Forum Klubu ROVERki.pl :: SWAP (D-series, B-series) Rover 200/400/Coupe/Concerto
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
SWAP (D-series, B-series) Rover 200/400/Coupe/Concerto
Autor Wiadomość
Wojtek88 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 451
Skąd: Warszawa

Rover 400

  Wysłany: Sob Maj 12, 2012 20:43   SWAP (D-series, B-series) Rover 200/400/Coupe/Concerto

Hej!

W moim tomcat'cie silnik pada, jest to stary dwuwałkowiec - d16z5 (praktycznie to samo co d16a8/a9/zc1). Ciężko jest znaleźć silnik D16 dohc w dobrym stanie a remont jednostki jest mniej więcej kosztem silnika, no właśnie jakiego?

D16Z6/Z7/Z9/Y8/W4 - są to popularne silniki w civic'ach czy hondach hrv, które można wymiennie przekładać i są to praktycznie te same silniki, różnią się niuansami.

Chciałbym przełożyć silnik D16Z6 do Rover'a Coupe, jednak nigdzie nie mogę znaleźć informacji czy:

1. Silnik usiądzie na seryjnych łapach?
2. Gdzie ewentualnie można kupić gotowe łapy pod taki swap?
3. Czy skrzynia biegów (oryginalna, którą mam teraz w roverku) będzie pasować do d-serii z vtec'iem?) - są skrzynie na linkę jak i hydrauliczne.
4. Jak wygląda sprawa z pół osiami?

Jeśli chodzi o elektrykę to wiem, że trzeba przejść z OBD0 na OBD1, już robiłem takie przeróbki w swoich civic'ach. Czy o czymś jeszcze zapomniałem?

Trafiłem na taki temat (forum Honda Concerto)
http://www.hondaconcerto....php?f=13&t=1481

"Ropsiu" odpowiedział mi na kilka pytań:

Z łapami jest kłopot. Trzeba spawać z z2 i z6 ze sobą. Przednie nie pasują bo w z6 jest bodajże jedna a w z2 dwie, więc z przodu łapy nie ma. Silnik opart jest na 3 łapach - dwie z boku, jedna z tyłu. Przez to trochę się bujał i konieczne było usztywnienie gum w łapach.

Wspomaganie zostało. Klima powinna spokojnie się zmieścić. Aczkolwiek u mnie była też wymieniona chłodnica na krótszą z civica, przez co jest więcej miejsca (pod kompresor), ale wydaje mi się że powinna wejść nawet przy tej dłuższej.

I trafiłem silnik ze sprzęgłem hydraulicznym. Na pompę nie było miejsca i konieczne było wstawienie przejściówki z linki (hydrauliczne pacha, a to na linkę - ciągnie; dlatego są niekompatybilne).


Jednak dziwię się, że trzeba robić (spawać) łapy, gdzie np. w crx'ie gdzie siedzi seryjnie D16Z5 wkłada się D16Z6 ot tak.. :roll:



Fotki poniżej zapożyczone od Ropsia z forum HC.





Czy ktoś może coś wie na temat swapu i odpowie na moje pytania?

-------------------------------------------------------------------------------------------------

B-series, tutaj bez łap Hasport, bądź home-made się nie obejdzie, kiedyś w Gdańsku jeździło Concerto z B16A1, wiem tylko tyle, że swap został wykonany w ASO, więc na pewno było to kosztowne a właściciel kupił to auto już po swapie i nie wie co i jak do końca (z resztą sprzedał to auto już)

link:
http://www.hondaconcerto.....php?f=13&t=598
_________________
Roverlution
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 12, 2012 20:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 12, 2012 23:56   

przed remontem mojego ex 1.6, oglądałem u kumpla tego d16z6 (125km VTEC na 1 wałku?) w budzie civica i mocowania były inne, trzeba było rzeźbić. Najbardziej rzucało się w oczy mocowanie od skrzyni, zupełnie inne niz u mnie...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Rover "K" seria
kasjopea Tuning mechaniczny 0 Pią Lip 19, 2013 16:53
kasjopea
Brak nowych postów [MG ZR 160] Swap na k- series 1.8 turbo 150 kucy
Saper Tuning mechaniczny 7 Pią Lis 18, 2011 12:06
marcinmarcin
Brak nowych postów [freelander 1.8 16v k-series]1.8 k-series moment obrotowy
bartko100 Tuning mechaniczny 5 Czw Lip 12, 2007 20:23
markos620SDi
Brak nowych postów [XW] Rover 200/400/Coupe/Tourer/Cabrio/Concerto suspension!
Wojtek88 Tuning mechaniczny 16 Nie Mar 17, 2013 23:41
ropsiu
Brak nowych postów Wał rover 1.4 i 1.6 16V K series Czy są takie same?
czy są takie same?
piotrekk Tuning mechaniczny 7 Pon Maj 31, 2010 13:27
Bocian_s



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink