Wysłany: Nie Kwi 18, 2010 00:07 [R620] Problem z silnikiem
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam serdecznie,
otóż od pewnego czasu mam problem z moim Roverkiem. Sprawa zaczęła się jak odstawiłem autko do garażu na kilka dni z powodu wyjazdu. Po powrocie zaczęły się problemy z obrotami. Sprawę dokładniej popisałem w wątku:
Za poradą Maysona wymieniłem linkę gazu. Następnie odczytałem kody błędów. Wyskoczyło: 6,7, 14 i 17 - czujnik temp. płynu chłodzącego (ECT), czujnik położenia przepustnicy, zawór sterowania wolnymi obrotami (krokowiec?), czujnik prędkości. Wymieniłem przepustnicę z czujnikiem położenia i krokowca. Jak wszystko zmontowałem i odpaliłem silnik było cacy. Autko działało jak należy do rana. Następnego dnia problem wrócił. Obroty raz są normalne, raz zatrzymują sie na 1500 a innym razem spadają do 1000 po czym rosną do 1300 i po chwili spadają na 800. Tym razem ruszanie pedałem gazy nic nie daje. Działa jak chce na benzynie i LPG. Pojawił się za to nowy objaw. Co jakiś czas zapala się lampka CheckEngine i nie gaśnie do wyłączenia silnika. Poprzednio zrobiłem reset kompa i teraz wyskakuje tylko kod 17. Sam już nie wiem co może być. Chciałem się zapytać czy ktoś miał podobne problemy i czy wizyta w warsztacie jest nieunikniona. Nie wymieniłem jeszcze czujnika temp. (ECT) Zastanawiam się jaka jest jego rola i czy to jego wadliwość może powodować np złą pracę krokowca lub inne problemy.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lut 15, 2011 14:12, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Kwi 18, 2010 00:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
mialem podobny problem, ale rozwiązalem go czyszcząc przepustnice.
wczesniej wymieniłem krokowca, ale widocznie nie potrzebnie bo on nie był przyczyna usterki...tylko ze ten objaw wysokich obrotów mialem tylko na gazie wiec u Ciebie musi to byc cos innego...:/
a co do czujnika to naprawde nie wiem czy cos pomoże...mozna spróbowac
powodzenia w zdiagnozowaniu usterki;)
Na logikę; wymieniłeś przepustnicę wraz z czujnikiem i zniknęły błędy 7 i 14 (czyli uszkodzone: czujnik położenia przepustnicy i zawór sterujący wolnymi obrotami). Dziwna sprawa z tym błędem 6, no ale skoro go już nie ma, to OK. Obecnie masz błąd 17, czyli "czujnik prędkości". Oczywiście po wymianie przepustnicy zresetowałeś komputer? Jeśli nie, to w manualu jest procedura resetowania, wykonaj ją i wtedy po zapaleniu CHECK ENGINE ponownie odczytaj kody błędów. Jeśli nadal będzie wyskakiwał tylko 17, znaczy, że to ten czujnik. A co konkretnie z nim zrobić, to już manual + serwis elektroniczny np. BOSCH. Chyba, że ktoś tu wie o co biega.
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum