Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 21:10 [R600] Świece żarowe grzeją a i tak ciężko pali .
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam posiadam r600 od 4,5 roku żadnych większych problemów nie było aż do zeszłego tygodnia.
Samochód na zimnym silniku ciężko pali .Filtry i olej wymieniono 3 tys. kilometrów temu , na świecach żarowych (Beru) od wymiany latam już dwa lata .
Dzisiaj byłem sprawdzić świece i przekaźniki wszystko gra , trzy świece grzeją 4 od początku raczej nie i nigdy nie było problemu nawet przy - 25.
Zacząłem się już zastanawiać przez cały czas jak samochód jest wyłączony co jakiś czas z tyłu samochodu było słychać jakiś dźwięk , podejrzewam że od pompki paliwa aby utrzymywała paliwo w układzie (tak mi się tylko wydaje).
Więc pytam się żony czy słyszała ostatnio jak się coś z tyłu się załącza odpowiedziała że nie a ja też jakoś ostatnio nie słyszałem .
Czy to może być przyczyna (walnięta pompka paliwa) o ile dobrze podejrzewam .
pzdr.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lut 22, 2011 23:57, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 21:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
W baku nie ma pompki .... trudne palenie to świece, kąt wtrysku, uciekające paliwo ... świece odpadają (zakładam, ze sprawdziłeś czy na nie dochodzi napięcie - czyli przekźnik od świec jest sprawny), jak wyglada sprawa kąta wtrysku I czy czasem zaworki zwrotne nie puszczają i paliwo przez noc nie ucieka z pompy
Cały czas wydawało mi się że pompka paliwa znajduje się na zbiorniku paliwa , to w takim razie gdzie jest ta pompka (chodzi ci o tą gruchę to jest tylko to).
Świece żarowe grzeją i napięcie na nie też dochodzi (sprawdzone przy pomocy żarówki), czyli przekaźnik musi być dobry.
Byłem właśnie na dole i podpompowałem gruchą zrobiła się twarda i zapalił od razu (od godziny 16 stoi , tak na 100% to dopiero rano sprawdzę).
Teraz mi powiedz co to jest za dźwięk wydobywający się z tyłu samochodu mniej więcej co godzinę trwający około 3-4 sekund [od samego początku tak mam jak go kupiłem , byłem pewny że to od pompki paliwa(której niby tam nie ma)].
tego niestety nie wiem ... ale pompa wtryskowa sama zasysa paliwo z baku .... mozesz spróbować rano najpierw podpompowac paliwo gruszką i wtedy odpalac ... lub kup zawór zwrotny i załóz przy pompie niektórym to pomogło ...
Czy to jest możliwe aby benzyniak miał pompkę paliwa a diesel nie.
Właśnie przeglądałem książkę serwisową pl od hondy accord w benzynie i tam jest pompka na zbiorniku paliwa i na Allegro sprzedają pompki do benzyny i diesla (ale zdjęcia pompki od diesla nie znalazłem) http://www.moto.allegro.p...0&change_view=1
Nie przejmuj się tym mam rovera 200 i moj tez mial podobne problemy. Ale taki urok tego silnika. Wmawiali mi ludzi uszkodzoną pompkę, świece itp. A te auta czesto tak mają i ja bym się na Twoim miejscu nie przejmował. Dla mnie cudem jest to że auto marki Rover jeździ a to jak odpala to już mniejszy problem. Ja jak mam gorszej jakości paliwo i jest duza wilgotnosc to mi słabo pali tak to na dobrym paliwku pali
Mam drugiego Roverka r 75 CDTI 2004 paliwko lałem z jednej beczki do jednego i drugiego nowy pali elegancko a 600 przestała , czyli problem paliwa raczej odpada.
[ Dodano: Wto Wrz 07, 2010 14:50 ]
Dzisiaj rano podpompowałem gruchą i od razu zapalił , przed chwilą wyszedłem z pracy i specjalnie nie pompowałem zapalanie szło mu bardzo ciężko.
Powiedzcie mi teraz panowie zawór zwrotny gdzie mam zamontować .
Przed gruszką na wężu gumowym oczywiście w stronę zbiornika , czy za w stronę pompy wtryskowej i jaka jest grubość tego wężyka gumowego 8 mm czy 10 mm ktoś się może orientuje.
[ Dodano: Wto Wrz 07, 2010 14:53 ]
Może na zbiorniku znajduje się zawór zwrotny , czy ktoś już zaglądał co się znajduje na górze na zbiorniku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum