Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Mam problem z nie działającym podgrzewaniem lusterek bocznych, po wciśnięciu przycisk słychać klik ale nie podświetla się on, lusterka tak samo nie ogrzewają się
Dziś rozebrałem cały boczek, sprawdziłem połączenia kabli, kostki, włącznik i wszystko wygląda ok. Prąd do przełącznika dochodzi, ale od niego już nie?
Gdzie można szukać przyczyny?
I druga sprawa, problem z wolnym działaniem podgrzewania szyby tylnej. Tzn działa ono ale odparowanie szyby trwa z 10min, aż boję się co będzie z odmarzaniem 2 paski mi nie działają, mniej więcej po środku jeden i 10cm dalej 2gi. Sprawdziłem połączenie z kolektorami i wszystko ok. Działa woooolno, gdzie innych autkach to jest "chwila"
pozdrawiam
_________________ Rover 600 2.0 SDi 99'
Ostatnio zmieniony przez thef Czw Lis 18, 2010 14:45, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lis 16, 2010 15:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Lis 16, 2010 15:27
kruszan napisał/a:
Mam problem z nie działającym podgrzewaniem lusterek bocznych, po wciśnięciu przycisk słychać klik ale nie podświetla się on, lusterka tak samo nie ogrzewają się
Najprawdopodobniej do wymiany nadaje się mikrostyk. Możliwe też, że któryś kabelek niedomaga. Podawałem na forum kiedyś procedurę szukania usterki w obwodzie lusterek. Spróbuj poszukać, ale stawiam raczej na mikrostyk.
kruszan napisał/a:
I druga sprawa, problem z wolnym działaniem podgrzewania szyby tylnej. Tzn działa ono ale odparowanie szyby trwa z 10min, aż boję się co będzie z odmarzaniem 2 paski mi nie działają, mniej więcej po środku jeden i 10cm dalej 2gi. Sprawdziłem połączenie z kolektorami i wszystko ok. Działa woooolno, gdzie innych autkach to jest "chwila"
To może być kwestia mocy ogrzewania. Sam widzę, że np. w astrze działa mocniej niż w roverze. Wątpię by była to wina jakiejś usterki. Może warto zadbać bardziej o pozbycie się wilgoci z auta, wtedy szyba nie będzie tak mocno zachodzić. A żeby szybko odparować szyby najlepiej włączyć na moment klimatyzację jeżeli jest.
więcej tematów nie znalazłem, no chyba że coś pominąłem. Coś może i faktycznie ten styk bo sprawdzałem kontrolką czy jest + czy nie, i nie było różnicy po wciśnięciu włącznika, do niego dochodzi ale po jego włączeniu powinien się pokazać jeszcze w jednym punkcie czyli dolotowym do lusterek już. Dioda też mi się nie pali a powinna.
Jezeli chodzi o niedzialajace paski to mozesz uzyc takiego pedzelka z Norauto czy podobnego sklepu. Ja kiedys zakupilem, uzylem i dzialalo.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Jezeli chodzi o niedzialajace paski to mozesz uzyc takiego pedzelka z Norauto czy podobnego sklepu. Ja kiedys zakupilem, uzylem i dzialalo.
Słyszałem o tym, lakier przewodzący prąd, było w innych tematach, ale powiedz mi czy szukałeś miejsca gdzie nastąpiło przerwanie i wtedy dosłownie to miejsce posmarowałeś kropeczką tego, paski są zatopione wewnątrz i trzeba jedynie taśmą papierową obkleić góra + dół i namalować nowy pasek ?
pekaes86 napisał/a:
Może troche odświeze temat, moj accord 1997r ma podgrzewanie lusterek na przycisk.
Jakiś czas temu zaczeło mi się cos psuć, raz grzał raz nie, jak sie okazało powodem był przycisk do włączania podgrzewania. Wyciągnąlem więc panelik od sterowania lusterkami, rozebrałem odpowiedzialny był mikrowłącznik - rozebrałem go ale juz nie złożyłem spowrotem heh:/
Kupiłem więc na allegro taki sam no i cóż problem jest ten sam, jestem pewnien ze winny jest właśnie on (gry mierze miernikiem zwarcie, raz jest a raz nie, przerywa, często wogole ine zwiera)
Moje pytanie, czy miał ktoś podobne problemy?? Może ktoś sie z tym uporał?
Tak, ja jak miałem Accorda 2.0 ES z 1997 roku. Dokładnie to samo. Problem jest w tym, że prąd w podgrzewaniu lusterek płynie duży a ten mikrostyk jest na to mocno za słaby/za mały i styk się szybko wypala.
Rozwiązanie jest dokładnie takie samo jak w przypadku starych pralek automatycznych polskiej produkcji w których grzałka była załączana bezpośrednio przez programator i programator regularnie się psuł wskutek upalenia tego zestyku od grzałki.
Założyłem na wiązce miniaturowy przekaźnik 12V z zestykiem na kilka amperów - mikrostyk włączał więc tylko cewkę przekaźnika a maty grzejne były załączane poprzez styk przekaźnika. Przeróbka jest b. prosta do zrobienia - każdy kto chociaż trochę radzi sobie z prądem elektrycznym, schematami elektrycznymi i lutownicą da radę to zrobić. Definitywnie rozwiązało to problem.
_________________
Pozdrawiam Zbyszek
Mam problem z nie działającym podgrzewaniem lusterek bocznych, po wciśnięciu przycisk słychać klik ale nie podświetla się on, lusterka tak samo nie ogrzewają się
Padnięty włącznik - miałem to samo. Nagle przestał się podświetlać i próbowałem to rozebrać, ale tego nie da się złożyć spowrotem... wypieprzyłem cały ten czarny moduł i kupiłem na allegro z rozbitka za 50zł - działa do dziś bez problemu.
Tylna szyba to tak jak koledzy piszą - pasta przewodząca i ładnie ją nałożyć na ubytki, gdzie jest przerwany obwód
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Lis 17, 2010 09:51
kruszan napisał/a:
Padnięty włącznik - miałem to samo. Nagle przestał się podświetlać i próbowałem to rozebrać, ale tego nie da się złożyć spowrotem... wypieprzyłem cały ten czarny moduł i kupiłem na allegro z rozbitka za 50zł - działa do dziś bez problemu.
Czego nie da się złożyć? Chyba mikrostyku tylko . Kosztuje grosze więc polecam kupić i wymienić właśnie jego. Roboty praktycznie tyle samo, koszty sporo mniejsze i do tego pewność, że nie trafimy na moduł z mikrostykiem w agonii z Allegro.
Ja malowalem paski, ktore nie grzaly na nowo po calosci, potem jak wyschlo to to wszystko starlem szmatka z woda.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Ja malowalem paski, ktore nie grzaly na nowo po calosci, potem jak wyschlo to to wszystko starlem szmatka z woda.
nie przyglądałem się im jeszcze z bliska, ale czy one nie zatopione są w szybie? czy może idzie je wyczuć pod palcem? bo jeśli tak to wystarczy zamalować miejsce gdzie obwód jest zerwany, ale jeśli w szybie to jak pomalowałeś i potem wytarłeś?
Sa namalowane na szybie i dlatego wlasnie sie psuja, bo latwo je porysowac.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sie 2010 Posty: 133 Skąd: Gdańsk-Kowale
Wysłany: Sob Lis 27, 2010 18:34
Mam wielką prośbę. Możecie mi podać linka np. z allegro z aukcją z mikrostykiem który pasowałby do włącznika podgrzewania lusterek do R600?
Jest tego trochę a nie mam pojęcia który by się nadawał.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sob Lis 27, 2010 18:43
Zubek napisał/a:
Mam wielką prośbę. Możecie mi podać linka np. z allegro z aukcją z mikrostykiem który pasowałby do włącznika podgrzewania lusterek do R600?
Jest tego trochę a nie mam pojęcia który by się nadawał.
Przecież wkleiłem link do tego mikrostyku na początku tematu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum