Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Dziwne szarpnięcia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Dziwne szarpnięcia
Autor Wiadomość
veldrin_scoll 



Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 65
Skąd: Elbląg



  Wysłany: Czw Lis 18, 2010 10:50   [R420] Dziwne szarpnięcia
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam. Od niedawna stałem się posiadaczem rovera 420sdi 98 rok. Po zrobieniu około 1000 km wybrałem się w trasę około 200km. Na samym końcu tej wycieczki jadąc około 80km/h nagle zrzuciło mi bieg.... Obroty skoczyły do 4 tysięcy. Wrzuciłem go z powrotem i pojechałem dalej. Za następne 2 km przy redukcji na 2 nie mogłem już wrzucić żadnego biegu. Najpierw myślałem że to skrzynia biegów. Jednak okazało się że to sprzęgło. Po wymontowaniu widać było że jest ostro zjechane. Wymieniłem sprzęgło wraz z dociskiem i wszystko było ok przez jakieś 500 km. Dziś rano ,dodam że samochód nie garażowany, jadąc do roboty po jakiś 2 km jadąc 65km/h na 4 biegu poczułem jakby samochód się dławił. Jakby nagle moc spadła... Te lekkie szarpanie trwało jakieś 15 sekund. Później było znowu ok. Przejechałem jeszcze z 4 km ciągnąc go nawet do 3,5 tyś obrotów i wszystko ok. Dodam że samochód miał wymieniany olej wraz z wszystkimi filtrami w styczniu tego roku. Zrobione ma od tego okresu jakieś 5 tysięcy km. Czy powinienem wymienić filtr paliwa i powietrza? Może to jest przyczyna. Paliwo lałem tylko na dobrych stacjach. Ogromna większość na BP. Czy może to sprzęgło się dociera... Proszę o pomoc...
Ostatnio zmieniony przez szoso Czw Lis 18, 2010 14:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 18, 2010 10:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Czw Lis 18, 2010 13:50   

veldrin_scoll napisał/a:
Czy powinienem wymienić filtr paliwa i powietrza?


...to raczej sobie zadaj to pytanie. Nie wiemy w końcu kiedy ostatnio je wymieniałeś. Filtr paliwa najlepiej zmieniać przed zimą, filtr powietrza bardzo zapchany też będzie się przyczyniał do złej kultury pracy- zmieniałem na dniach u siebie- niby zrobiłem na nim 12kkm, ale był nieźle zawalony. Po wymianie skończyły się czkawki silnika, które od jakiegoś czasu występowały. Więc może i filtry i nowe sprzęgło, które się układa, dociera powodują te objawy.
 
 
veldrin_scoll 



Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 65
Skąd: Elbląg



Wysłany: Sob Lis 20, 2010 23:00   

właśnie jestem po wymianie filtra paliwa i powietrza... w sumie powietrza był czarny z wierzchu. Jednak jak się z niego harmonijkę zrobiło to był w miarę czysty... zobacze czy te objawy będą się powtarzać... oby nie...

[ Dodano: Sob Lis 20, 2010 23:00 ]
nie no... dziś to się poprostu załamałem... silnik zaczął bardzo nierówno pracować... wydaje mi się że jest wyraźnie słabszy a do tego czuć jak przy lekko wciśniętym pedale gazu żeby utrzymywać prędkość np 60km/h zwalnia i nagle przyszpiesza... dodam że niedawno wymieniałem 2 węże od chłodnicy górny i dolny... oraz sprzęgło bo się skończyło całkiem... wczoraj również zmieniałem filtr paliwa i powietrza... silnik ma 195 tyś km. Katalizator wywalony. Czy to możliwe że sprzęgło się jakoś dociera? lub nie wiem... dodam że jestem laikiem i jest to mój 1 samochód... może turbo? prosiłbym o jakaś podpowiedź gdzie szukać usterki.. z góry dzięki
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Nie Lis 21, 2010 21:34   

jaką temperaturę miał silnik jak te objawy wystąpiły? gdzieś już czytałem o tym lekkim - a raczej delikatnym szarpaniu, ale tam problem nie był rozwiązany. czy silnik bierze Ci olej? kopci na niebiesko?
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
veldrin_scoll 



Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 65
Skąd: Elbląg



Wysłany: Nie Lis 21, 2010 22:07   

nie bierze... nie kopci... a temp już ok.. samochód rozgrzany wskaźnik na środku...
 
 
bartoszek_m 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 138
Skąd: Szczytno

Rover 400

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 22:08   

Czy problem został rozwiązany? Bo mam teraz podobne objawy.
Wczoraj wymieniłem filtr paliwa i słusznie bo nie pamiętam kiedy go wymieniałem, ale to nie przyniosło za bardzo zmian.
Jutro wymienię jeszcze dla pewności powietrza, chociaż on nie powinien być, aż tak zużyty.

Powiem, że w moim przypadku szarpanie raczej występuje na niższych obrotach to jest do 2k ale nie jest to regułą.
w trasie raczej pracuje już głównie nie tak źle.
Co waszym zdaniem można w takim przypadku sprawdzić?
Czytałem o EGR i się za to zabiorę, ale liczę jeszcze na jakieś wasze podpowiedzi, a na pewno poczytam o tym i jak kolejne sprawy nie będą przynosić rezultatów zabiorę się za następne.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r420] dziwne bzyczenie
veldrin_scoll Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Sty 16, 2011 19:01
veldrin_scoll
Brak nowych postów [R420] dziwne dźwięki
ciesluk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sob Maj 28, 2011 05:42
ciesluk
Brak nowych postów [R420] Dziwne stukanie.
Patriko2009 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Mar 06, 2013 00:25
Patriko2009
Brak nowych postów [R420] Dziwne zachowanie silnika
Lka1959 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pią Lip 06, 2007 20:23
kornat
Brak nowych postów [R420 Di '96]Dziwne stuki z przodu auta
szoso Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pon Maj 18, 2009 15:55
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink