[ Dodano: Sob Lip 16, 2011 15:41 ]
Witam ponownie, krokowiec wyczyszczony w nitro, zamontowałem go, zresetowałem ECU, chciałem przystąpić do regulacji wolnych obrotów ale po odpięciu wtyczki pgm silnik zgasł, wymrugałem błędy i mam
14 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód
Znaczy się krokowiec jednak do wymiany ? Dodam że pomimo czyszczenia obroty nadal spadają poniżej 1-wszej kreski.
Nitro jest złym pomysłem na czyszczenie. Czyści się benzyna ekstrakcyjną nitro mógł coś rozpuścić w silniczku i teraz to już dupa zbita
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Kiedy obroty spadają, jak zachowuje sie na zimnym, wszystko po kolei.
Jakie są obroty po odpaleniu i co sie dzieje gdy go obciazysz ( światł +klima+ogrzewanie szyb,lusterek,przeciwmgłowe - no wsio właczone
Ad 2 Czytałem na forach że czyści się naprzemiennie nitro/benzyna ze wskazaniem na nitro, gdyż podobno lepiej czyści ...
Przepływomierz w dieslu raczej. A Krokowy to silnik tam jest drut nawojowy emaliowany i nitro może rozpuścić lakier na drucie i porobią się zwarcia, silniki czyści się benzyną tylko. Często obudowy szczotek są plastikowe i tez nie odporne na nitro. Swój wykąpałem w benzynie wydmuchałem powietrzem i wysuszyłem działa jak marzenie
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Gdy odpalę silnik to trzyma te nominalne ok 700 obrotów, może tak stać sobie i nic się nie dzieje, jednak gdy dotknę pedał gazu, np podkręcę go do 2 tys i puszcze gaz, obroty spadną do poniżej 100 i cały samochód drży, czasem się podniosą do kilkuset i znów spadają na jakiś czas poniżej 1wszej kreski, nie ma znaczenia czy jest zimny czy ciepły... Włączone czy wyłączone odbiorniki prądu nie zmieniają tego w żaden sposób. Jest to szczególnie denerwujące przy ruszaniu, gdy całym samochodem "telepie" przez chwilę ...
Gdy odpalę silnik to trzyma te nominalne ok 700 obrotów
Gdy odpalisz zimny silnik obroty powinny być w przedziale 1300/1400 rpm i powoli spadać wraz z nagrzewaniem sie auta.
To jest najważniejsza funkcja zaworu IAC.
Moim zdaniem on jest winny.
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Ostatnio zmieniony przez marthinez Wto Lip 19, 2011 19:49, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum