Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Dziwna praca silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Dziwna praca silnika
Autor Wiadomość
terek_4 



Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 16
Skąd: google



Wysłany: Sob Mar 20, 2010 12:33   [R620] Dziwna praca silnika
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Witam.
Oto jak wygląda sprawa.
Silnik nierówno pracuje, szarpie. dźwięk wydaje taki jakby zapłon był mocno wyprzedzony.
Pompa przestała brzęczeć, ale silnik odpala i pracuje.
Z samo-diagnostyki odczytałem kod 61:

61 Czujnik pozycji nastawiacza dozującego paliwo – wysokie/niskie napięcie Przerwa w obwodzie, zwarcie do zasilania, zwarcie do masy, uszkodzony czujnik, uszkodzony ECM

Może macie jakieś pomysł o co dokładniej może chodzić??
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lut 15, 2011 14:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Mar 20, 2010 12:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Mar 20, 2010 13:41   

Zacząłbym od przeglądu wiązki elektrycznej głównie w okolicach pompy wtryskowej. Jest bardzo dużo tematów na forum o tej sławetnej już wiązce, zatem sugeruję przeszukanie bazy forum pod tym kątem.
 
 
terek_4 



Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 16
Skąd: google



Wysłany: Pon Mar 22, 2010 11:46   

Heh.
No to tak wygląda sprawa.
Od rana próbuje zrobić coś z tym silnikiem, i tak:

- na początku wybłyskał mi błąd 28( 28 Przepływomierz powietrza (MAF) – wysokie napięcie Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, brak zasilania,brak masy, uszkodzenie MAF, uszkodzenie ECM) wykręciłem go i wyczyściłem, bo był strasznie zabrudzony.

- Następnie błąd 61 Czujnik pozycji nastawiacza dozującego paliwo – wysokie/niskie napięcie Przerwa w obwodzie, zwarcie do zasilania, zwarcie do masy, uszkodzony czujnik, uszkodzony ECM, to wziąłem suszarkę, rozmontowałem wszystkie kostki, posuszyłem, i poskładałem do kupy, i prawie wszystko dobrze, tylko teraz pracuje bardzo głośno, tzn strasznie klekocze, prawdopodobnie zbyt duże wyprzedzenie kąta wtrysku, przjechałem ok 5km, silnik trochę się rozgrzał, i minimalnie zrobił się cichszy, ale.

- kolejny błąd: 34 Cewka czasu wtrysku paliwa Przerwa w obwodzie, brak zasilania, uszkodzenie ECM, i teraz to już pomału się gubię...
Fakt, że teraz już trzyma obroty i nic nie szarpie

a dodam jeszcze, że przed tym wszystkim umyłem silnik, ale od razu po umyciu wszystko ładnie chodziło, dopiero ja zatankowałem auto, to zaczęły się te cyrki, moje pytanie czy to może być winy paliwa??

[ Dodano: Pon Mar 22, 2010 11:43 ]
Ok.
To dziś byłem na komputerku, i chyba już wiem co i jak.
Mam zapłon wyprzedzony o ok 18st. szok normalnie, a nic nie przestawiałem przy silniku...
Może mo ktoś z was jakąś książkę albo jakieś schematy, jak się powinno ustawiać rozrząd??

[ Dodano: Pon Mar 22, 2010 11:45 ]
Ok.
Byłem dziś na komputerze, i były 2 błędy, wykasowałem je.
Ale się okazało, że mam wyprzedzony zapłon o 18st. szok... a nawet nigdy osłony z paska rozrządu nie zdejmowałem, no ale mniejsza z tym
Ma ktoś z was może jakiąś książkę, albo schematy, jak ustawić rozrząd??

[ Dodano: Pon Mar 22, 2010 11:46 ]
Ok.
Byłem dziś na komputerze, i były 2 błędy, wykasowałem je.
Ale się okazało, że mam wyprzedzony zapłon o 18st. szok... a nawet nigdy osłony z paska rozrządu nie zdejmowałem, no ale mniejsza z tym
Ma ktoś z was może jakiąś książkę, albo schematy, jak ustawić rozrząd??
 
 
KszoQ 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 15
Skąd: Dębica



Wysłany: Nie Kwi 25, 2010 17:58   

Rozrząd ustawia się tak jak w Hondzie CIVIC , ACCORD 2.0 TD
Ale myślę że to mógł przeskoczyć pasek napędu pompy lub co mniej prawdopodobne zluzowło się koło pasowe pompy (jest osadzone na stożkowym wałku - NIEMA ŻADNEGO KLINA)

[ Dodano: Nie Kwi 25, 2010 18:58 ]
jako trzpień blokujący koła zamachowego używałem wiertła 6,5 lub 7mm - dokładnie nie pamiętam, a jako blokadę pompy wiertło 10 mm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600]Dziwna praca silnika
jarecki90 Rover serii 600, Honda Accord 1 Sob Lip 20, 2013 13:09
kruszan
Brak nowych postów [R620] Nierówna praca silnika
zmiana obrotów silnika - dodałęm zdjęcia
emo Rover serii 600, Honda Accord 28 Pon Lis 09, 2009 22:02
thef
Brak nowych postów [R620] Nierówna praca silnika
romek2018 Rover serii 600, Honda Accord 2 Nie Mar 22, 2009 10:18
Brt
Brak nowych postów [R620] Niestabilna praca silnika
michalk Rover serii 600, Honda Accord 9 Sro Kwi 11, 2007 12:07
Brt
Brak nowych postów [R620] Problem z pracą silnika
krawiec17 Rover serii 600, Honda Accord 1 Pon Sie 16, 2010 20:36
Marrkus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink