodnic.Rozbierałem takie sprzęgło to składało się z warstw białych plasterków[tarcz sprzęgłowych} materiału włoskowego i płynu-oleju silikonowego zwanego wiskozowym,ma bardzo dobrą lepkość przy podwyższonej temp.W Roverze Freelander sprzęgło te wystarcza na 50000-70000 km.przebiegu przy normalnej jeżdzie w terenie zużywa się szybciej bo ścierają się tarcze,regeneracja to różnie od 1000 do 2500 zeta.
[ Dodano: Wto Kwi 13, 2010 18:57 ]
Dodam że w przewadze są zblokowania sprzęgła być może rozpadnięciem tarcz.korozja tam nie występuje raczej to sklejenie tarcz pod wpływem wysokiej temperatury,muszę koniecznie sprawdzić czy da się to rozkleić .Pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum