Wysłany: Wto Cze 21, 2011 21:30 [Freelander 2000 2.0 Di] Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witajcie,
niedawno postanowiłem spełnić jedno z małych marzeń i kupić pierwszego Land Rovera.
Zgodnie z założeniami marketingu firmy zaczynam od Freelandera
Później będzie Disco...
Ponieważ jest to mój pierwszy kontakt z tym modelem, a mam wybrane już kilka egzemplarzy, proszę o "pomoc w zakupie". W piątek jadę po Freelandera do naszych zachodnich sąsiadów i mam kilka okazów na oku.
Żadne okazje, nie o to chodzi. Jednak zapowiadają się interesująco.
A teraz do sedna:
Na co zwrócić szczególną uwagę przed zakupem ?
Co sprawdzić i czemu się przyjrzeć ?
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi, sugestie i propozycje.
Pozdrawiam
Marcin
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 21, 2011 21:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Było już o tym kilka postów ale opiszę od nowa.
Po pierwsze raczej szukał bym młodszego auta.
Szukaj modeli po 2001r .
Wtedy wprowadzono wiele istotnych modyfikacji zwłaszcza w układzie przeniesienia napędu, którego wadliwe działanie może prowadzić do wysokich kosztów napraw.
Dwu -litrowy silnik wysokoprężny montowany we Freelanderach z 2001 zastąpił jednostkę napędową z serii L i zapewniał znacznie lepsze osiągi, wyrafinowanie i ekonomię jazdy.
Moc wzrosłą z 97PS (71.6kW) do 112PS (82kW), podczas gdy moment obrotowy urósł z 210Nm do niesamowitych 260Nm przy tylko 1750ob/min, z krzywą momentu obrotowego specjalnie dopasowaną do możliwości Freelandera na szosie i w terenie.
Wiem co mówię bo sam mam auto z końca 2002r i różnica jest ogromna.
Zmieniono układ ABS i trakcję, która działa o wiele sprawniej i szybciej.
Poprawio0no przełożenia IRD co znacznie podnosi trwałość.
Wstawiono nowy lepszy tłumik drgań wiskozy.
Tapicerka z lepszych materiałów.
Poprawili zawieszenie.
Przy zakupie szczególną uwagę musisz zwrócić na IRD - potocznie zwaną reduktorem.
Wrzuć wsteczny na skręconych kołach i delikatnie ruszaj.
Jakiekolwiek stuki zgrzyty są niedopuszczalne.
Sprawdź czy działa system zjazdu HDC jeśli tylko będzie okazja w postaci jakiejś górki.
Jeśli auto jest przekładką z anglika sprawdź oznaczenie lamp czy są europejskie czy przeróbka.
Zwróć uwagę i wyraźnie żądaj potwierdzenia na jakiej maglownicy przełożone jest auto.
Sprawdź siłę wspomagania układu kierowniczego.
Jakiekolwiek drgania kierownicy są niedopuszczalne.
Sprawdź czy działa klimatyzacja, często przy przekładkach robią to na odwal się.
Sprawdź czy działa dobrze przełączanie obiegu wew/zew. i ogólnie siłę nawiewu.
W razie czego pisz.
GG 2105400
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
Przejrzałem forum, i szczerze mówiąc, nie znalazłem takiego wątku. Ale tym bardziej dzięki.
Co do samochodu:
anglik odpada. nigdy nie wiesz co kupujesz w takim wypadku. w grę wchodzą tylko "europejczyki". i to mam sprawdzone w ASO.
Budżet jest ograniczony i wolę kupić dobry (czytaj: droższy) egzemplarz 2000, niż złom z 2002... tak więc zostajemy przy roczniku.
Mam świadomość osiągów tej konfiguracji i jest ok.
Dzięki za radę na temat IRD - na pewno sprawdzę. Czytałem już wiele o tym, ale nie wiedziałem jak zweryfikować jego stan.
Ogólny stan zawieszenia i kondycję samochodu zweryfikuję, nie pierwsze i nie ostatnie auto kupuję, jednak chcę się przygotować na specyfikę samochodu.
Widziałem już kilka egzemplarzy i zadbane wnętrze jest ok, tak więc nie ma problemu.
Generalnie jest to auto używane, więc bez przesady
Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś sugestie, będę wdzięczny.
Sa przekładki i "przekładki" wszystko zalezy od podejścia.
Ja swoim anglikiem jeżdżę już 2,5 roku i absolutnie wszystko działa idealnie.
Profesjonalna przekładka jest na granicy opłacalności z europejczykiem, ale auta z anglii mają z reguły o wiele mniejsze przebiegi.
Tylko nie kupujcie z landów rolniczych bo tam nie dbają o auta.
Szukajcie auta z landów typowo miejskich.
Tam było to popularne autko Pań wożących małe dzieci.
No to pochwal się fota jakaś.
W razie tfu tfu problemów zawsze możesz liczyć na moją pomoc. Ja swojego do ostatniej śrubki rozebrałem i poskładałem na nowo.
Jak tylko znajdę chwilę i przygotuję już samochód - na szczęście tylko kosmetyka - to wrzucę kilka zdjęć. A potem przyjdzie czas na kilka udoskonaleń
Pozdrawiam
Marcin
[ Dodano: Wto Cze 28, 2011 22:54 ]
Oto kilka obiecanych zdjęć:
Fotki zrobione na szybko.
Samochód czeka trochę kosmetyki: polerka, pranie itp itd... i może jakieś szybkie zmiany stylistyczne: kolor felg i przyciemnienie szyb - ale trwają jeszcze dyskusje na ten temat.
Co o tym sądzicie ?
kilka faktów: prod. 1999, silnik 2.0Di, przebieg (oryginalny) 113 000....
a przy okazji kilka pytań:
1. Montował ktoś podłokietnik ? Jaki, jak... nie pytam gdzie bo to logiczne
2. Jest jakiś patent na cup holder? tego mi brakuje...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum