Forum Klubu ROVERki.pl :: [r600] Podwyrzszenie gałki zmiany biegów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r600] Podwyrzszenie gałki zmiany biegów
Autor Wiadomość
EquinoX 




Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 116
Skąd: Wałbrzych

Rover 600

Wysłany: Sob Lut 19, 2011 11:08   [r600] Podwyrzszenie gałki zmiany biegów

Witajcie jako że jestem wysoki i mam fotel daleko odsunięty zmieniam biegi wyprostowaną ręką. Myślałem jak by tu przedłużyć drążek, ale zwykłe dospawanie kawałka metalu odpadało bo mam u siebie short shifter i po przedłużeniu znów skok dźwigni był by długi a ja chce krótki. Dlatego wymyśliłem żeby podnieść cały mechanizm wybieraka w górę na śrubach mocujących.
powiedzmy jakieś 5cm no może więcej to się okaże :)
Widział już ktoś taką modyfikację w R ? Widziałem że podnoszą tak w sportowych Cienkocienko więc jest to możliwe :)

Chodzi o ta część :)
http://img17.allegroimg.p...6/22/1423162235

Co sądzicie ? Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 19, 2011 11:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dawidek126 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 179
Skąd: Piaseczno

Rover 45

Wysłany: Nie Lut 20, 2011 12:03   

ja tak robiłem w maluchu jak był wstawiony silnik od punto:) cały mechanizm był podniesiony o ok. 10 cm, dzięki temu mogłem skrócic lewarek i miałem krótszy ruch do zmiany biegów....
jednak trzeba pamiętać ze długość lewarka jest liczona!!!! dwa elementy wirujące z różną prędkością obrotową potrzebują określoną ilość czasu żeby wyrównać prędkość i bez "inwazyjnie " zmienić przełożenie... skracają lewarek zmniejszamy ten czas potrzebny do wytracenia prędkości jednego elementu co skutkuje w bliskiej przyszłości uszkodzeniem synchronizatorów a w konsekwencji skrzyni B.
_________________
ROVER 45 ::::::)))))))
 
 
 
EquinoX 




Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 116
Skąd: Wałbrzych

Rover 600

Wysłany: Sro Lut 23, 2011 20:16   

To chyba mocno musiałeś trzepać wajchą skoro aż skrzynia się sypła :)

Ja wajchy nie skracam tylko punkt zaczepienia linki jest wyżej, no i cała kołyska idzie w górę.

A tutaj nowe śruby :) Dla porównania stara śrubka obok.



10cm, gwint na całej długości, twardość 10.8 i oksydowane :D
Może jutro poskładam


I dzisiaj skończyłem montaż ;D

Przed.

Po.




Poszło w górę jakieś 5 cm teraz jest idealo :)
 
 
Shrekinho90 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 102
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Lut 26, 2011 10:05   

Wygląda jak wajha w autobusie :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [216si] Modyfikacja drążka zmiany biegów
Tomek925 Tuning mechaniczny 2 Czw Gru 12, 2013 16:09
Markzo
Brak nowych postów [20T2R] krótszy lewarek zmiany biegów - shortshifter
montował ktoś?
saib Tuning mechaniczny 13 Pon Lis 24, 2008 16:08
saib
Brak nowych postów [MG ZR 160] zmiany ECU
HaDeSsS Tuning mechaniczny 8 Wto Kwi 15, 2008 09:45
kamil_luczak
Brak nowych postów skrzynia biegow 214 si
Bert Tuning mechaniczny 6 Pią Sty 29, 2010 21:52
piter34
Brak nowych postów Problemy ze skrzynią biegów
hiszpan85 Tuning mechaniczny 2 Nie Maj 09, 2010 11:39
ceremony



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink