Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander 2000 2.0 Di] Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander 2000 2.0 Di] Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Autor Wiadomość
BAJRON 



Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 11
Skąd: Katowice



  Wysłany: Wto Cze 21, 2011 21:30   [Freelander 2000 2.0 Di] Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witajcie,

niedawno postanowiłem spełnić jedno z małych marzeń i kupić pierwszego Land Rovera.
Zgodnie z założeniami marketingu firmy zaczynam od Freelandera ;)
Później będzie Disco...

Ponieważ jest to mój pierwszy kontakt z tym modelem, a mam wybrane już kilka egzemplarzy, proszę o "pomoc w zakupie". W piątek jadę po Freelandera do naszych zachodnich sąsiadów i mam kilka okazów na oku.

Żadne okazje, nie o to chodzi. Jednak zapowiadają się interesująco.

A teraz do sedna:

Na co zwrócić szczególną uwagę przed zakupem ?
Co sprawdzić i czemu się przyjrzeć ?

Będę wdzięczny za wszelkie uwagi, sugestie i propozycje.

Pozdrawiam
Marcin
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 21, 2011 21:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Cze 21, 2011 21:56   

Było już o tym kilka postów ale opiszę od nowa.
Po pierwsze raczej szukał bym młodszego auta.
Szukaj modeli po 2001r .
Wtedy wprowadzono wiele istotnych modyfikacji zwłaszcza w układzie przeniesienia napędu, którego wadliwe działanie może prowadzić do wysokich kosztów napraw.

Dwu -litrowy silnik wysokoprężny montowany we Freelanderach z 2001 zastąpił jednostkę napędową z serii L i zapewniał znacznie lepsze osiągi, wyrafinowanie i ekonomię jazdy.
Moc wzrosłą z 97PS (71.6kW) do 112PS (82kW), podczas gdy moment obrotowy urósł z 210Nm do niesamowitych 260Nm przy tylko 1750ob/min, z krzywą momentu obrotowego specjalnie dopasowaną do możliwości Freelandera na szosie i w terenie.

Wiem co mówię bo sam mam auto z końca 2002r i różnica jest ogromna.
Zmieniono układ ABS i trakcję, która działa o wiele sprawniej i szybciej.
Poprawio0no przełożenia IRD co znacznie podnosi trwałość.
Wstawiono nowy lepszy tłumik drgań wiskozy.
Tapicerka z lepszych materiałów.
Poprawili zawieszenie.

Przy zakupie szczególną uwagę musisz zwrócić na IRD - potocznie zwaną reduktorem.
Wrzuć wsteczny na skręconych kołach i delikatnie ruszaj.
Jakiekolwiek stuki zgrzyty są niedopuszczalne.
Sprawdź czy działa system zjazdu HDC jeśli tylko będzie okazja w postaci jakiejś górki.
Jeśli auto jest przekładką z anglika sprawdź oznaczenie lamp czy są europejskie czy przeróbka.
Zwróć uwagę i wyraźnie żądaj potwierdzenia na jakiej maglownicy przełożone jest auto.
Sprawdź siłę wspomagania układu kierowniczego.
Jakiekolwiek drgania kierownicy są niedopuszczalne.
Sprawdź czy działa klimatyzacja, często przy przekładkach robią to na odwal się.
Sprawdź czy działa dobrze przełączanie obiegu wew/zew. i ogólnie siłę nawiewu.
W razie czego pisz.
GG 2105400
 
 
BAJRON 



Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 11
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Cze 21, 2011 22:17   

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
Przejrzałem forum, i szczerze mówiąc, nie znalazłem takiego wątku. Ale tym bardziej dzięki.

Co do samochodu:

anglik odpada. nigdy nie wiesz co kupujesz w takim wypadku. w grę wchodzą tylko "europejczyki". i to mam sprawdzone w ASO.

Budżet jest ograniczony i wolę kupić dobry (czytaj: droższy) egzemplarz 2000, niż złom z 2002... tak więc zostajemy przy roczniku.

Mam świadomość osiągów tej konfiguracji i jest ok.
Dzięki za radę na temat IRD - na pewno sprawdzę. Czytałem już wiele o tym, ale nie wiedziałem jak zweryfikować jego stan.
Ogólny stan zawieszenia i kondycję samochodu zweryfikuję, nie pierwsze i nie ostatnie auto kupuję, jednak chcę się przygotować na specyfikę samochodu.
Widziałem już kilka egzemplarzy i zadbane wnętrze jest ok, tak więc nie ma problemu.
Generalnie jest to auto używane, więc bez przesady ;)

Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś sugestie, będę wdzięczny.
 
 
amik 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 109
Skąd: luban



Wysłany: Sro Cze 22, 2011 16:25   

cytat z innego forum poczytaj http://landklinika.pl/ind...sowe&Itemid=131
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Cze 23, 2011 19:34   

Sa przekładki i "przekładki" wszystko zalezy od podejścia.
Ja swoim anglikiem jeżdżę już 2,5 roku i absolutnie wszystko działa idealnie.
Profesjonalna przekładka jest na granicy opłacalności z europejczykiem, ale auta z anglii mają z reguły o wiele mniejsze przebiegi.
Tylko nie kupujcie z landów rolniczych bo tam nie dbają o auta.
Szukajcie auta z landów typowo miejskich.
Tam było to popularne autko Pań wożących małe dzieci.
 
 
BAJRON 



Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 11
Skąd: Katowice



Wysłany: Nie Cze 26, 2011 12:18   Re

Dzięki za podpowiedzi.

Jestem w trakcie poszukiwań.
Dzisiaj widziałem 2 samochody, jutro kolejne 3.....
Mam nadzieję, że coś się z tego wybierze :)

Potwierdzają się standardowe problemy:

1. szyba z tyłu
2. słabe materiały tapicerskie

Na szczęście silniki i napędy są ok, póki co....

Za każde pomysły, porady i ostrzeżenia dziękuję.

[ Dodano: Nie Cze 26, 2011 13:18 ]
No i Freelander kupiony.
Jeszcze raz dzięki za porady i pomoc.

Mam nadzieję, egzemplarz się sprawdzi :)

Pozdrawiam
Marcin
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Cze 26, 2011 21:34   

No to pochwal się fota jakaś.
W razie tfu tfu problemów zawsze możesz liczyć na moją pomoc. Ja swojego do ostatniej śrubki rozebrałem i poskładałem na nowo.
 
 
BAJRON 



Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 11
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Cze 28, 2011 21:54   Zdjęcia

Jak tylko znajdę chwilę i przygotuję już samochód - na szczęście tylko kosmetyka - to wrzucę kilka zdjęć. A potem przyjdzie czas na kilka udoskonaleń :)

Pozdrawiam
Marcin

[ Dodano: Wto Cze 28, 2011 22:54 ]
Oto kilka obiecanych zdjęć:







Fotki zrobione na szybko.
Samochód czeka trochę kosmetyki: polerka, pranie itp itd... i może jakieś szybkie zmiany stylistyczne: kolor felg i przyciemnienie szyb - ale trwają jeszcze dyskusje na ten temat.

Co o tym sądzicie ?
kilka faktów: prod. 1999, silnik 2.0Di, przebieg (oryginalny) 113 000....

a przy okazji kilka pytań:
1. Montował ktoś podłokietnik ? Jaki, jak... nie pytam gdzie bo to logiczne :)
2. Jest jakiś patent na cup holder? tego mi brakuje...

Pozdrawiam
Marcin
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander]Wybór silnika przy zakupie auta
Grzesp Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 6 Pon Lip 20, 2015 11:08
sknerko
Brak nowych postów [Freelander 1.8 2000] OBDII ELM 327
t15690b Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 16 Czw Lis 17, 2016 14:36
zuku



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink