W moim Roverze brakuje mocy. Kopa dostaje od około 3.000rpm. Na mniejszych obrotach muli. Na 5tym biegu tak samo, chyba że osiągnę prędkość 110kmh/h (te nieszczęsne 3.000rpm) (trochę to trwa ). Wymieniłem wszystkie filtry, wyczyściłem IC, wymieniłem Turbo - problem dalej został.
Używałem szukajki? i wyczytałem, że za problem odpowiada przeważnie przepływomierz i przepływka.
Mam pytanie odnośnie przepływki i przepływomierza, za co odpowiadają a co najważniejsze gdzie są? Nie chciałbym na darmo rozebrać pół silnika Czy mogłby mi ktoś graficznie pokazać gdzie mam tych elementów szukać?
Przy okazji zapytam, o coś takiego, jest to na kolektorze z tego co sie orientuję...
Co to jest i czemu nie jest podłączone? I z czym powinno być połączone?
Z góry bardzo dziękuje za pomoc!
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Nie Paź 17, 2010 10:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
...co do tego gniazda przy kolektorze, odpowiem Ci za moment- luknę pod maskę u siebie
[ Dodano: Nie Paź 17, 2010 11:22 ]
...już wróciłem i zakładając, że w moim R jest wsio wporzo- a odpukać tako jest jest to tylko zaślepka, do której nic nie jest podłączone, podobnie jak od góry chłodnicy masz też podobne dwie zaślepki. A wracając do przepływki, najprościej sprawdzić czy jest uwalona, odpinając wtyczkę od niej, jak autko zacznie się normalnie zbierać- wtedy masz pewne, że ona jest uwalona.
[ Dodano: Nie Paź 17, 2010 11:25 ]
...jeszcze jedno, spróbuj zafundować ,,kąpiele '' przepływce, jako kolega pieknie opisał w tym temacie:
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Nie Paź 17, 2010 11:00
Leoon napisał/a:
czy można jeździć z rozłączonym przepływomierzem?
...teoretycznie można, tylko za Tobą będzie spora chmura czarnego dymu i spalanie Ci wzrośnie. Spróbuj z kąpielą - jak piszesz, a jak nie pomoże, to już wiesz co masz kupić
Rada na przyszłość ( znam to z autopsji ) najpierw poszukaj i zapytaj na forum, później wymieniaj, kupuj. Bo jak sam teraz widzisz poniosłeś niepotrzebne koszta- turbina
turbina rzygała olejem tak więc musiałem wymienić.
jeżeli chodzi o przepływkę to postudiuje forum.
Jeszcze raz dzięki za pomoc
Koledzy, jeszcze troszkę was pomęcze bo widzę, że znacie się na rzeczy
Mam odpięty zawór EGR, tak było jak kupiłem auto. Podłączam przewód(ledwo się trzyma dlatego jest zaizolowany), ale EGR ciągle jest zamknięty. Czytałem ze na wolnych obrotach i na jałowym powinien być otwarty... W ogolę to miejsce, gdzie podłacza sie przewód było sciśnięte
[ Dodano: Nie Paź 17, 2010 12:09 ] Krzysi3k, Ty masz Rovera 25 z tego co widzę? To mam do Ciebie pytanie, czy 3cie światło stop, jest diodowe? Bo u mnie robi zwarcie i musiałem je rozłączyć, a wygląda na to, że to diodówka i będę musiał całość wymienić.
Ostatnio zmieniony przez Leoon Nie Paź 17, 2010 11:16, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Nie Paź 17, 2010 11:21
Leoon napisał/a:
W ogolę to miejsce, gdzie podłacza sie przewód było sciśnięte
...czyli ktoś ewidentnie chciał odłączyć EGR, spróbuj to co jest ściśnięte jakoś rozgiąć, żeby wróciło do poprzedniego stanu. Ale jak poczytasz troszkę forum, to stwierdzisz, że spora ilość użytkowników iDT, ma zaślepiony EGR.
W ogolę to miejsce, gdzie podłacza sie przewód było sciśnięte
...czyli ktoś ewidentnie chciał odłączyć EGR, spróbuj to co jest ściśnięte jakoś rozgiąć, żeby wróciło do poprzedniego stanu. Ale jak poczytasz troszkę forum, to stwierdzisz, że spora ilość użytkowników iDT, ma zaślepiony EGR.
zaślepiony, czyli... zamknięty ciągle czy w ogóle wycięty?
Krzysi3k, Ty masz Rovera 25 z tego co widzę? To mam do Ciebie pytanie, czy 3cie światło stop, jest diodowe? Bo u mnie robi zwarcie i musiałem je rozłączyć, a wygląda na to, że to diodówka i będę musiał całość wymienić.
Leoon - sprawdz jeszcze wiazke tylnej klapy w miejscu gumowego przepustu - karbowana guma przy prawym zawiasie klapy (wyjmij koncowki z klapy i dachu i sprawdz dokladnie stan kabli). Byc moze swiatla tez nie bedziesz musial wymieniac
pozdrawiam
Marta
[ Dodano: Nie Paź 17, 2010 12:47 ]
... a i uzupelnij stan plynu chł. do max
Właśnie wiązka tylnej klapy
Leoon, na odpiętej przepływce dalej masz około 70 KM, tyle że moment ładnie od dołu leci, ale i tak jest tylko 180 NM. Poza tym odcinka przesuwa się do 4000 rpm.
Na odpiętej nie opłaca się jeździć zupełnie.
Leoon - sprawdz jeszcze wiazke tylnej klapy w miejscu gumowego przepustu - karbowana guma przy prawym zawiasie klapy (wyjmij koncowki z klapy i dachu i sprawdz dokladnie stan kabli). Byc moze swiatla tez nie bedziesz musial wymieniac
a w ogóle istnieje możliwość rozebrania tego 3go stopu? bo odkręciłem ten "spojler" i wyglądało jakby było nierozbieralne.
koledzy i koleżanki mam pytanie o numer seryjny tego Przepływomierza? w fota.pl są dwa numery i niby każdy jest w tym samym przedziale rocznikowym rover'a 25...
różnią sie tylko ceną i to znacznie?
Czy moglibyście podać mi numer seryjny... moja stara przepływka miała numer 028021012, ale nie jestem pewien czy jest to odpowiedni sprzęt... nie ufam poprzedniemu właścicielowi, tak więc wolę sie upewnić i proszę o pomoc
Krzysi3k,
przeczytałem właśnie ten artykuł i jeszcze kilka innych i myślę o możliwość wrzucenia wkładu z opla lub fiata...
tylko czy sprawdza się to w jeździe? bo opinie były różne, a widziałem że też brałeś udział w dyskusji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum