Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45, MG ZS 2.0 iDT] Zawór EGR, rozrusznik - kilka pytań
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45, MG ZS 2.0 iDT] Zawór EGR, rozrusznik - kilka pytań
Autor Wiadomość
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Wrz 13, 2010 09:30   [R45, MG ZS 2.0 iDT] Zawór EGR, rozrusznik - kilka pytań

Witam,

dawno nie zakładałem żadnego, nowego wątku, więc czas nadrobić zaległości :mrgreen:
Postaram się krótko opisać problem, którego będzie dotyczyć moje pierwsze pytanie. Otóż przy przekroczeniu 2200 obr/min słychać jakiś metaliczny dźwięk, dobiegający z komory silnika. Coś jak luźno latająca blacha. Dźwięk jest słyszalny podczas przyspieszania i trwa góra 2-3 sekundy. Auto przy 2500 obr/min wyraźnie słabnie. Sprawdziłem i nie jest to żaden element wydechu, łącznik elastyczny, katalizator, tłumiki itp. Auto oczywiście nie ma mocy, stąd moje podejrzenia padły na zawór EGR.

Jakie są objawy uszkodzonego zaworu? Jak go ewentualnie sprawdzić? Jeśli się nie domyka, to jak to naprawić?

Drugie pytanie jest dużo prostsze - jak odkręcić rozrusznik? Przejrzałem RAVE, ale nic nie znalazłem. Z góry widać jedną śrubę, kabel prądowy, cienką i grubą masę - tyle wiem :wink:

Liczę na Waszą pomoc :ok:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 13, 2010 09:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Wrz 13, 2010 09:46   

Chodzi Ci o takie brzęczenie przy około 2000 rpm przy przyspieszaniu na 5 biegu?
To map sensor brzęczy chyba.
Jeśli chodzi o EGR to z kolektorem dolotowym skręcona jest rura, która ma oplot. Odkręcasz tą rurkę (4 imbusy). Będzie tam taka blaszka z dziurką w środku. Bierzesz kawałek blachy o podobnej grubości, kątówkę i wiertarkę do ręki - dorabiasz sobie i wkręcasz w miejsce tej z dziurką. W tym momencie masz zaślepiony zawór EGR :) Możesz jeszcze rurkę podciśnienia odłączyć od EGR :)
Jak się nie zamyka to puszcza spaliny do silnika nie tylko na biegu jałowym, przez to zmniejsza moc.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Wrz 13, 2010 09:55   

Mix napisał/a:
jak odkręcić rozrusznik?

z drugiej strony tej 19-tki masz 15-stkę tylko że trochę niżej, rozrusznik trzymają dwie śruby po przeciwnych stronach
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Wrz 13, 2010 10:03   

Krzysi3k napisał/a:
Chodzi Ci o takie brzęczenie przy około 2000 rpm przy przyspieszaniu na 5 biegu?

2-gi, 3-ci, 4-ty bieg. Jak wcisnę mocno i krótko. Brzęczy jak bym ciągnął pod autem kawał blachy na sznurku :mrgreen:
O zaślepieniu EGR'a czytałem już kiedyś sporo i myślę, że chyba się zdecyduję.
Może masz jeszcze jakieś pomysły co może wydawać taki odgłos, jeśli np. nie EGR?

szoso420 napisał/a:
z drugiej strony tej 19-tki masz 15-stkę tylko że trochę niżej, rozrusznik trzymają dwie śruby po przeciwnych stronach


Dzięki, spróbuję w wolnej chwili go odkręcić i ocenić stan :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Wrz 13, 2010 11:01   

Mix napisał/a:
spróbuję w wolnej chwili go odkręcić i ocenić stan :wink:

po odkręceniu tych dwóch śrub i przewodu prądowego rozrusznik powinien wyjść od góry :smile:
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Wrz 13, 2010 13:35   

Mix napisał/a:
Może masz jeszcze jakieś pomysły co może wydawać taki odgłos, jeśli np. nie EGR?

Chyba całą reszte sprawdziłeś ;)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Wrz 13, 2010 14:03   

Krzysi3k napisał/a:
Mix napisał/a:
Może masz jeszcze jakieś pomysły co może wydawać taki odgłos, jeśli np. nie EGR?

Chyba całą reszte sprawdziłeś ;)


Nie sprawdziłem jeszcze wiązki do pompy i do pierwszego wtrysku. Opór na pierwszym wtrysku waha się między 117-121 Ohm. Chciałem sprawdzić jakie napięcie powinno być na kostce od pierwszego wtrysku, ale jedyne co znalazłem w Rave to info, że występuje tam prąd raz AC raz DC.
Wydech raczej drożny. Na wolnych obrotach nie można zdławić silnika, na wysokich dmucha naprawdę mocno (porównanie ze Skodą Octavią tdi). Kompresja też jest - nie sprawdzałem dokładnie, bo nie mam jak, ale kolektor ssący przebija kilka razy siłą mój odkurzacz :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Wrz 13, 2010 14:15   

Mix, ten kat wywaliłeś w końcu?
Wywal kata, zaślep EGR, sprawdź wiązki elektryczne.
Map sensor sprawdzałeś?
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Wrz 13, 2010 14:22   

Krzysi3k, MAP sprawdzony, podpinałem nawet inny-nowy i bez żadnej różnicy. Kata nie chce wywalać, bo myślę, że to nie w tym problem. Wiązki sprawdzę dla pewności, ale sądząc po stanie peszli, tu też nie znajdę żadnych nieprawidłowości :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Wrz 13, 2010 14:44   

Mix, patrz bo przetrzepiesz cały samochód, a okaże się, że kat rozpieprzony jest...
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Wrz 13, 2010 14:58   

Krzysi3k, napewno to sprawdzę, ale raczej nie będę wyrzucać - no chyba że będzie zatkany, w co szczerze wątpię. Sam nie dam rady go odkręcić, a spece od wydechu, za takie sprawdzenie (pewnie połączone z cięciem i wymianą śrub) wezmą min. 50PLN.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
newans 



Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 27
Skąd: Łańcut



Wysłany: Pon Wrz 20, 2010 16:50   Re: [R45, MG ZS 2.0 iDT] Zawór EGR, rozrusznik - kilka pytań

Mix napisał/a:
Otóż przy przekroczeniu 2200 obr/min słychać jakiś metaliczny dźwięk, dobiegający z komory silnika. Coś jak luźno latająca blacha. Dźwięk jest słyszalny podczas przyspieszania i trwa góra 2-3 sekundy. Auto przy 2500 obr/min wyraźnie słabnie. Sprawdziłem i nie jest to żaden element wydechu, łącznik elastyczny, katalizator, tłumiki itp. :


Miałem dokładnie taki sam problem... Tyle że w niższym zakresie obrotów. W moim przypadku dźwięk ten wydobywał się z krzyżaka spod skrzyni biegów. Więcej na ten temat w artykule: http://roverki.eu/zrob-to...dieslu-sdi.html
Pozdrawiam!
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pon Wrz 20, 2010 23:32   

newans napisał/a:
Miałem dokładnie taki sam problem... Tyle że w niższym zakresie obrotów. W moim przypadku dźwięk ten wydobywał się z krzyżaka spod skrzyni biegów. Więcej na ten temat w artykule: http://roverki.eu/zrob-to...dieslu-sdi.html
Pozdrawiam!

...newans, też miałem luzy na krzyżaku dźwigni zmiany biegów, ale to absolutnie nie miało wpływu na moc auta- na agresję kierowcy owszem ( wnerwiające buczenie, drżenie ), a u Mix'a w okolicach 2500 obr/ min auto traci moc- więc to nie to :niee:
 
 
newans 



Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 27
Skąd: Łańcut



Wysłany: Wto Wrz 21, 2010 08:14   

Według mnie luz na krzyżaku może być przyczyną tego właśnie uciążliwego dźwięku, natomiast przyczyny spadku mocy szukałbym gdzieś indziej, tak jak słusznie zauważyłeś.
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Wrz 21, 2010 10:56   

Luz na krzyżaku mam. Miałem się za to zabrać już dobre pół roku temu, ale nie mam kanału, żeby dobrze trafić młotkiem i wybić sworzeń :mrgreen: Z drugiej strony, wydaje mi się, że to nie hałasuje. Wcześniej było ok, a ten dziwny dźwięk zaczął się od momentu złożenia silnika do kupy, stąd mój niepokój :neutral:
newans napisał/a:
spadku mocy szukałbym gdzieś indziej,

...no właśnie, szukam już ponad rok :/
W weekend wyeliminowana została turbina. Dmucha 1.1 bara. Szczelność układu raczej też ok. Jak będę miał chwilę (może na Zlocie) to sprawdzę szczelność IC (woda z płynem do mycia naczyń powinna dać radę :wink: )
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Nie Wrz 26, 2010 17:24   

Elo Mix- pozlotowe elo :)
Wreszcie miałem okazję posłuchać na żywo Twego MG, jego odpalania, pracy silnika na wolnych obrotach i oczywiście posłuchania go podczas jazdy po podmianie tego i owego.
Nasunęły mi się po kilku nocnych- poznańsko- kiekrzowych przemyśleniach dwa wnioski, które tu napiszę.
Ten metaliczny dźwięk, wydobywający się od strony rozrządu podczas pracy na wolnych obrotach- sprawdź ustawienie rozrządu, bez względu na wszystko- sprawdź to. Jeżeli będzie ok, sprawdź rolkę napinającą paska rozrządu- bez względu na to czy jest nowa, czy nie- sprawdź rolkę ( w końcu i przy zakupie nowych rzeczy- buble się też zdarzają, nawet jeden na kilka tyś. sztuk ) Tak samo ten dziwny dźwięk, który wydobywa się przy ok. 2000 tyś. obr. może być spowodowany w/w . To na razie tyle do sprawdzenia, aha i jak najszybciej wymień tą chłodnicę oleju !!
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Wrz 30, 2010 12:39   

Przyszło mi do głowy niedawno jeszcze jedno pytanie. Wątpię, żeby w moim konkretnym przypadku awaria elektryki miała znaczący wpływ na odpalanie, moc i pracę silnika (jak się mylę, proszę o natychmiastowe poprawienie :mrgreen: ). Zakładam, że głowica jest w pełni ok (niedawno planowana, sprawdzana itp.).
Co w takim razie może być nie tak z dołem silnika? Ostatnio zauważyłem, że spaliny poprostu śmierdzą. Rozumiem, że diesel nie wypuszcza zapachu łąki pełniej kwiatów, ale wyraźnie coś jest nie tak. Co jeśli jest złe spalanie? Czego szukać i jakie są przyczyny takiej usterki. Odrazu uprzedzam, że na tym się nie znam, wg. zasady - "tego jeszcze nie przerabiałem, więc się nie znam" :wink:
Wybieram się za niedługo do mechanika i chcę wiedzieć co mu ew. zasugerować lub nie dać się poprostu oszukać, gdy wywlecze tezę z d...y :wink:

Aha, poniżej 2 tys. obr., silnik cały czas "cyka". Napewno większość z Was wie, jaki to odgłos dzwoniących zaworów. Jest to szczególnie dziwne, że głowica była niedawno sprawdzana, a uszczelniacze zaworowe wymienione...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Kilka pytań
joemax77 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Lis 23, 2007 22:21
Brt
Brak nowych postów [R45] Kilka pytań
kwasior Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sro Wrz 12, 2007 17:52
kwasior
Brak nowych postów [MG ZS 180] kilka pytań
Foxio Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pon Lut 13, 2017 01:00
Foxio
Brak nowych postów [MG ZS 2.0 ITD] Kilka pytań technicznych
Jordan87 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Pon Cze 29, 2009 23:46
Remigiusz
Brak nowych postów [R45] Kilka technicznych pytań
joemax77 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Wto Paź 09, 2007 21:24
joemax77



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink