Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Naprawa podnośnika szyby - magiczna rolka
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Naprawa podnośnika szyby - magiczna rolka
Autor Wiadomość
ttbagf 



Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 24
Skąd: Legionowo



Wysłany: Sob Cze 26, 2010 00:26   [R600] Naprawa podnośnika szyby - magiczna rolka
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Hejka
Przejrzałem stos tematów na temat naprawy podnośnika przedniej szyby w R600 /wklejam poniżej/, wiele osób pisze o rolce, którą można dorobić.

Mam jedynie pytanie, czy ktoś ma może zdjęcie takiej rolki, ew. zdjęcie miejsca gdzie należy ją zamontować. Czy w prowadnicy w drzwiach, czy w tej po której porusza się ten "krzyżak".
Poproszę o taką mini fotorelację.

Dzięki

P.S. znalezione tematy.

http://forum.roverki.eu/v...highlight=szyby

http://forum.roverki.eu/v...highlight=szyby

http://forum.roverki.eu/v...rowadnice+szyby

http://forum.roverki.eu/v...rowadnice+szyby

http://forum.roverki.eu/v...rowadnice+szyby

http://forum.roverki.eu/v...rowadnice+szyby

http://forum.roverki.eu/v...rowadnice+szyby

http://forum.roverki.eu/v...rowadnice+szyby

http://forum.roverki.eu/v...rowadnice+szyby

http://forum.roverki.eu/v...rowadnice+szyby
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lut 20, 2011 23:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Cze 26, 2010 00:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Sob Cze 26, 2010 00:41   

Ponoć te kółko się wyrabia, też mnie to czeka
http://allegro.pl/item109...land_rover.html
 
 
bob1987 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 88
Skąd: Mielec



Wysłany: Sob Cze 26, 2010 12:44   

To kółko z alledrogo które podałeś na 99% nie pasuje do R600 (SDi 98r). Przerabiałem ten temat już w sumie 4ry razy. W R600 (98r) i Hani Civic (97r) prowadnice w mechanizmach szyb są dużo węższe a co za tym idzie i kółeczka są mniejsze . Duże kółka pasują do R220 z 97r. Podaje roczniki bo całkiem możliwe ze producent przeprowadzał jakieś modernizacje tych (nieudanych..) mechanizmów.

Najczęściej pękają na tej prowadnicy która przykręcona jest do szyby, jak pęknie to szyba podczas podnoszenia nie idzie równo i zaczyna giąć prowadnice. Przy wymianie kółek należy sprawdzić jej stan bo może się okazać że bez prostowania się nie obejdzie...

Pozdrawiam P
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Sob Cze 26, 2010 13:34   

Ja raz wymienilem kolko jak peklo (jeszcze wtedy Rovek nalezal do mojego kolegi), a za drugim razem jak znowu peklo to po wymianie spsikalem siliconem w sprayu i od tamtej pory odpukac spokoj, a minely juz dobre trzy lata.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
ttbagf 



Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 24
Skąd: Legionowo



Wysłany: Sob Cze 26, 2010 15:09   

To ja może dodam coś.
Dziś rozebrałem jedne i drugie drzwi z przodu. Rolki są ok. Moim zdaniem mechanizm jest spierpapier ponieważ, jeśli rolki będą za luźne /plastikowe oprócz tego, że pękają również się wycierają/ to listwa z rolkami dostaje luzu i szyba może wyskoczyć z prowadnic. Z kolei jeśli rolki będą za ciasne, przy niesprzyjających okolicznościach może popękać szyba.
To wyjaśniałoby też dlaczego rolki są plastikowe: musi to być materiał w miarę twardy, a zarazem elastyczny. Ja zrobiłbym te rolki metalowe w jakiejś osłonie gumowej; osłona dawałaby szczelność, a rolka wytrzymałość. Byłoby to w miarę szczelne, nie byłoby luzów na listwie, a w razie jakichś przeciążeń lub zmian temperatury guma reagowałaby jako amortyzacja i jednocześnie uszczelka.

Innego rozwiązania nie widzę, chyba, że potwierdzacie, że metalowe są ok. Tylko skoro te podane powyżej nie pasują to skąd wziąć pasujące.
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Sob Cze 26, 2010 15:15   

ttbagf napisał/a:
Innego rozwiązania nie widzę

Napisalem wyzej, ze kupilem plastykowa i psiknalem siliconem
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
ttbagf 



Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 24
Skąd: Legionowo



Wysłany: Sob Cze 26, 2010 15:17   

ok spróbuję, chociaż cały silikon zużyłem na wysmarowanie prowadnic...
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Sob Cze 26, 2010 16:21   

a u mnie pomógł smar do łożysk łt-40 popularny "towot".
Jak dla mnie to problem z tymi kółkami polega na braku odpowiedniego smarowania. Warto by profilaktycznie przesmarować prowadnice jakimś smarem i problem z głowy.
 
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 899
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Sob Cze 26, 2010 16:39   

Nawet manual mówi żeby smarować :wink: nie mam ŁT 40 ale mam smar molibdenowy to raczej smar przeznaczony do łożysk ale i tak to lepsze niż nic a mam zamiar przesmarować prowadnice i inne elementy podnoszenia szyb.
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
ttbagf 



Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 24
Skąd: Legionowo



Wysłany: Sob Cze 26, 2010 18:47   

... co prawda nie daję, ani nie biorę, ale widać sprawdza się stare powiedzenie: nie posmarujesz to nie pojedziesz :rotfl:
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 899
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Sob Cze 26, 2010 18:55   

ttbagf napisał/a:
nie posmarujesz to nie pojedziesz :rotfl:
:ok: albo nie uchylisz szyby i się udusisz we własnym samochodzie :mrgreen: :ups:
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
ttbagf 



Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 24
Skąd: Legionowo



Wysłany: Sob Cze 26, 2010 19:08   

zuber84cool napisał/a:
nie uchylisz szyby i się udusisz we własnym samochodzie :mrgreen: :ups:


... eeeeee, spoko, jest jeszcze szyberek, ale zara, zara trzeba by zacząć pomyśleć o konserwacji :hmm: może założę tak na wszelki wypadek nowy wątek, jak konserwować szyber :shock: sorki za oftop
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Nie Cze 27, 2010 19:18   

_papa_, spray siliconowy! Nie silicon, bo Ci poskleja!
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Pon Cze 28, 2010 05:52   

Perez napisał/a:
_papa_, spray siliconowy! Nie silicon, bo Ci poskleja!
?? He ??
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Pon Cze 28, 2010 16:25   

No nie siliconem w tubie, tylko takim w sprayu
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Pon Cze 28, 2010 20:17   

ale przecież to nie ja napisałem :wink:
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Pon Cze 28, 2010 21:59   

ttbagf, faktycznie to napisal. Sorki _papa_,
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Pon Cze 28, 2010 22:07   

Perez napisał/a:
ttbagf, faktycznie to napisal. Sorki _papa_,

Nie szkodzi, nic się nie stało.
 
 
 
bob1987 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 88
Skąd: Mielec



Wysłany: Sro Cze 30, 2010 17:59   

Znalazłem rolkę jaką jeszcze kiedyś dorabiałem do Hondy, dobrze że tokarz dorobił mi ich więcej bo pasowały (prawie) idealnie do mojego R600.
ø części pracującej w prowadnicy to 14mm. Rolkę robiłem jednoczęściową odrazu z nitem (ona wcale nie musi się obracać w prowadnicy, wystarczy ze się ładnie w niej przesuwa) i jak na razie we wszystkich autach mechanizmy pracują jak powinny (w Hani już 3 lata)

Pozdrawiam P.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Poszła rolka w mechaniźmie podnoszenia szyby
rmusz Rover serii 600, Honda Accord 4 Pią Maj 08, 2009 06:38
rmusz
Brak nowych postów [R600]pomocy naprawa progow
Rover623 Rover serii 600, Honda Accord 2 Sro Lis 27, 2013 16:20
Rover623
Brak nowych postów [r600]pompa wtrsykowa wymiana czy naprawa
DJAUGUST Rover serii 600, Honda Accord 1 Czw Sty 05, 2012 22:23
Remigiusz
Brak nowych postów [R600] Mechanizm podnoszenia szyby
Zubek Rover serii 600, Honda Accord 4 Wto Kwi 28, 2015 10:38
Zubek
Brak nowych postów [R600] Elektryczne szyby tylne
jak zalozyc...
pawciu87 Rover serii 600, Honda Accord 7 Pon Maj 21, 2007 00:27
pawciu87



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink