Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Sro Paź 27, 2010 19:19 [R 214 Si 97r Pb] Pompa paliwa czy zapłon? KŁOPOTY
Witam wszystkich
Piszę do Was bo tak jak napisałem w temacie mam problem. Zaczne od początku bo chyba tylko tak komuś coś nasune na myśl;) Tak wiec dzisiaj rano jechałem do pracy , w pewnym momencie samochod bez żadnych krzyków zgasł...mam na myśli to że nie było żadnego szarpania, zgrzytów poprostu zmalała prędkość i póżniej nie mogłem go odpalić. Uznałem że to paliwo bo juz 4 dni jeżdziłem na rezerwie, poszedłem na stacje kupiłem paliwo(3l) i wlałem do samochodu. Niestety nie pomogło, samochód dalej nie palił a w dodatku usłyszałem że pompa paliwa chodzi troche dziwnie...wczesniej po przekręceniu kluczyka było ją słychac tylko raz a teraz gdy wyciagam kluczyk odzywa sie drugi raz i dzwiek jest zupełnie inny..znajomy stwierdził że to może być cewka, jednak cewke, przewody,swiece, kopułkę i palec miałem miesiąc temu wymienione. Co dziwne i nie wiem czy to ma wpływ na sytuacje w tamtym miesiacu po zapaleniu rezerwy (tzn.kreska na czerwonym) miałem w baku jeszcze 20 litrów paliwa biorac pod uwage że pojemność baku to 50 a mi weszlo 28... myslałem żeby dobrac sie do pompy żeby chociaz ją sprawdzić (tak jak wyczytałem to na forum) albo zdiagnozowac inny problem słuchajac waszych opini. Zanim pojade do mechanika chce chociaz troche wiedzieć bo ostatni zanim doszedł do przewodów wymienił cały zapłon...wydaje mi sie ze tylko dla pieniedzy
Pozdrawiam i jesli to możliwe to prosze o pomoc
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 27, 2010 19:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
rezerwa to ok 8 litrów paliwa.
Być może że troche przekłamuje.
Na moje oko to pompka mogła się spalić
kangaroo69 napisał/a:
poszedłem na stacje kupiłem paliwo(3l
to zdecydowanie za mało jak kręciłeś mogłeś spalić pompke a być może zassała jakiś syf ze zbiornika i teraz nie chce odaplić. Probuj pare razy przegonic paliwo wlaczajac zaplon i wylaczajac z dluzsza chwila przerwy tak zeby popka sie odzywala.
kangaroo69 napisał/a:
jednak cewke, przewody,swiece, kopułkę i palec miałem miesiąc temu wymienione
Jak wszystko wymienione to raczej nie cewka
Albo wlej przynajmniej z 10 litrow paliwa moze wtedy zapali.
Powodzenia
skoro masz już wszystko wymienione to ja bym zrobił tak:
odkręcił przewód od filtra paliwa i do niego bym podłączył jakiś pojemnik,po co ?
po to,że jak faktycznie pompa zaciągnęła jakiś syf lub mało paliwa to przynajmniej wtryskiwacze CI się nie zapchają,a będziesz widział czy pompa pompuje w ogóle
Mogą być większe dokładnie jakie nie wiem, kiedyś czytałem na forum musisz poszukać bo nie powiem Ci dokładnie a nie chce kłamać. Może w Twoim przypadku tak nie będzie:)
Co dziwne i nie wiem czy to ma wpływ na sytuacje w tamtym miesiacu po zapaleniu rezerwy (tzn.kreska na czerwonym) miałem w baku jeszcze 20 litrów paliwa biorac pod uwage że pojemność baku to 50 a mi weszlo 28... myslałem żeby dobrac sie do pompy żeby chociaz ją sprawdzić (tak jak wyczytałem to na forum) albo zdiagnozowac inny problem słuchajac waszych opini
Pływak się zozszczelnił mam tak samo po wyjęciu zbiornika okazało sie ze mam pół zbiornika a wskaźnik wskazywał zero absolutne
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Pią Paź 29, 2010 17:07
A gdybym chciał wyjąć pompę paliwa to czy da się to zrobić samemu? czytałem że w tym modelu trzeba wyciagać bak bo niema dostępu z pod kanapy...narazie jeszcze nic nie zrobiłem bo albo praca albo np. jutro szkoła..pewnie dopiero we wtorek:(
A gdybym chciał wyjąć pompę paliwa to czy da się to zrobić samemu?
Możesz mieć z tym problem do tego najlepiej mieć drugą osobę do pomocy i najlepiej prawie pusty zbiornik. Nie jestem pewien na 100% że to pływak ale mam podobny przypadek i okazało się że to właśnie wina pływaka
kangaroo69 napisał/a:
czytałem że w tym modelu trzeba wyciągać bak bo niema dostępu z pod kanapy...
Ja miałem identyczne objawy. Też po prostu sobie umarł podczas jazdy na rezerwie (co kiedyś było u mnie normalką). Pompa paliwa się usmażyła. Całe szczęście, że dostęp jest zaraz za siedzeniami (od bagażnika)
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Sob Paź 30, 2010 18:12
To wspaniale;) jutro chociaż niedziela to spróbuje tam zajrzeć;) byłem dzisiaj u mechanika, powiedział że gdyby była to pompa to naprawa z częścią 400zł, a samą pompę Kagera znalazłem na TomaTeam za 220 zł. więc jesli udało by mi sie do niej dostać i sprawdzić czy działa to bym mu za brudne rece nie płacił, no chyba że to nie była by pompa...
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Nie Paź 31, 2010 17:31
Ja dzisiaj sprawdzałem i tak jak wcześniej pisał kolega nie ma dostępu z bagażnika, przynajmniej w tym modelu(R 200 1,4 Si 16v 103km 97r.) interesuje mnie jeszcze tylnia kanapa bo bak jest tuż pod nia....a wyciagał ktoś może bak z 214-stki?
najlepiej na kanale.... żadna linka ani tłumik nie przeszkadza..
z prawej strony pasażera tylnego jest otwór ale wskaźnika paliwa... (to też z musisz odkręcić.)
A bat to 2 opaski i węże...
nie ma sitka.... całość wychodzi... pompka jest w takim plastiku ochronnym...
jak masz kanał albo dostęp do niego to jakieś 30 min roboty...
jak nie to około godzinki.....
Pozdro
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Nie Paź 31, 2010 20:19
Wykonam wszystko według instrukcji i napisze jak tylko coś zdziałam;) boje się troche ale jak popatrzyłem na mechanika to nie trzeba wielkich umiejetności...a jak już kupować pompę to kager może być? Pozdrawiam;)
z prawej strony pasażera tylnego jest otwór ale wskaźnika paliwa... (to też z musisz odkręcić.)
z lewej strony jest otwór w zbiorniku który musisz odkecić co do wskaźnika to wcale nie jest po prawej stronie tylko przy pompie znajduje się pływak wskazujący ilość paliwa w zbiorniku ( u mnie tak jest) i niestety wymaga wymiany bo się rozszczelnił
chomik1948 napisał/a:
jak masz kanał albo dostęp do niego to jakieś 30 min roboty...
oczywiście tyle że tak krótko to potrwa jeśli masz minimalną ilość paliwa w zbiorniku
U mnie pompa wygląda tak jak na zdjęciu to zaznaczone na czerwono to pływak który muszę u siebie wymienić bo błędnie wskazuje poziom paliwa w zbiorniku
tak...
pompka jest wtym białym plastiku ....ten plastik ...
u to czerwone miejsce to jest tylko taki filterek a pływak wskażnika mam z dwugiej strony baku....
tak jak wcześniej wspomniałem trzeba też okgręcić i wyciągnąć żeby bak odkręcić....
pozatym identyczna jak moja...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum