Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 220 SDi] Prośba o parę wskazówek
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 220 SDi] Prośba o parę wskazówek
Autor Wiadomość
megg87 



Dołączyła: 16 Lut 2011
Posty: 7
Skąd: Trójmiasto



Wysłany: Nie Lut 20, 2011 23:13   [Rover 220 SDi] Prośba o parę wskazówek

Witam,
Kupiłam ostatnio Rover'a 220 SDi z 1997r. i mam wątpliwości co do poprawnego działania mojego autka, prosiłabym o odpowiedź na dręczące mnie pytania :wink: , a mianowicie:
1. Czy pokrętełka od nawiewu, ogrzewania itp., przyciski od awaryjnych, przeciwmgielnych i ogrzewania tylnej szyby powinny być podświetlone? U mnie nie świeci nic poza zegarem, prędkościomierzem i obrotomierzem.
2. Czy słabe nagrzewanie auta i niedogrzanie silnika wiąże się z wadliwym termostatem, czy to raczej normalne w tym modelu (im dalej jadę tym wskazówka temp. jest niżej, na postoju sięga połowy, a w samochodzie zimno niezmiennie). Dodam jeszcze, że borygo mam na poziomie min. jeśli ma to jakieś znaczenie.
3. Czy drążek od biegów powinien być bardzo luźny, czy raczej na wolnym biegu powinien powracać, że tak powiem na środek?U mnie nie dość że "lata" na wszystkie strony to jeszcze ciężko wchodzą biegi, ale to może być kwestia przyzwyczajenia (przesiadłam się z benzyniaka). Jeśli jest to skrzynia biegów do roboty to jeśli ktoś mógłby mnie oświecić co to mogłoby być oraz ile mogłoby to kosztować, byłabym wdzięczna
Z góry dziękuję za pomoc w odpowiedzi na moje pytania.
Pozdrawiam

Ps. Jeśli to nie jest właściwy temat do tego działu to proszę admina o przeniesienie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 20, 2011 23:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Nie Lut 20, 2011 23:39   Re: [Rover 220 SDi] Prośba o parę wskazówek

megg87 napisał/a:
Witam,
Kupiłam ostatnio Rover'a 220 SDi z 1997r. i mam wątpliwości co do poprawnego działania mojego autka, prosiłabym o odpowiedź na dręczące mnie pytania :wink: , a mianowicie:
1. Czy pokrętełka od nawiewu, ogrzewania itp., przyciski od awaryjnych, przeciwmgielnych i ogrzewania tylnej szyby powinny być podświetlone? U mnie nie świeci nic poza zegarem, prędkościomierzem i obrotomierzem..

Powinno byc podświetlone.
Cytat:

2. Czy słabe nagrzewanie auta i niedogrzanie silnika wiąże się z wadliwym termostatem, czy to raczej normalne w tym modelu (im dalej jadę tym wskazówka temp. jest niżej, na postoju sięga połowy, a w samochodzie zimno niezmiennie). Dodam jeszcze, że borygo mam na poziomie min. jeśli ma to jakieś znaczenie.

Po nagrzaniu, wskazówka powinna byś w połowie.
Cytat:

3. Czy drążek od biegów powinien być bardzo luźny, czy raczej na wolnym biegu powinien powracać, że tak powiem na środek?U mnie nie dość że "lata" na wszystkie strony to jeszcze ciężko wchodzą biegi, ale to może być kwestia przyzwyczajenia (przesiadłam się z benzyniaka). Jeśli jest to skrzynia biegów do roboty to jeśli ktoś mógłby mnie oświecić co to mogłoby być oraz ile mogłoby to kosztować, byłabym wdzięczna

Powinien być sztywny. Luźny lewarek to typowa usterka w tych samochodach. Sposób naprawy opisany wielokrotnie na forum.
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
plemaster 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 391
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 21, 2011 00:21   

Jeśli ten luz na drążku wywołuje takie "dzwonienie" podczas jazdy to się nie masz czym martwić bo jak pisał Mombrey, to normalka. Jak przesiadłem się do rowerka z felici to tez mi jakoś ciężko biegu wchodziły ale teraz już jest ok :)
megg87 napisał/a:
2. Czy słabe nagrzewanie auta i niedogrzanie silnika wiąże się z wadliwym termostatem, czy to raczej normalne w tym modelu (im dalej jadę tym wskazówka temp. jest niżej, na postoju sięga połowy, a w samochodzie zimno niezmiennie). Dodam jeszcze, że borygo mam na poziomie min. jeśli ma to jakieś znaczenie.


Jeśli jedziesz w miarę szybko, na dworze jest zimno a obroty są niskie (np 5 bieg i 80km/h) to zimne powietrze wpadające do silnika go chłodzi i temperatura spada...jednak kiedy wskazówka temp. tylko ruszy powinno ci zacząć lecieć ciepłe powietrze.
 
 
 
tomason 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 156
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Lut 21, 2011 08:33   

moim zdaniem to, ze masz zimniej to wina tych pokretel mozliwe , ze spadla linka z nawiewow :)
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Lut 21, 2011 10:21   

Zdecydowanie masz coś z temperaturą nie tak - napisz posta w dziale usterki - tam Cui zaraz doardzą co sprawdzić :ok: . Te modele powoli się nagrzewają, ale bez przesady :wink: . Lewarek to standard niestety :wink: . Pozdrowienia.
 
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Pon Lut 21, 2011 10:49   

bociannielot napisał/a:
Zdecydowanie masz coś z temperaturą nie tak - napisz posta w dziale usterki - tam Cui zaraz doardzą co sprawdzić :ok: . Te modele powoli się nagrzewają, ale bez przesady :wink: . Lewarek to standard niestety :wink: . Pozdrowienia.

Wygląda na otwarty termostat lub brak termostatu, sprawdz czy chłodnica jest ciepła. Przy niskich temperaturach silnik powinien byc ciepły a chłodnica zimna. Jeżeli chłodnica jest gorąca to chodzi cały czas "na dużym obiegu"
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Pon Lut 21, 2011 13:20   

Wskazówka powinna dojść do połowy (mniej więcej). Przy takich temperaturach jak są teraz nie powinna skakać temp. silnika podczas jazdy, ani podczas postoju. Jak Ci gwałtownie skacze to mógł się zabrudzić styk od czujnika. Dolej płynu i zobacz czy nadal będzie go ubywać i zwróć uwagę czy nie ma jakichś wycieków. Silnik iTD się rozgrzewa po około 8-10km. Lewarek powinien powracać na środek, ale ma też duży luz. Ciężko wchodzi czasami tylko wsteczny, pozostałe biegi powinny wchodzić jak w każdym innym aucie.
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Lut 21, 2011 14:59   

megg87 napisał/a:
Dodam jeszcze, że borygo mam na poziomie min. jeśli ma to jakieś znaczenie.
pgrad napisał/a:
Dolej płynu i zobacz czy nadal będzie go ubywać i zwróć uwagę czy nie ma jakichś wycieków.

Jeśli płyn jest na odpowiednim poziomie - nie ma sensu go dolewać :ok: .
 
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Pon Lut 21, 2011 16:20   

bociannielot napisał/a:
megg87 napisał/a:
Dodam jeszcze, że borygo mam na poziomie min. jeśli ma to jakieś znaczenie.
pgrad napisał/a:
Dolej płynu i zobacz czy nadal będzie go ubywać i zwróć uwagę czy nie ma jakichś wycieków.

Jeśli płyn jest na odpowiednim poziomie - nie ma sensu go dolewać :ok: .


Tylko zaraz może być poniżej min...
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Lut 21, 2011 17:06   

megg87, masz na poziomie min jak silnik jest zimny? jak tak to jest ok, nie musisz dolewać :ok:
 
 
 
megg87 



Dołączyła: 16 Lut 2011
Posty: 7
Skąd: Trójmiasto



Wysłany: Wto Lut 22, 2011 08:20   

Mombrey napisał/a:
Wygląda na otwarty termostat lub brak termostatu, sprawdz czy chłodnica jest ciepła. Przy niskich temperaturach silnik powinien byc ciepły a chłodnica zimna. Jeżeli chłodnica jest gorąca to chodzi cały czas "na dużym obiegu"


sprawdziłam i mam dość ciepłą chłodnice wręcz lekko gorącą, a silnik jakby chłodniejszy (tzn. tą osłonke plastikową :razz: ) - czyli prawdopodobnie termostat?

bociannielot napisał/a:
megg87, masz na poziomie min jak silnik jest zimny? jak tak to jest ok, nie musisz dolewać


wczoraj na ciepłym silniku, borygo było poniżej poziomy min. , czyli dolać?

a tak przy okazji to jak się dolewa borygo? Zdejmuje się tylko tą osłonkę gumową czy jest jakiś specjalny "patent" na to? :wink:

Dziękuję bardzo za odpowiedzi pozdrawiam serdecznie :mrgreen:
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Wto Lut 22, 2011 08:43   

megg87 napisał/a:
wczoraj na ciepłym silniku, borygo było poniżej poziomy min. , czyli dolać?
dolej troszkę i obserwuj w razie czego co się będzie działo - najlepiej na dolej do poziomu min na zimnym silniku - jak sie plyn nagrzeje pozinno na maxa dojsc - rozszerzalność temperaturowa cieczy czy coś w tym stylu :wink: ,
megg87 napisał/a:
Zdejmuje się tylko tą osłonkę gumową czy jest jakiś specjalny "patent" na to?
odkręcasz korek zbiornika wyrównawczego i dolewasz, zakręcasz :) . Wymień profilaktycznie ten termostat - groszowe sprawy a będziesz wiedzieć czy wszystko ok :smile: .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ROVER - PORADY DOTYCZĄCE KUPNA
Zdjęcia nagich kobiet !!! + na co zwracać uwagę, kupując ROVERka ;-)
piter34 Chcę kupić ROVERka 6 Wto Maj 15, 2012 14:18
szoso
Brak nowych postów MG ZT 190KM V6 - parę pytań i prośba o opinię :)
Mateusz_V6 Chcę kupić ROVERka 8 Sro Lip 31, 2013 14:30
Markzo
Brak nowych postów [MG ZT] Prośba o ocenę ogłoszeń i parę porad ogólnych
Napster Chcę kupić ROVERka 12 Nie Mar 25, 2018 09:57
tommasino
Brak nowych postów [Rover 25] 1.4 B+G parę pytań
heliss Chcę kupić ROVERka 7 Pon Gru 02, 2013 16:47
j0zek
Brak nowych postów Rover 216 - mam parę pytań przed zakupem.
grzebar44 Chcę kupić ROVERka 2 Sob Lut 19, 2011 11:54
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink