Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Hejka
Przejrzałem stos tematów na temat naprawy podnośnika przedniej szyby w R600 /wklejam poniżej/, wiele osób pisze o rolce, którą można dorobić.
Mam jedynie pytanie, czy ktoś ma może zdjęcie takiej rolki, ew. zdjęcie miejsca gdzie należy ją zamontować. Czy w prowadnicy w drzwiach, czy w tej po której porusza się ten "krzyżak".
Poproszę o taką mini fotorelację.
To kółko z alledrogo które podałeś na 99% nie pasuje do R600 (SDi 98r). Przerabiałem ten temat już w sumie 4ry razy. W R600 (98r) i Hani Civic (97r) prowadnice w mechanizmach szyb są dużo węższe a co za tym idzie i kółeczka są mniejsze . Duże kółka pasują do R220 z 97r. Podaje roczniki bo całkiem możliwe ze producent przeprowadzał jakieś modernizacje tych (nieudanych..) mechanizmów.
Najczęściej pękają na tej prowadnicy która przykręcona jest do szyby, jak pęknie to szyba podczas podnoszenia nie idzie równo i zaczyna giąć prowadnice. Przy wymianie kółek należy sprawdzić jej stan bo może się okazać że bez prostowania się nie obejdzie...
Ja raz wymienilem kolko jak peklo (jeszcze wtedy Rovek nalezal do mojego kolegi), a za drugim razem jak znowu peklo to po wymianie spsikalem siliconem w sprayu i od tamtej pory odpukac spokoj, a minely juz dobre trzy lata.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
To ja może dodam coś.
Dziś rozebrałem jedne i drugie drzwi z przodu. Rolki są ok. Moim zdaniem mechanizm jest spierpapier ponieważ, jeśli rolki będą za luźne /plastikowe oprócz tego, że pękają również się wycierają/ to listwa z rolkami dostaje luzu i szyba może wyskoczyć z prowadnic. Z kolei jeśli rolki będą za ciasne, przy niesprzyjających okolicznościach może popękać szyba.
To wyjaśniałoby też dlaczego rolki są plastikowe: musi to być materiał w miarę twardy, a zarazem elastyczny. Ja zrobiłbym te rolki metalowe w jakiejś osłonie gumowej; osłona dawałaby szczelność, a rolka wytrzymałość. Byłoby to w miarę szczelne, nie byłoby luzów na listwie, a w razie jakichś przeciążeń lub zmian temperatury guma reagowałaby jako amortyzacja i jednocześnie uszczelka.
Innego rozwiązania nie widzę, chyba, że potwierdzacie, że metalowe są ok. Tylko skoro te podane powyżej nie pasują to skąd wziąć pasujące.
Napisalem wyzej, ze kupilem plastykowa i psiknalem siliconem
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
a u mnie pomógł smar do łożysk łt-40 popularny "towot".
Jak dla mnie to problem z tymi kółkami polega na braku odpowiedniego smarowania. Warto by profilaktycznie przesmarować prowadnice jakimś smarem i problem z głowy.
Nawet manual mówi żeby smarować nie mam ŁT 40 ale mam smar molibdenowy to raczej smar przeznaczony do łożysk ale i tak to lepsze niż nic a mam zamiar przesmarować prowadnice i inne elementy podnoszenia szyb.
nie uchylisz szyby i się udusisz we własnym samochodzie
... eeeeee, spoko, jest jeszcze szyberek, ale zara, zara trzeba by zacząć pomyśleć o konserwacji może założę tak na wszelki wypadek nowy wątek, jak konserwować szyber sorki za oftop
_papa_, spray siliconowy! Nie silicon, bo Ci poskleja!
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Znalazłem rolkę jaką jeszcze kiedyś dorabiałem do Hondy, dobrze że tokarz dorobił mi ich więcej bo pasowały (prawie) idealnie do mojego R600.
ø części pracującej w prowadnicy to 14mm. Rolkę robiłem jednoczęściową odrazu z nitem (ona wcale nie musi się obracać w prowadnicy, wystarczy ze się ładnie w niej przesuwa) i jak na razie we wszystkich autach mechanizmy pracują jak powinny (w Hani już 3 lata)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum