Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400]Sterowanie radiem CD43 przy kierownicy+BT Nokia ck-7w
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Czw Lis 18, 2010 15:58
[R400]Sterowanie radiem CD43 przy kierownicy+BT Nokia ck-7w
Autor Wiadomość
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

  Wysłany: Nie Wrz 12, 2010 13:59   [R400]Sterowanie radiem CD43 przy kierownicy+BT Nokia ck-7w
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999

Witam szanowne grono forumowiczów, tym razem jestem zmuszony prosić o pomoc gdyż utknąłem w pewnym punkcie i ni jak nie mogę ruszyć dalej :(

Wczoraj postanowiłem dodać swemu R następne opcjonalne wyposażenie jakie było montowane w maksymalnych wyposażeniach a mianowicie org. sterowanie radiem.

Problem ogólnie skalda się z kilku elementów tworząc całość i dlatego trochę się rozpiszę :) :

1) zamontowałem org. pilot do sterowania przy kierownicy z org. kostka która skalda się z 3 kabelków - czerwony od klakson oraz dwa czarne od pilota i teraz z drugiej strony kolumny kierownicy wychodzi kostka z trzema kabelkami pytanie czy jest to odpowiednik kostki z kierownicy czy raczej te kable są od czegoś innego, jeżeli tak to w jaki sposób mam doprowadzić instalację do org. radia.???




2) pytanie następne jeżeli nie posiadam CODE do modelu radia R770 to w jaki sposób jest możliwe jego zdobycie?? i w jaki sposób mam go wpisać aby odblokować radio, objawy jakie mam teraz to po przekręceniu zapłonu naciskam POWER zapala się podświetlenie i jest szybkie "buuuuuu" dźwięk i nic dalej.

3) pytanie ostatnie w jaki sposób mam podłączyć zegarek z funkcją RDS aby mi pokazywał informacje z radia ?


Mam nadzieje że znajdzie sie osoba która jest w stanie ogarnąć ten temat lub sama już przerabiała jaką instalację. Pozdrawiam wszystkich.
Ostatnio zmieniony przez camaro17 Nie Lis 21, 2010 20:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Wrz 12, 2010 13:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Wrz 12, 2010 20:11   

ad 1.) Te kabelki od guzików idą to wtyczki ISO zasilania Radia, różowy i biały kabelek już nie pamiętam dokładnie.

ad 2.) Jedynie wysłanie radia i odczyt z EPROM radia da tobie kod radia :neutral: Wywal to orig. Radio w pierony i kup nowy jakieś radio oraz adapter żeby tobie działało jakiekolwiek radio innej marki pod sterowanie kierownicy.

A tutaj kupilem: http://www.piloty.pl/UNI20.html bardzo miły kontakt i szybka wysyłka i już maja wzór dla Rovera bo im podesłałem wartości Ohmow z kierownicy :wink: i dzialalo mi sterowanie z Blaupunktem :razz:

ad 3.) z zegarka idzie taka wtyczka chyba 6 pionowa gdzie tylko 3 kabelki są i to się wtyka do radia Rovera :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Nie Wrz 12, 2010 20:51   

Ad 1) Dobra Remi55, wyjaśnijmy jedno na początek tak jak pokazałem na foto w wtyczce w kierownicy masz dwa czarne i 1 czerwony, czerwony jest od klaksonu a te dwa od pilota, z drugiej strony masz wtyczkę z 3 kabelkami pokazane na ostatnim foto, czy to oznacza że te 3 kabelki nie są podłączone do pilota z wtyczki od kierownicy i muszę samemu doprowadzić 2 nowe kabelki?????? I wpiąć się w kostkę ISO ale w jakie kolory kabeków??

Najważniejsze dla mnie rozkminić jak uruchomić ten pilot :)

Ad 2) pomyślę z tym pilotem jak nie odpalę org. radia :) a jaka cena tego ??

Ad3) z tym będę walczył jak w tyg dostane ten zegarek, tylko pytanie za 100 pkt. czy ten zegarek jest wstanie podawać informacje RDS z innego radia niż oryginalne Rovera ?? ??
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Wrz 13, 2010 22:29   

camaro17 napisał/a:
Ad 2) pomyślę z tym pilotem jak nie odpalę org. radia :) a jaka cena tego ??


145zl był koszt tego :wink: Ale warto.

camaro17 napisał/a:
Ad3) z tym będę walczył jak w tyg dostane ten zegarek, tylko pytanie za 100 pkt. czy ten zegarek jest wstanie podawać informacje RDS z innego radia niż oryginalne Rovera ?? ??


Nie tylko Philipsa Radia Rovera :neutral:

camaro17 napisał/a:
Ad 1)

Zobacz do Rave :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
kharry 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 367
Skąd: Szczecin / Goleniów

Rover 25

Wysłany: Sob Wrz 25, 2010 11:33   

Remi55, serio Ci to działa? Sądzisz, że do Alpine da redę coś takiego zrobić? Bo przecież mamy takie same sterowanie w naszych autach, nie? ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Sob Wrz 25, 2010 19:21   

Remi55, dobra, dobra temat dotyczący tego kaseciaka już całkowicie zamknięty z powodu że od dzisiaj mam już zamontowanego i podłączonego flagowego CD z Rover/BMW :) Jest zarąbiste pierwsze odsłuchy po prosu mnie zdumiały w porównaniu z tym co do tej pory miałem jakiego Pionka na MP3....



Teraz inne pytanie jak mam podłączyć to radyjko do org. sterowania przy kierownicy???
Może zacne grono forumowiczów będzie takie dobre i pomoże mi w tym problemie ?? ?
A może ktoś takie połączenie ma już zamontowane i poda receptę jak są połączone kabelki w kostce ISO

Pozdrawiam i proszę o pomoc.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Wrz 27, 2010 09:24   

camaro17, A to nowe Radio od BMW/Rover ma możliwość sterowania od kierownicy. Jak jest to od R 75 to zobacz sobie schemat jak i gdzie sa tam podłączone sterowania z kierownicy i tak samo podłącz u siebie i ma działać :wink:

kharry, Serio to działa, ja teraz kupiłem Alpine radio i chyba do 45 sobie znów dokupię taki moduł, choć niektóre Alpine można samemu dostroić sobie do sterowania fabrycznego sterowania na kierownicy. Po testuje sobie. :razz:
Napisz tej firmie tylko jakie masz radio i dorobią tobie odpowiednie kostki do twojego radia, sam moduł jest taki sam tylko rożni się wtyczkami do takiego radia jakie masz :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Pon Wrz 27, 2010 12:35   

Remi55, czekaj, czekaj ale to radio ze zdjęcia wyżej nie było montowane w R75, no chyba że nie jestem poinformowany dobrze. Natomiast wiem że były one sparowane właśnie z tymi pilotami widać to na zdjęciach z samochodów ściąganych z UK na rozbiórkę i są to właśnie 400/45. To w takim razie jak to jest podłączone czy to jakaś magia????
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Wrz 27, 2010 12:50   

Przede wszystkim zrób zdjęcie w miarę dokładne tyłu radia gdzie są inne prócz głośnikowych i zasilających wtyki.
Ps. Ogólnie sterowanie jest na vol i zmianę utworów. Jakoś kiepsko mi się widzi by dwa kabelki mogły sterować 4 funkcjami. No chyba że jest tak jak w przypadku lusterek :P

Polecam również zdjąć pilot z kierownicy i robić to na krótko w domu.
Głupie pytanie ale czy ten pilot jest na baterie czy zasilanie jest z auta?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Pon Wrz 27, 2010 19:14   

greg-si, Pilot jest zasilany z aku nie posiada żadnych baterii.

Ok, wrzucam zdjęcia co prawda nie robione ale u mnie wygląda tak samo.



I teraz wstawiam diagramy z RAVE, powiem wam że nie za bardzo je rozumiem wygląda na to że trzeba będzie potrzebny jakiś moduł który spina pilot i radio. Nie wiem może ktoś jest bardziej biegły od de mnie i mi wyjaśni jak mam to połączyć aby zahulało .

Rave z R45 do radia CD 43 :



Rave do R25 do tego samego radia CD 43



I jak to teraz rozumieć, nie kumam tego już, jeżeli angole ładowali do R45 CD z pilotem to jak oni to łączyli??? Jeżeli na schemacie to nie jest ujęte??

A o to dowód jak jest w R45:

 
 
 
kharry 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 367
Skąd: Szczecin / Goleniów

Rover 25

Wysłany: Pon Wrz 27, 2010 20:46   

Z tego co wiem, to ramiona od kierunków i wycieraczek też sterują radiem.. jeśli się mylę, to mnie poprawcie :>
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Wrz 27, 2010 21:22   

Ja mam w serii 800 oryginalne radio (choć na kasety) ze sterowaniem w kierownicy gdzie pilot generalnie ma 5 przycisków i wszystko działa przy użyciu tylko dwóch przewodów. Działa to na zasadzie drabinki rezystancyjnej, tzn wciskamy pierwszy przycisk i między przewodem A i przewodem B pojawia się opór przykładowo 100om. Gdy wciśniemy przycisk nr 2 to pojawia się opór 200ohm i analogicznie przy kolejnych przyciskach jest coraz większy lub coraz mniejszy opór.

Standardowo nie miałem takiego radia ani sterowania, dokładałem je sam, a schemat znalazłem na jakiejś stronie internetowej gdzie były opisy do mnóstwa radioodtwarzaczy jak również schematy i inne bardzo ciekawe informacje, niestety za cholerę nie mogę teraz tego znaleźć.

Aha, no i w tym moim radyjku przewody do pilota znajdują się w kostce z iso, dokładnie w częsci "prądowej", tak więc wcale nie musi być dodatkowe gniazdo do sterowania pilotem.
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Wrz 27, 2010 21:59   

No i już wszystko jasne.
Jest potrzebny moduł który przerobi sygnał z pilota na taki który będzie odbierało radio.
Udać się na szrot i wyciągnąć taką instalację zaczynając od strony radia.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
kharry 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 367
Skąd: Szczecin / Goleniów

Rover 25

Wysłany: Pon Wrz 27, 2010 22:52   

Remi55, napisałem do gościa i odpisał mi, że za 130 + przesyłka jest w stanie mi to zrobić w 7 dni. A działają Ci te dodatkowe przyciski z ramion przy kierownicy? :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Wto Wrz 28, 2010 07:00   

Nie,nie no bez przesady... Przecież to mijało by się z celem jak miałbym kupować jeszcze jakiś moduł dodatkowo robiony przez kogoś, przecież wszystko co wsadziłem to OEM z Rovera.

Bardziej skłaniam się do tego modułu który siedzi np. w zdjęciu z Rave od R25, do tego bym się skłonił że angole coś takiego wsadzili pomiędzy radiem a pilotem, tylko pytanie zasadnicze jak to wygląda i gdzie to się mniej więcej znajduje w tej instalacji.

Najgorsze że we Wro nie ma żadnego szrotu lub jakiegoś magika który sprzedaje Rovery z UK na części a tłumaczenie przez tel sprzedawcy od którego kupiłem radyjko chyba będzie ciężkie i trudne ......
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 28, 2010 09:53   

camaro17, tak jak Ci napisałem trzeba znaleźć takiego R który miał fabrycznie ten pilot z radiem i począwszy od wtyczki którą instaluje się w radiu wyjmować instalację. Wtedy powinno znaleźć się ten moduł.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Wrz 28, 2010 21:50   

U mnie przy oryginalnym radiu i oryginalnym pilocie nie ma żadnego modułu dodatkowego, i wydaje mi się, że u autora tematu też nei powinno być.


Znalazłem tę stronę z opisami podłączeń. Wybierasz u góry zakładkę "kablomania" a dalej już sobie chyba poradzisz.
http://elektron.pol.lubli...jlj24/studio24/
 
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Nie Lis 21, 2010 21:05   

Dzięki wszystkim za pomoc w temacie i jakieś rady w tym wątku, powiem tak na dzień dzisiejszy nie udało się jeszcze uruchomić tego sterowania do radia CD43 z BMW jednak nie poddaje się będę nadal szukał odpowiedzi na to pytanie. Prawdopodobnie znajdę odpowiednią centralkę która da mi możliwość regulacji radia z pozycji kierownicy. :) :)

Jednak nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło :mrgreen:
Dzisiaj udało mi się kompleksowo podłączyć i oczywiście uruchomi kompletny zestaw głośnomówiący Bluetooth NOKIA CK-7W nie było by nic w tym dziwnego jak nie fakt iż zestaw zostało podłączony bez problemu pod owe radio CD43 które przy każdej próbie nawiązania połączenia (wychodzące, przychodzące, SMS) rozłącza się, przerywając muzykę i pokazując na wyświetlaczu napis PHONE .

Cały zestaw działa bez problemu tak samo jak we wszystkich samochodach marki BMW z rozbudowanym systemem telefonicznym. :)
Także wydane złotówki na to radio były bardzo dobrym posunięciem z mojej strony, jest z niego bardzo zadowolony. :wink:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Dokładka sterowania radiem i tempomatem w kierownicy
LastEr Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Nie Gru 20, 2015 17:17
BigBoyPL
Brak nowych postów [R400]Problem z radiem
paczek12111 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Cze 06, 2013 11:17
bizon
Brak nowych postów [R400] Problem z radiem i zegarkiem ...
Niwek1993 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Pon Lut 18, 2013 08:22
bizon
Brak nowych postów [R45] Problem z przyciskami przy kierownicy
skoczk00 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Paź 09, 2008 06:46
giewu
Brak nowych postów [420 Si] Piski gumy przy kierownicy
chrupol Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Czw Gru 12, 2013 16:25
Ziom



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink