Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214i 94'] Wymiana alternatora
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Czw Lis 18, 2010 15:59
[R214i 94'] Wymiana alternatora
Autor Wiadomość
cejvark 



Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: Kielce



Wysłany: Nie Wrz 26, 2010 12:53   [R214i 94'] Wymiana alternatora

Witam. Przyszła pora na wymianę alternatora bo mój umarł

Miałem zamontowany A127-65 (http://allegro.pl/item1238754113.html)

Moje pytanie brzmi, czy jak tym razem założę alternator 55A (http://allegro.pl/item1212918142.html) zamiast 65A to mogę to odczuć? Czy akumulator nie będzie niedoładowany?


Dzięki z góry
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Wrz 26, 2010 12:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Nie Wrz 26, 2010 18:02   

Akumulator będzie doładowywany nawet, jeśli założysz alternator od malucha, który ma jeszcze mniejszy maksymalny prąd ładowania. Chodzi o to, by maksymalna ilość odbiorników elektrycznych nie była większa niż prąd alternatora + jakiś tam rozsądny zapas, żeby się on nie przeciążał i nie pracował na maksymalnym obciążeniu.

Alternatory Magneti-Marelli, montowane m.inn w Roverach nie cieszą się dobrą opinią, są zawodne jeśli chodzi o zespół prostowniczy, często padają w nich diody prostownicze, którą to przykrość osobiście doświadczyłem na trasie.

55 A zamiast 65 A nie powinno zrobić jakichś kłopotów, ale na pewno alternator będzie bardziej obciążony przy włączeniu maksymalnej ilości odbiorników (światła drogowe, grzanie szyby tylnej, podgrzewanie lusterek, nawiew, itd..), przez co będzie podatniejszy na wystąpienie awarii, np. właśnie padnięcia diod w alternatorze, itd..
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Nie Wrz 26, 2010 18:09   

Nie bede kopiowal wypowiedzi oprawca_1978, ale dodam, ze ja osobiscie bym nie posunal sie do takiego kroku. Tym bardziej, ze te alternatory magnetii sa slabe i podatne na awarie. Sam doswiadczylem takiej awarii w trasie 90km od domu...padl regulator napiecia :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
cejvark 



Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: Kielce



Wysłany: Nie Wrz 26, 2010 20:17   

A możecie mi polecić jakiś dobry zamiennik jakby mi przyszło nowego kupować?
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Nie Wrz 26, 2010 20:40   

cejvark, Podjedź do speców od alternatorów i zregenerują Ci ten, który masz obecnie. Nowy pewnie kosztuje krocie, a te co są na Allegro to zazwyczaj są po regeneracji.
 
 
 
cejvark 



Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: Kielce



Wysłany: Wto Wrz 28, 2010 16:12   

Spece od regeneracji krzyknęli 220zł. Opłaca się? chyba nie bardzo.

Możecie mi polecić jakiś alternator do niego? jakiś zamiennik który będzie współpracował
 
 
gorgoroth80 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 138
Skąd: Zabrze



Wysłany: Wto Wrz 28, 2010 16:18   

Ja kupiłem taki: http://allegro.pl/alterna...1221577249.html - za 200 zł wygląda jak nówka - gwarancja 1 rok
Nie mam żadnych problemów
 
 
cejvark 



Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: Kielce



Wysłany: Wto Wrz 28, 2010 16:25   

będzie ok do mojego modelu? poprzednio miałem taki http://allegro.pl/item1238754113.html
 
 
gorgoroth80 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 138
Skąd: Zabrze



Wysłany: Wto Wrz 28, 2010 16:55   

Zapytaj sprzedawcy - mój model to 214Si 1.4 16V 103KM - przekładka w 5 minut bez żadnych problemów - Ten z Twojego zdjęcia ma tylko jedno mocowanie i niby też pasuje do 1.4 16V - dziwne... - Najlepiej rzuć okiem pod maskę jak jest mocowany u ciebie.
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Wrz 28, 2010 21:08   

chciałbym przestrzec przed chinami , tandeta jak byk, a co do altków magneti nie są takie złe , lepiej się sprawują niż bosch , generalnie przeważnie to regulator w nich padał.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214i 97r. 75 KM] Regeneracja alternatora
strala1 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Lis 13, 2010 21:37
strala1
Brak nowych postów [R214i]Naciąg paska od alternatora
leszczu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Kwi 17, 2010 19:11
leszczu
Brak nowych postów [r214i 1.4 97r.] Założenie nowego paska alternatora
remo_78 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Sie 03, 2014 17:50
remo_78
Brak nowych postów [R214Si] wymiana alternatora
nanab Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Lip 30, 2020 22:22
nanab
Brak nowych postów [R216Si 98r]Wymiana alternatora
marwer84 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sob Cze 26, 2010 14:50
marwer84



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink