Wysłany: Wto Paź 12, 2010 13:28 [R200] Jak wymienić fitry powietrza i paliwa?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Ręce mi opadły jak mój (fajny facet)polski mechanik powiedział, że w moim Roverku nie można wymienić filtra paliwa a muszę wymienić filtry, bo mam NCT za moment. Jak się do tego zabrać?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lut 24, 2011 21:28, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Paź 12, 2010 13:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
jeśli chodzi o filtr powietrza to ściągasz metalowe spinki dużej podłużnej czarnej puszki zaraz koło silnika i wyjmujesz filtr. Filtra paliwa to taka mała puszka z wężykiem na górze i na dole,można powiedzieć, że z tyłu obudowy filtra powietrza przy samej ścianie grodziowej koło dużego okrągłego czegoś,a to coś to pompa hamulcowa musisz odkręcić górną i dolną śrubę, ja kiedyś próbowałem i mi się nie udało tak były zastane
[ Dodano: Wto Paź 12, 2010 19:09 ]
Filtr powietrza wymieniony, został ten drugi ale zabrakło klucza 14. Jutro wymienimy i filtr paliwa.
Jeszcze raz dzięki za pomoc.
jeśli chodzi o filtr powietrza to ściągasz metalowe spinki dużej podłużnej czarnej puszki zaraz koło silnika i wyjmujesz filtr. Filtra paliwa to taka mała puszka z wężykiem na górze i na dole,można powiedzieć, że z tyłu obudowy filtra powietrza przy samej ścianie grodziowej koło dużego okrągłego czegoś,a to coś to pompa hamulcowa musisz odkręcić górną i dolną śrubę, ja kiedyś próbowałem i mi się nie udało tak były zastane
Mi się odkręcenie tych śrub w moim Poldoroverze nie udaje już od sierpnia 2004 roku, ponad sześć lat! Nie ma na nie mocnych, to samo ze śrubą koła pasowego wału silnika. Nie ma mocnych!
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Ręce mi opadły jak mój (fajny facet)polski mechanik powiedział, że w moim Roverku nie można wymienić filtra paliwa a muszę wymienić filtry, bo mam NCT za moment. Jak się do tego zabrać?
Filtr wymienic trzeba, ale nie przejmuj sie NCT ,nikt nie sprawdza tam filtra paliwa czy jest nowy czy nie. Nikogo nie obchodza filtry, swiece ,olej itp. jesli silnik pracuje normalnie. Wiec jesli nie ma problemu z zapchanym filtrem to zostaw to na pozniej bo czasem ciezko sie odkreca i mozna uszkodzic przewody paliwowe ,a po co Ci taki klopot przed przegladem. Odkrecanie opornego filtra to dwuosobowa sprawa ,jednym kluczen trzeba trzymac filtr ,drugim odkrecac ,samemu nie jest latwo. Pozdr.
Ręce mi opadły jak mój (fajny facet)polski mechanik powiedział, że w moim Roverku nie można wymienić filtra paliwa a muszę wymienić filtry, bo mam NCT za moment. Jak się do tego zabrać?
Filtr wymienic trzeba, ale nie przejmuj sie NCT ,nikt nie sprawdza tam filtra paliwa czy jest nowy czy nie. Nikogo nie obchodza filtry, swiece ,olej itp. jesli silnik pracuje normalnie. Wiec jesli nie ma problemu z zapchanym filtrem to zostaw to na pozniej bo czasem ciezko sie odkreca i mozna uszkodzic przewody paliwowe ,a po co Ci taki klopot przed przegladem. Odkrecanie opornego filtra to dwuosobowa sprawa ,jednym kluczen trzeba trzymac filtr ,drugim odkrecac ,samemu nie jest latwo. Pozdr.
Dzięki wszystkim za pomoc. Filtry wymienione bez problemu. Chciałam wymienić filtr paliwa, bo czasami nie chciał zapalić. Zaczęło się po tym jak dolałam płynu oczyszczającego do paliwa. Teraz pali jak marzenie.
Boję się trochę tego NCT, bo to pierwsze dla mnie. A Roveruś najmłodszy nie jest. Nie mam pojęcia do czego mogą się doczepić. Robiłam pre-test i niby w porządku. Zobaczymy.
Zwykle mechanicy nie wiedza dokladnie co jest czescia testu, a reszty nie moga sprawdzic bo nie maja sprzetu, wiec roznie to bywa.
Pre- test robiłam w Pit Stopie, chodzilo mi o emisję spalin. Wyliczyli mi 7 pozycji, między innymi "kalibrację" hamulców, nikt nie wie co to znaczy, reszta to błachostki typu zmiana opony na zapasowym(zmieniłam), lusterko boczne(fakt było pęknięte), tylna wycieraczka(nie działa) i coś tam jeszcze. Koszt usunięcia usterek wyliczyli mi na 400E. Jak na nich to niewiele.
Nic sie nie boj Daj znac jak poszlo, jak masz jakies pytania to chetnie pomoge. Na codzien robie wlasnie przeglady NCT .[/quote]
Jeżeli możesz to proszę powiedz czy mogę mieć problem z przednią szybą. Poprzedni właściciel wyłamał lusterko z kawałkiem szyby. Szyba nie pękła. Facet od szyb kazał ubytek wypełnić klejem i nakleić czarną taśmę, bo on napraw wewnątrz nie robi. Tak zrobiłam ale klej nie był całkiem przezroczysty i widać. Mogą się przyczepić? No i ta tylna wycieraczka, musi działać?
Tylna wycieraczka to nie problem , nie jest czescia testu. A szyba jesli nie jest od zewnatrz peknieta to powinno byc oki. Nie wiem jak to wyglada ,ale jesli pekniecie jest poza obszarem w ktorym pracuja wycieraczli to tez nie jest czescia testu. Mozesz zalozyc troche krotsza wycieraczke ,powaznie takie zasady.
shirokaba napisał/a:
Wyliczyli mi 7 pozycji, między innymi "kalibrację" hamulców
Ja tez nie wiem , Advance Pit Stop to najwieksi partacze jesli chodzi o mechanike, dobrzy sa tylko z oponami.
I taka rada nie tylko dla Ciebie , nie oplaca sie robic zadnych pre-testow. Poniewaz skasuja za wymiane niepotrzebnych rzeczy ktore moga jeszcze byc oki, mowia ze to trzeba do testu wymienic itp. Najlepszy pre-test to sam test .Auto obleje i masz cala liste co trzeba zrobic, jak powiesz przed testem to inspektor sprawdzi nawet te czesci nie zwiazane z testem (jest ich w sumie niewiele) i w najgorszym przypadku zaplacisz za re-test dodatkowe 28€, a czasem jest za darmo jak nie trzeba autka na zadna maszyme wprowadzac. Sama robocizna za sprawdzenie swiatel i doleja wody do spryskiwaczy, moze jakas zarowke wymienia i bedzie wiecej kosztowac na tym pre-tescie . Pozdr.
I taka rada nie tylko dla Ciebie , nie oplaca sie robic zadnych pre-testow. Poniewaz skasuja za wymiane niepotrzebnych rzeczy ktore moga jeszcze byc oki, mowia ze to trzeba do testu wymienic itp. Najlepszy pre-test to sam test .Auto obleje i masz cala liste co trzeba zrobic, jak powiesz przed testem to inspektor sprawdzi nawet te czesci nie zwiazane z testem (jest ich w sumie niewiele) i w najgorszym przypadku zaplacisz za re-test dodatkowe 28€, a czasem jest za darmo jak nie trzeba autka na zadna maszyme wprowadzac. Sama robocizna za sprawdzenie swiatel i doleja wody do spryskiwaczy, moze jakas zarowke wymienia i bedzie wiecej kosztowac na tym pre-tescie . Pozdr.
W Pit-Stopie robiłam tylko pre-test. Jeszcze raz wielkie dzięki, już po wszystkim. 15 minut i spokój na dwa lata. NCT było w Cahir. Szybko, sprawnie i bez problemów.
Miałeś rację szyba ich nie interesowała, tak samo tylna wycieraczka. Nie ma to jak Roverki.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lis 05, 2010 16:06, w całości zmieniany 1 raz
no ja własnie mam odpowiednik pp829
tak było w katalogu filtrona
czym to sie rozni? bo poza wysokoscią i objetoscią filtra na moje oko niczym, a gwinty w swoim filtrze po zdjeciu z jednej strony takiej podłuznej nakładki, mam z obu stron takie same i wnioskuje ze skoro jest to odpowiednik filtrona 829 to ma 14x1,5, a takie wymiary ma tez filtron 942
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum