Wysłany: Pon Mar 28, 2011 19:45 [R600 SDi] Spalona wiązka silnika
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam,
Efektem zaniedbań związanych z wiązką silnika (poprzedniego właściciela który to naprawiał lub zmienił tylko izolację) było:
- spalenie się tej wiązki w miejscu 2 kostek idących dalej do przedziału kabiny,
- spalenie pokrywy plastikowej silnika (pali się to cholerstwo jak by było polane benzyną - polecam to zdjąć)
- spalenie wygłuszenia (materiału) maski
- podtopienie się farby na masce
- spalenie czujnika wkręconego do kolektora (nie wiem co to jest)
- podtopienie obudowy i paska rozrządu (nadaje się tylko do wymiany)
- spalenie wężyka idącego do alternatora (to akurat nie problem bo zmienie go na jakiś zwykły)
- żaden z bezpieczników nie spalił się, kompa nie sprawdzałem
Objawem było zwiększenie na luzie obrotów na maxa i do zera i znów na maksa. Silnik zgasiłem kluczykiem. Jak się zatrzymałem to już tylko zacząłem latać z gaśnicami. Pomogli mi inni kierowcy i straż pożarna.
Wszystko ładnie widać na zdjęciach (wiązkę już wydostałem):
Mam teraz prośby:
1. Czy w tej wiązce kolory kabli przed kostkami zgadzają się z tymi za kostkami idącymi wiązką dalej do pompy wtryskowej itp.
2. Jeśli nie, prośba gdzie można znajść te kolory (spróbowałbym sam wymienić kable)
Przewody spaliły się przy samej kostce więć nie widać tam kolorów
3. Czy nową wiązkę gdzieś można kupić? (Wątpie)
4. Czy ktoś z Was ma taką wiązkę na sprzedaż / zbyciu?
5. Co to jest za czujnik który siedzi w kolektorze i gdzie i jak idą do niego kable?
6. Czy ktoś z Was mógłby mi zrobić zdjęcia w tym miejscu bym jakoś to wszystko do kupy mógł poskładać? Byłbym bardzo wdzięczny
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 28, 2011 19:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
6. Czy ktoś z Was mógłby mi zrobić zdjęcia w tym miejscu bym jakoś to wszystko do kupy mógł poskładać? Byłbym bardzo wdzięczny
Chodzi Ci o zdjęcia czegoś czy poprostu tylko tych miejsc??. Napisz to postaram się zrobić. I przy okazji jak oglądałem wiązkę u siebie zobaczyłem że mam dwa urwane kabelki od jakiejś złączki(kostki). Mógł by ktoś u siebie zobaczyć który w które ma iść miejsce?
_________________ Na najprostsze rozwiązania najtrudniej wpaść.
Chyba dlatego ten świat jest taki pokręcony.
Widać że ktoś u Ciebie kombinował już coś z wiązką.
Chodzi mi o fotki w miejscu łączenia (kostek) przy pokrywie rozrządu tylko z większej odległości by było widać również ten czujnik w kolektorze.
Super,dzięki za foty.
Najważniejsza część to ta którą zaznaczyłem na zółto na zdjęciu (czujnik jakiś).
Ze zdjęć nie moge dojść gdzie idą kable od tego czujnika. Czy mogłbyś opisać?
Co do Twojej kostki i kabli, wygląda na to że mają iść w dół do czujnika. Są tam 2 czujniki obok siebie. Odejmij kostkę od tego czujnika i zrób fotkę jak wygląda. Być może jest to kostka ze zdjęcia poniżej
U nie nie wygląda to zbyt ciekawie, ale powinieniem dojść jak u Ciebie połączyć.
Spisałem również jakie kolory mają kable idące do kostek (od strony kabiny).
Nie zgadzają mi się 2 przewody podreślone na zdjęciu. Bo w strone pompy wtryskowej idą już innymi kolorami. Czy sprawdziłbyś u Siebie?
Ze zdjęć nie moge dojść gdzie idą kable od tego czujnika. Czy mogłbyś opisać?
Kable te wchodzą w wiązkę owiniętą i nie widziałem gdzie wychodzą. Poszukam jeszcze gdzie. Jak tam na którymś zdjęciu jest są to różowo-czarny i różowo-szary.
MATRIXorg napisał/a:
Nie zgadzają mi się 2 przewody podreślone na zdjęciu. Bo w strone pompy wtryskowej idą już innymi kolorami. Czy sprawdziłbyś u Siebie?
No dobra. Sprawdzę
_________________ Na najprostsze rozwiązania najtrudniej wpaść.
Chyba dlatego ten świat jest taki pokręcony.
[ Dodano: Sro Lut 29, 2012 16:31 ]
Sory że nie kontynuowałem tematu.
Wiązka została zakupiona od użytkownika kfrankiewicz.
Jest w super stanie, została wymieniona jak i czujnik temperatury powietrza dolotowego (używka).
Dodatkowo został wymieniony rozrząd z napinaczem (i tak trzeba było kiedyś to zrobić bo samochód został sprowadzony)
Rurka od EGR również została wymieniona na używkę i samochód działa w porządku.
Komp nie został w żaden sposób naruszony.
Aby się przed tym wszystkim ustrzec należy naprawiać wiązkę jak tylko będzie gdzieś przetarta, lub jak komp pokaże błędy związane z układem paliwowym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum