Wysłany: Sob Maj 12, 2012 20:43 SWAP (D-series, B-series) Rover 200/400/Coupe/Concerto
Hej!
W moim tomcat'cie silnik pada, jest to stary dwuwałkowiec - d16z5 (praktycznie to samo co d16a8/a9/zc1). Ciężko jest znaleźć silnik D16 dohc w dobrym stanie a remont jednostki jest mniej więcej kosztem silnika, no właśnie jakiego?
D16Z6/Z7/Z9/Y8/W4 - są to popularne silniki w civic'ach czy hondach hrv, które można wymiennie przekładać i są to praktycznie te same silniki, różnią się niuansami.
Chciałbym przełożyć silnik D16Z6 do Rover'a Coupe, jednak nigdzie nie mogę znaleźć informacji czy:
1. Silnik usiądzie na seryjnych łapach?
2. Gdzie ewentualnie można kupić gotowe łapy pod taki swap?
3. Czy skrzynia biegów (oryginalna, którą mam teraz w roverku) będzie pasować do d-serii z vtec'iem?) - są skrzynie na linkę jak i hydrauliczne.
4. Jak wygląda sprawa z pół osiami?
Jeśli chodzi o elektrykę to wiem, że trzeba przejść z OBD0 na OBD1, już robiłem takie przeróbki w swoich civic'ach. Czy o czymś jeszcze zapomniałem?
Z łapami jest kłopot. Trzeba spawać z z2 i z6 ze sobą. Przednie nie pasują bo w z6 jest bodajże jedna a w z2 dwie, więc z przodu łapy nie ma. Silnik opart jest na 3 łapach - dwie z boku, jedna z tyłu. Przez to trochę się bujał i konieczne było usztywnienie gum w łapach.
Wspomaganie zostało. Klima powinna spokojnie się zmieścić. Aczkolwiek u mnie była też wymieniona chłodnica na krótszą z civica, przez co jest więcej miejsca (pod kompresor), ale wydaje mi się że powinna wejść nawet przy tej dłuższej.
I trafiłem silnik ze sprzęgłem hydraulicznym. Na pompę nie było miejsca i konieczne było wstawienie przejściówki z linki (hydrauliczne pacha, a to na linkę - ciągnie; dlatego są niekompatybilne).
Jednak dziwię się, że trzeba robić (spawać) łapy, gdzie np. w crx'ie gdzie siedzi seryjnie D16Z5 wkłada się D16Z6 ot tak..
Fotki poniżej zapożyczone od Ropsia z forum HC.
Czy ktoś może coś wie na temat swapu i odpowie na moje pytania?
B-series, tutaj bez łap Hasport, bądź home-made się nie obejdzie, kiedyś w Gdańsku jeździło Concerto z B16A1, wiem tylko tyle, że swap został wykonany w ASO, więc na pewno było to kosztowne a właściciel kupił to auto już po swapie i nie wie co i jak do końca (z resztą sprzedał to auto już)
przed remontem mojego ex 1.6, oglądałem u kumpla tego d16z6 (125km VTEC na 1 wałku?) w budzie civica i mocowania były inne, trzeba było rzeźbić. Najbardziej rzucało się w oczy mocowanie od skrzyni, zupełnie inne niz u mnie...
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum