Wysłany: Sob Lut 05, 2011 20:48 [R75] Tryb awaryjny - jak sprawdzic
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem roverka ostatnio podczas wizyty w elektryka (profilaktycznie) powiedział mi że auto pracuje w trybie awaryjnym skasował błędy i kazał przyjechac po jakimś czasie na ponowną wizyte. Moje pytanie to czy jest możliwośc sprawdzenia bez komputera czy samochód nadal pracuje w trybie awaryjnym i czym wogóle się to objawia ?
pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lut 05, 2011 20:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
wiorek, tryb awaryjny włącza się w przypadku awarii i ma umożliwić dojazd do warsztatu. Polega on na ograniczeniu mocy i obrotów silnika aby zabezpieczyć go przed uszkodzeniem. Przy normalnym użytkowaniu nie da się nie zauważyć że silnik przeszedł w tryb awaryjny. Silnik staje się takim mułem że szkoda gadać
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sob Lut 05, 2011 23:08
wiorek napisał/a:
ostatnio podczas wizyty w elektryka (profilaktycznie) powiedział mi że auto pracuje w trybie awaryjnym skasował błędy i kazał przyjechac po jakimś czasie na ponowną wizyte.
Jeżeli usuniesz usterkę która wprowadziła silnik w tryb awaryjny sam powróci do normalnej pracy.
czy po skasowaniu błędów odczytał ponownie czy są? Jeżeli tego nie zrobił to mogły być stare błędy, a usterka została dawno usunięta. Jeżeli silnik wkręca się na obroty do 4500rpm normalnie to wszystko jest OK i nie musisz nigdzie jechać . Chyba elektryk chce Cię naciągnąć na dodatkową kasę.
silnik kreci powyzej 4500 z tym nie ma problemu... problem tkwi w mocy wydaje mi sie ze moglby byc zwinniejszy ale rozumiem ze jesli auto kreci powyzej 4500 to napewno nie jest to tryb awaryjny ?
Tryb awaryjny w 75 (benzyna) np. na skutek uszkodzonego czyjnika walka rozrzadu moze byc praktycznie nie zauwazalny. Silnik lekko ogranicza moc i troche wiecej pali ,ale jak ktos ma tak od poczatku to nie zauwazy ,czasem ciezko zapala. Zalezy co jest problemem i jak zadane wartosci (trybu awaryjnego) w kompie sa w stanie zastapic uszkodzony element ukladu. Rozne marki roznie okazuja tryb awaryjny. Auto na pewno nie bedzie jezdzic z uszkodzonym czujnikiem walu korbowego bo nie ma takiej opcji, ale da rade z uszkodzonym czujnikiem temperatury. Oczywiscie jak juz zapali bo w kazdym z przypadkow sa jakies dodatkowe problemy z zapalaniem lub przerywaniem silnika itd. Zalezy co jest w kompie .Niektore auta dla czujnika temp. w trybie awaryjnym maja zadana temp. ze silnik jest zimny i taka dawke paliwa dostaje silnik ,w roverach jest inaczej jakos dla silnika prawie rozgrzanego ,dla tego ciezko odpalic z padnietym czujnikiem. Poprostu objawy pracy w trybie awaryjnym zaleza od marki i silnika.
a jest mozliwosc sprawdzenia dawki paliwa dla danej temperatury silnika na komputerze ?
Jest mozliwosc. Komputer pokazuje wartosc "fuel trim" (nie wiem jak bedzie po polsku bo nie mam polskiego oprogramowania w moim diag. )czyli ile paliwa dawkowane jest przez wtryskiwacze. Jaka powinna byc dawka to trzeba by miec dokumentacje tech., ale zwykle wywala blad jak cos z tym nie tak.
http://www.stealth316.com/misc/obdii_fuel_trim.pdf
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum