Wysłany: Nie Wrz 12, 2010 13:59 [R400]Sterowanie radiem CD43 przy kierownicy+BT Nokia ck-7w
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999
Witam szanowne grono forumowiczów, tym razem jestem zmuszony prosić o pomoc gdyż utknąłem w pewnym punkcie i ni jak nie mogę ruszyć dalej
Wczoraj postanowiłem dodać swemu R następne opcjonalne wyposażenie jakie było montowane w maksymalnych wyposażeniach a mianowicie org. sterowanie radiem.
Problem ogólnie skalda się z kilku elementów tworząc całość i dlatego trochę się rozpiszę :
1) zamontowałem org. pilot do sterowania przy kierownicy z org. kostka która skalda się z 3 kabelków - czerwony od klakson oraz dwa czarne od pilota i teraz z drugiej strony kolumny kierownicy wychodzi kostka z trzema kabelkami pytanie czy jest to odpowiednik kostki z kierownicy czy raczej te kable są od czegoś innego, jeżeli tak to w jaki sposób mam doprowadzić instalację do org. radia.???
2) pytanie następne jeżeli nie posiadam CODE do modelu radia R770 to w jaki sposób jest możliwe jego zdobycie?? i w jaki sposób mam go wpisać aby odblokować radio, objawy jakie mam teraz to po przekręceniu zapłonu naciskam POWER zapala się podświetlenie i jest szybkie "buuuuuu" dźwięk i nic dalej.
3) pytanie ostatnie w jaki sposób mam podłączyć zegarek z funkcją RDS aby mi pokazywał informacje z radia ?
Mam nadzieje że znajdzie sie osoba która jest w stanie ogarnąć ten temat lub sama już przerabiała jaką instalację. Pozdrawiam wszystkich.
Ostatnio zmieniony przez camaro17 Nie Lis 21, 2010 20:47, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Wrz 12, 2010 13:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ad 1.) Te kabelki od guzików idą to wtyczki ISO zasilania Radia, różowy i biały kabelek już nie pamiętam dokładnie.
ad 2.) Jedynie wysłanie radia i odczyt z EPROM radia da tobie kod radia Wywal to orig. Radio w pierony i kup nowy jakieś radio oraz adapter żeby tobie działało jakiekolwiek radio innej marki pod sterowanie kierownicy.
A tutaj kupilem: http://www.piloty.pl/UNI20.html bardzo miły kontakt i szybka wysyłka i już maja wzór dla Rovera bo im podesłałem wartości Ohmow z kierownicy i dzialalo mi sterowanie z Blaupunktem
ad 3.) z zegarka idzie taka wtyczka chyba 6 pionowa gdzie tylko 3 kabelki są i to się wtyka do radia Rovera
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ad 1) Dobra Remi55, wyjaśnijmy jedno na początek tak jak pokazałem na foto w wtyczce w kierownicy masz dwa czarne i 1 czerwony, czerwony jest od klaksonu a te dwa od pilota, z drugiej strony masz wtyczkę z 3 kabelkami pokazane na ostatnim foto, czy to oznacza że te 3 kabelki nie są podłączone do pilota z wtyczki od kierownicy i muszę samemu doprowadzić 2 nowe kabelki?????? I wpiąć się w kostkę ISO ale w jakie kolory kabeków??
Najważniejsze dla mnie rozkminić jak uruchomić ten pilot
Ad 2) pomyślę z tym pilotem jak nie odpalę org. radia a jaka cena tego
Ad3) z tym będę walczył jak w tyg dostane ten zegarek, tylko pytanie za 100 pkt. czy ten zegarek jest wstanie podawać informacje RDS z innego radia niż oryginalne Rovera ??
Ad 2) pomyślę z tym pilotem jak nie odpalę org. radia a jaka cena tego
145zl był koszt tego Ale warto.
camaro17 napisał/a:
Ad3) z tym będę walczył jak w tyg dostane ten zegarek, tylko pytanie za 100 pkt. czy ten zegarek jest wstanie podawać informacje RDS z innego radia niż oryginalne Rovera
Nie tylko Philipsa Radia Rovera
camaro17 napisał/a:
Ad 1)
Zobacz do Rave
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Remi55, dobra, dobra temat dotyczący tego kaseciaka już całkowicie zamknięty z powodu że od dzisiaj mam już zamontowanego i podłączonego flagowego CD z Rover/BMW Jest zarąbiste pierwsze odsłuchy po prosu mnie zdumiały w porównaniu z tym co do tej pory miałem jakiego Pionka na MP3....
Teraz inne pytanie jak mam podłączyć to radyjko do org. sterowania przy kierownicy???
Może zacne grono forumowiczów będzie takie dobre i pomoże mi w tym problemie ?
A może ktoś takie połączenie ma już zamontowane i poda receptę jak są połączone kabelki w kostce ISO
camaro17, A to nowe Radio od BMW/Rover ma możliwość sterowania od kierownicy. Jak jest to od R 75 to zobacz sobie schemat jak i gdzie sa tam podłączone sterowania z kierownicy i tak samo podłącz u siebie i ma działać
kharry, Serio to działa, ja teraz kupiłem Alpine radio i chyba do 45 sobie znów dokupię taki moduł, choć niektóre Alpine można samemu dostroić sobie do sterowania fabrycznego sterowania na kierownicy. Po testuje sobie.
Napisz tej firmie tylko jakie masz radio i dorobią tobie odpowiednie kostki do twojego radia, sam moduł jest taki sam tylko rożni się wtyczkami do takiego radia jakie masz
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Remi55, czekaj, czekaj ale to radio ze zdjęcia wyżej nie było montowane w R75, no chyba że nie jestem poinformowany dobrze. Natomiast wiem że były one sparowane właśnie z tymi pilotami widać to na zdjęciach z samochodów ściąganych z UK na rozbiórkę i są to właśnie 400/45. To w takim razie jak to jest podłączone czy to jakaś magia????
Przede wszystkim zrób zdjęcie w miarę dokładne tyłu radia gdzie są inne prócz głośnikowych i zasilających wtyki.
Ps. Ogólnie sterowanie jest na vol i zmianę utworów. Jakoś kiepsko mi się widzi by dwa kabelki mogły sterować 4 funkcjami. No chyba że jest tak jak w przypadku lusterek
Polecam również zdjąć pilot z kierownicy i robić to na krótko w domu.
Głupie pytanie ale czy ten pilot jest na baterie czy zasilanie jest z auta?
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
greg-si, Pilot jest zasilany z aku nie posiada żadnych baterii.
Ok, wrzucam zdjęcia co prawda nie robione ale u mnie wygląda tak samo.
I teraz wstawiam diagramy z RAVE, powiem wam że nie za bardzo je rozumiem wygląda na to że trzeba będzie potrzebny jakiś moduł który spina pilot i radio. Nie wiem może ktoś jest bardziej biegły od de mnie i mi wyjaśni jak mam to połączyć aby zahulało .
Rave z R45 do radia CD 43 :
Rave do R25 do tego samego radia CD 43
I jak to teraz rozumieć, nie kumam tego już, jeżeli angole ładowali do R45 CD z pilotem to jak oni to łączyli??? Jeżeli na schemacie to nie jest ujęte??
Ja mam w serii 800 oryginalne radio (choć na kasety) ze sterowaniem w kierownicy gdzie pilot generalnie ma 5 przycisków i wszystko działa przy użyciu tylko dwóch przewodów. Działa to na zasadzie drabinki rezystancyjnej, tzn wciskamy pierwszy przycisk i między przewodem A i przewodem B pojawia się opór przykładowo 100om. Gdy wciśniemy przycisk nr 2 to pojawia się opór 200ohm i analogicznie przy kolejnych przyciskach jest coraz większy lub coraz mniejszy opór.
Standardowo nie miałem takiego radia ani sterowania, dokładałem je sam, a schemat znalazłem na jakiejś stronie internetowej gdzie były opisy do mnóstwa radioodtwarzaczy jak również schematy i inne bardzo ciekawe informacje, niestety za cholerę nie mogę teraz tego znaleźć.
Aha, no i w tym moim radyjku przewody do pilota znajdują się w kostce z iso, dokładnie w częsci "prądowej", tak więc wcale nie musi być dodatkowe gniazdo do sterowania pilotem.
No i już wszystko jasne.
Jest potrzebny moduł który przerobi sygnał z pilota na taki który będzie odbierało radio.
Udać się na szrot i wyciągnąć taką instalację zaczynając od strony radia.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Remi55, napisałem do gościa i odpisał mi, że za 130 + przesyłka jest w stanie mi to zrobić w 7 dni. A działają Ci te dodatkowe przyciski z ramion przy kierownicy?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie,nie no bez przesady... Przecież to mijało by się z celem jak miałbym kupować jeszcze jakiś moduł dodatkowo robiony przez kogoś, przecież wszystko co wsadziłem to OEM z Rovera.
Bardziej skłaniam się do tego modułu który siedzi np. w zdjęciu z Rave od R25, do tego bym się skłonił że angole coś takiego wsadzili pomiędzy radiem a pilotem, tylko pytanie zasadnicze jak to wygląda i gdzie to się mniej więcej znajduje w tej instalacji.
Najgorsze że we Wro nie ma żadnego szrotu lub jakiegoś magika który sprzedaje Rovery z UK na części a tłumaczenie przez tel sprzedawcy od którego kupiłem radyjko chyba będzie ciężkie i trudne ......
camaro17, tak jak Ci napisałem trzeba znaleźć takiego R który miał fabrycznie ten pilot z radiem i począwszy od wtyczki którą instaluje się w radiu wyjmować instalację. Wtedy powinno znaleźć się ten moduł.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Dzięki wszystkim za pomoc w temacie i jakieś rady w tym wątku, powiem tak na dzień dzisiejszy nie udało się jeszcze uruchomić tego sterowania do radia CD43 z BMW jednak nie poddaje się będę nadal szukał odpowiedzi na to pytanie. Prawdopodobnie znajdę odpowiednią centralkę która da mi możliwość regulacji radia z pozycji kierownicy.
Jednak nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło
Dzisiaj udało mi się kompleksowo podłączyć i oczywiście uruchomi kompletny zestaw głośnomówiący Bluetooth NOKIA CK-7W nie było by nic w tym dziwnego jak nie fakt iż zestaw zostało podłączony bez problemu pod owe radio CD43 które przy każdej próbie nawiązania połączenia (wychodzące, przychodzące, SMS) rozłącza się, przerywając muzykę i pokazując na wyświetlaczu napis PHONE .
Cały zestaw działa bez problemu tak samo jak we wszystkich samochodach marki BMW z rozbudowanym systemem telefonicznym.
Także wydane złotówki na to radio były bardzo dobrym posunięciem z mojej strony, jest z niego bardzo zadowolony.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum