Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] Krztusił się, padł, rozrząd
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: maciej
Czw Lis 18, 2010 09:21
[R25] Krztusił się, padł, rozrząd
Autor Wiadomość
amaku1 



Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 3
Skąd: Warszawa



  Wysłany: Pią Lis 05, 2010 17:43   [R25] Krztusił się, padł, rozrząd
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

:beczy:
Witam
:beczy:
Przedwczoraj jadąc zauważyłem że przy zmianie biegów (spadku obrotów) silnik się krztusił
a powrocie na wysokie obroty (2200) już było w porządku, na jedynce i luzie samochodem szarpało bo niebyło wysokich obrotów.
Z postów na forum nie mogłem jednoznacznie zdiagnozować czy układ paliwa nieszczelny, świece, albo jeszcze coś ale nie rozrząd
Od momentu zauważenia usterki zdążyłem przejechać około 35 km i samochód jak stanąłem na światłach padł i już nie odpalił
Przetransportowałem do najbliższego mechanika no i się zaczeło:
-Nie mam dobrej informacji rolka napinacz(czy tam) pasek rozrządu jest nie naciągnięty
i prawdopodobnie padł jeszcze w poniedziałek ustawię tłoki bo się rozregulowały
i sprawdzę (chyba) uszczelkę ( teraz pamietam "głowica")
:beczy: :beczy: :beczy: ( te "chyba" to dlatego że napisałem już raz ten post, i strona mnie wyrzuciła a tekst nie zapamietany teraz już nie pamiętam dokładnie ale napisać muszę)
Pomóżcie wiedzą i napiszcie czy to jest możliwe
Bo ja mam wrażenie że ktoś będzie mnie doić- ale to wrażenie mam często
ale jak usłyszałem 2k zł to nerwy mi już puściły

Klika faktów rozrząd był wymieniany przy 82k, a później przy kupnie 122k już ja wymieniłem, obecny przebieg to 157k ( ale jest możliwość że nic nie wymieniono bo faktury ani zurzytych sprzętów nie widziałem więc przytulili 1000zł i oddali samochód taki jaki wzieli)

CZY KOMUŚ JUŻ PADŁ ROZRZĄD JAK U NIEGO TO WYGLĄDAŁO?
Czy to co mówi ten mechanik może być prawdą biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności?

Proszę pomóżcie wiedzą i doświadczeniem
Z góry dziękuje
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lis 26, 2010 21:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 05, 2010 17:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Pią Lis 05, 2010 18:57   

amaku1 napisał/a:
Klika faktów rozrząd był wymieniany przy 82k, a później przy kupnie 122k już ja wymieniłem, obecny przebieg to 157k ( ale jest możliwość że nic nie wymieniono bo faktury ani zurzytych sprzętów nie widziałem więc przytulili 1000zł i oddali samochód taki jaki wzieli)


Kolego, rozrząd jest na tyle ważną sprawą w aucie, że wymianę takich rzeczy powierza się tylko zaufanemu mechanikowi, a nie jak Ty piszesz, że nie jesteś pewien, że może gość przytulił tylko 1000pln a nic nie wymienił- taki mógł być teraz tego efekt, ale niestety już się stało i się nie odstanie. Kwota, którą podał Ci teraz. mechanik: 2000pln, może wg. mnie być nawet niewystarczająca na naprawę ( nie wiemy co zostało w silniku uszkodzone po przeskoczeniu paska rozrządu ), a mogło pójść wiele. Więc to wszystko wyjdzie dopiero po otwarciu silnika i stwierdzenia co trzeba wymienić.
 
 
machaa2 



Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 11
Skąd: jarosław



Wysłany: Pią Lis 05, 2010 19:26   

Niestety nie mam dobrych wiadomości dla ciebie.
W mojej erce sie zerwał pasek. Przed zerwaniem autko w czasie normalnego przyspieszania (bez deptania w podloge) zaczynało delikatnie szarpać, nie wiedzialem co sie dzieje i jeżdzilem tak przez jakis czas aż do momentu gdy w czasie jazdy zazgrzytalo zawarczało i autko umarło.. Po rozebraniu osłony rozrządu wyjołem pasek przerwany.
Uszkodzeniu uległy wszystkie szklanki, 5 albo 6 zaworow, a co za tym idzie głowica nie nadawała sie do niczego (no może jakaś regeneracja za jakies tysiące) .Kupiłem uzywana głowice za 400 zl z zaworami szklankami i wałkiem. Tłoki w moim przypadku nie uległy uszkodzeniu. W Twoim podejrzewam że tez bedą całe. w sumie cały remont z rozrządem wyniósł mnie okolo 1400 zł. bez robocizny bo robiłem wszystko sam.
 
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Pią Lis 05, 2010 19:39   

wydaje mi sie ze dobrym rozwiazaniem jest kupic caly silnik od jakiegos angola czy innego rozbieranego
widziale czesci na sprzedaz jest ogloszona r45 w idt wiec moze tam podbic ponad 2klocki za remont to duzo. choc sam walcze z turbo i w tys sie nie zmiesci
dieselki w naprawie tanie nie sa
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
amaku1 



Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 3
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Lis 26, 2010 10:12   

Wszystkim dziękuje za odpowiedź i pomoc
wszystko się potwierdziło
Rozwalony mam silnik totalnie w grę wchodzi tylko wymiana pasek się rozsypał, zawory prawie wszystkie poszły i głowica też a na dodatek jeden z tłoków jest zgięty/złamany
:beczy:
Łączny koszt to silnik + robocizna+ nowy rozrząd+nowy olej ( wezmę taki za 1000+ 850+400+150) :beczy:
a bym zapomniał za to że dowiedziałem się że muszę to zrobić becelowałem 300zł stąd pewnie obniżka robocizny z 1000 na 850 zł :bezradny:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Lis 26, 2010 11:14   

amaku1, Szkoda to robić kup drugi silnik sobie :wink: Kupisz za jakieś 700-1000zl + 350zl za przekładkę i git śmigasz dalej. Stary sobie zostaw na jakieś części i tyle.

Ja nie rozumiem czemu niektórzy się bawią w naprawy L-series jak tyle tych anglików jest w Polsce oraz tych silników :razz: Jak to coś przekracza już 1000zl za sama naprawę bez rozrządu to bym się dalej nie zastanawiał :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214 Si 97r] padł rozrząd, wymiana silnika
opal5 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sob Mar 05, 2011 15:26
opal5
Brak nowych postów [R25 ] AKUMULATOR PADŁ??
EMERYT19 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Lis 28, 2011 19:28
EMERYT19
Brak nowych postów [R214] Padł komputer
asgard88 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 22 Sro Sie 24, 2011 09:17
asgard88
Brak nowych postów [r216si] Padł alternator.
nocny_marek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Sty 19, 2012 16:26
nocny_marek
Brak nowych postów [Rover 25 2,0 iTD] Padł rozrusznik???
gumus12 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Czw Wrz 02, 2010 15:20
gumus12



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink