Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Jak wymienić fitry powietrza i paliwa?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: maciej
Czw Lis 18, 2010 09:21
[R200] Jak wymienić fitry powietrza i paliwa?
Autor Wiadomość
shirokaba 



Dołączyła: 27 Cze 2010
Posty: 24
Skąd: Irlandia



Wysłany: Wto Paź 12, 2010 13:28   [R200] Jak wymienić fitry powietrza i paliwa?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Ręce mi opadły jak mój (fajny facet)polski mechanik powiedział, że w moim Roverku nie można wymienić filtra paliwa a muszę wymienić filtry, bo mam NCT za moment. Jak się do tego zabrać?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lut 24, 2011 21:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 12, 2010 13:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 12, 2010 13:33   

jeśli chodzi o filtr powietrza to ściągasz metalowe spinki dużej podłużnej czarnej puszki zaraz koło silnika i wyjmujesz filtr. Filtra paliwa to taka mała puszka z wężykiem na górze i na dole,można powiedzieć, że z tyłu obudowy filtra powietrza przy samej ścianie grodziowej koło dużego okrągłego czegoś,a to coś to pompa hamulcowa :mrgreen: musisz odkręcić górną i dolną śrubę, ja kiedyś próbowałem i mi się nie udało tak były zastane
 
 
colin1983 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 909
Skąd: TL

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 12, 2010 13:48   

Cytat:
musisz odkręcić górną i dolną śrubę, ja kiedyś próbowałem i mi się nie udało tak były zastane
najpierw górną potem dolną
_________________
http://www.youtube.com/wa...&feature=relmfu
 
 
 
shirokaba 



Dołączyła: 27 Cze 2010
Posty: 24
Skąd: Irlandia



Wysłany: Wto Paź 12, 2010 18:09   

Dzięki bardzo, spróbuję.

[ Dodano: Wto Paź 12, 2010 19:09 ]
Filtr powietrza wymieniony, został ten drugi ale zabrakło klucza 14. Jutro wymienimy i filtr paliwa.
Jeszcze raz dzięki za pomoc.
 
 
pistolet 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 335
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Paź 13, 2010 20:03   

Otwórz bak przed wykręceniem starego filtra paliwa, zapobiegnie to nadmiernemu wyciekowi benzyny z przewodów paliwowych.
_________________
http://www.autocentrum.pl...ydatki-paliwowe
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Paź 14, 2010 08:47   

shilus82 napisał/a:
jeśli chodzi o filtr powietrza to ściągasz metalowe spinki dużej podłużnej czarnej puszki zaraz koło silnika i wyjmujesz filtr. Filtra paliwa to taka mała puszka z wężykiem na górze i na dole,można powiedzieć, że z tyłu obudowy filtra powietrza przy samej ścianie grodziowej koło dużego okrągłego czegoś,a to coś to pompa hamulcowa :mrgreen: musisz odkręcić górną i dolną śrubę, ja kiedyś próbowałem i mi się nie udało tak były zastane


Mi się odkręcenie tych śrub w moim Poldoroverze nie udaje już od sierpnia 2004 roku, ponad sześć lat! Nie ma na nie mocnych, to samo ze śrubą koła pasowego wału silnika. Nie ma mocnych!
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pią Paź 15, 2010 14:41   

shirokaba napisał/a:
Ręce mi opadły jak mój (fajny facet)polski mechanik powiedział, że w moim Roverku nie można wymienić filtra paliwa a muszę wymienić filtry, bo mam NCT za moment. Jak się do tego zabrać?

Filtr wymienic trzeba, ale nie przejmuj sie NCT ,nikt nie sprawdza tam filtra paliwa czy jest nowy czy nie. Nikogo nie obchodza filtry, swiece ,olej itp. jesli silnik pracuje normalnie. Wiec jesli nie ma problemu z zapchanym filtrem to zostaw to na pozniej bo czasem ciezko sie odkreca i mozna uszkodzic przewody paliwowe ,a po co Ci taki klopot przed przegladem. Odkrecanie opornego filtra to dwuosobowa sprawa ,jednym kluczen trzeba trzymac filtr ,drugim odkrecac ,samemu nie jest latwo. Pozdr.
 
 
shirokaba 



Dołączyła: 27 Cze 2010
Posty: 24
Skąd: Irlandia



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 08:48   

keczu napisał/a:
shirokaba napisał/a:
Ręce mi opadły jak mój (fajny facet)polski mechanik powiedział, że w moim Roverku nie można wymienić filtra paliwa a muszę wymienić filtry, bo mam NCT za moment. Jak się do tego zabrać?

Filtr wymienic trzeba, ale nie przejmuj sie NCT ,nikt nie sprawdza tam filtra paliwa czy jest nowy czy nie. Nikogo nie obchodza filtry, swiece ,olej itp. jesli silnik pracuje normalnie. Wiec jesli nie ma problemu z zapchanym filtrem to zostaw to na pozniej bo czasem ciezko sie odkreca i mozna uszkodzic przewody paliwowe ,a po co Ci taki klopot przed przegladem. Odkrecanie opornego filtra to dwuosobowa sprawa ,jednym kluczen trzeba trzymac filtr ,drugim odkrecac ,samemu nie jest latwo. Pozdr.





Dzięki wszystkim za pomoc. Filtry wymienione bez problemu. Chciałam wymienić filtr paliwa, bo czasami nie chciał zapalić. Zaczęło się po tym jak dolałam płynu oczyszczającego do paliwa. Teraz pali jak marzenie.
Boję się trochę tego NCT, bo to pierwsze dla mnie. A Roveruś najmłodszy nie jest. Nie mam pojęcia do czego mogą się doczepić. Robiłam pre-test i niby w porządku. Zobaczymy.
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 11:07   

shirokaba napisał/a:
Robiłam pre-test i niby w porządku.

Zwykle mechanicy nie wiedza dokladnie co jest czescia testu, a reszty nie moga sprawdzic bo nie maja sprzetu, wiec roznie to bywa.
shirokaba napisał/a:
Boję się trochę tego NCT, bo to pierwsze dla mnie

Nic sie nie boj :wink: Daj znac jak poszlo, jak masz jakies pytania to chetnie pomoge. Na codzien robie wlasnie przeglady NCT :razz: .
 
 
shirokaba 



Dołączyła: 27 Cze 2010
Posty: 24
Skąd: Irlandia



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 18:14   

Zwykle mechanicy nie wiedza dokladnie co jest czescia testu, a reszty nie moga sprawdzic bo nie maja sprzetu, wiec roznie to bywa.

Pre- test robiłam w Pit Stopie, chodzilo mi o emisję spalin. Wyliczyli mi 7 pozycji, między innymi "kalibrację" hamulców, nikt nie wie co to znaczy, reszta to błachostki typu zmiana opony na zapasowym(zmieniłam), lusterko boczne(fakt było pęknięte), tylna wycieraczka(nie działa) i coś tam jeszcze. Koszt usunięcia usterek wyliczyli mi na 400E. Jak na nich to niewiele.


Nic sie nie boj :wink: Daj znac jak poszlo, jak masz jakies pytania to chetnie pomoge. Na codzien robie wlasnie przeglady NCT :razz: .[/quote]

Jeżeli możesz to proszę powiedz czy mogę mieć problem z przednią szybą. Poprzedni właściciel wyłamał lusterko z kawałkiem szyby. Szyba nie pękła. Facet od szyb kazał ubytek wypełnić klejem i nakleić czarną taśmę, bo on napraw wewnątrz nie robi. Tak zrobiłam ale klej nie był całkiem przezroczysty i widać. Mogą się przyczepić? No i ta tylna wycieraczka, musi działać?
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 19:24   

Tylna wycieraczka to nie problem , nie jest czescia testu. A szyba jesli nie jest od zewnatrz peknieta to powinno byc oki. Nie wiem jak to wyglada ,ale jesli pekniecie jest poza obszarem w ktorym pracuja wycieraczli to tez nie jest czescia testu. Mozesz zalozyc troche krotsza wycieraczke ,powaznie takie zasady. :wink:
shirokaba napisał/a:
Wyliczyli mi 7 pozycji, między innymi "kalibrację" hamulców

Ja tez nie wiem , Advance Pit Stop to najwieksi partacze jesli chodzi o mechanike, dobrzy sa tylko z oponami.
I taka rada nie tylko dla Ciebie , nie oplaca sie robic zadnych pre-testow. Poniewaz skasuja za wymiane niepotrzebnych rzeczy ktore moga jeszcze byc oki, mowia ze to trzeba do testu wymienic itp. Najlepszy pre-test to sam test .Auto obleje i masz cala liste co trzeba zrobic, jak powiesz przed testem to inspektor sprawdzi nawet te czesci nie zwiazane z testem (jest ich w sumie niewiele) i w najgorszym przypadku zaplacisz za re-test dodatkowe 28€, a czasem jest za darmo jak nie trzeba autka na zadna maszyme wprowadzac. Sama robocizna za sprawdzenie swiatel i doleja wody do spryskiwaczy, moze jakas zarowke wymienia i bedzie wiecej kosztowac na tym pre-tescie . Pozdr.
 
 
shirokaba 



Dołączyła: 27 Cze 2010
Posty: 24
Skąd: Irlandia



  Wysłany: Pią Lis 05, 2010 13:54   

keczu napisał:
Cytat:
I taka rada nie tylko dla Ciebie , nie oplaca sie robic zadnych pre-testow. Poniewaz skasuja za wymiane niepotrzebnych rzeczy ktore moga jeszcze byc oki, mowia ze to trzeba do testu wymienic itp. Najlepszy pre-test to sam test .Auto obleje i masz cala liste co trzeba zrobic, jak powiesz przed testem to inspektor sprawdzi nawet te czesci nie zwiazane z testem (jest ich w sumie niewiele) i w najgorszym przypadku zaplacisz za re-test dodatkowe 28€, a czasem jest za darmo jak nie trzeba autka na zadna maszyme wprowadzac. Sama robocizna za sprawdzenie swiatel i doleja wody do spryskiwaczy, moze jakas zarowke wymienia i bedzie wiecej kosztowac na tym pre-tescie . Pozdr.






W Pit-Stopie robiłam tylko pre-test. Jeszcze raz wielkie dzięki, już po wszystkim. 15 minut i spokój na dwa lata. NCT było w Cahir. Szybko, sprawnie i bez problemów.
Miałeś rację szyba ich nie interesowała, tak samo tylna wycieraczka. Nie ma to jak Roverki.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lis 05, 2010 16:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
longas 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 144



Wysłany: Czw Lut 24, 2011 15:13   

nosze sie z zamiarem wymiany filtra paliwa, wiec sie podłacze pod temat....

jak przeczytałem tutaj, trzeba:
1. otworzyc korek wlewu paliwa
2. odkrecic pierw gorą srube
3. odkrecic dolna
wymienic filtr

to wszystko, czy na cos jeszcze trzeba zwrocic uwage?
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Lut 24, 2011 15:38   

paliwo z filtra CI jeszcze wyleci, i kup odpowiedni filtr, bo w katalogach są błędy
odpowiedni filtr to:
PP 942 filtron
 
 
 
longas 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 144



Wysłany: Czw Lut 24, 2011 15:44   

no ja własnie mam odpowiednik pp829
tak było w katalogu filtrona

czym to sie rozni? bo poza wysokoscią i objetoscią filtra na moje oko niczym, a gwinty w swoim filtrze po zdjeciu z jednej strony takiej podłuznej nakładki, mam z obu stron takie same i wnioskuje ze skoro jest to odpowiednik filtrona 829 to ma 14x1,5, a takie wymiary ma tez filtron 942
 
 
asgard88 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 147
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Lut 24, 2011 15:47   

Jedz i wymień ten filtr, kupiłem go kiedyś w intercarsie przez pomyłkę(miał pasować) i on kompletnie nie pasuje, inny gwint i jest o wiele większy :wink:

Jak chcesz to mogę CI pokazać jaka jest różnica w pudelkach nawet bo ten pp829 został mi i leży nieużywany.
 
 
 
longas 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 144



Wysłany: Czw Lut 24, 2011 15:58   

nie wymienie bo kupiłem go przez neta, z innymi czesciami....

a jakiej firmy masz ten pp829?
 
 
asgard88 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 147
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Lut 24, 2011 16:03   

Filtrona, niestety ale nie dopasujesz go wiec zostanie Ci tak jak mi :cry: Masz zresztą mój temat o tym bo tez bylem zły wtedy

http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#423006
 
 
 
longas 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 144



Wysłany: Czw Lut 24, 2011 16:09   

mozesz mi zmierzyc srednice otworu [nie nakretki] w tym dobrym gwincie?
bo napisałes ze jeden gwint jest dobry a drugi zły
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Lut 24, 2011 16:43   

http://www.filtron.pl/pl/...OC=104#idn29012

zły

http://www.filtron.pl/pl/...OC=103#idn28976
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [r200 98'r 1.4 16V] filtr paliwa, powietrza cos jeszcze ??
michone Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Wto Kwi 01, 2008 12:42
michone
Brak nowych postów [r25 2.0 iTD] JAK WYMIENIĆ FILTR PALIWA ?
najnowszy85 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Sty 26, 2010 17:04
Steff
Brak nowych postów [200si] Jak wymienic filtr paliwa?
Harry Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Lis 18, 2010 17:47
Harry
Brak nowych postów [Rover 216Si 112 km] Filtr powietrza i paliwa
krzys17933 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Lip 19, 2010 19:15
keczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink