Wysłany: Pon Maj 23, 2011 19:49 [r200] problem z klimatyzacja
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam mam roverka 2.0 sdi i mam problem z klima a właściwie z jej dziwnym działaniem .Jest nabita,szczelna i włącza się ale po jakiś 20-30 min. wentylator nawiewu przestaje działać niezależnie od nastawy czy to 1 czy 4 ,klima nadal działa wentylatory chłodnic chodzą.A gdy jeżdżę na na wyłączonej klimie wentylator nawiewu działa cały czas.Dodam też że zaobserwowałem iż w czasie jazdy z klima,klima potrafi się na chwile wyłączyć i po chwili włączyć z powrotem. Czy może mi ktoś pomóc.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 23, 2011 19:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Te włączanie i wyłączanie klimatyzacji może mieć dwie przyczyny: zbyt duża ilość czynnika lub wilgoć w układzie ( zamarza zawór rozprężny) obie powodują wzrost ciśnienia i wyłączenie sprężarki, po odmarznięciu i odblokowaniu zaworu rozprężnego, ciśnienie wyrównuje się do około 5atm i czujnik ciśnienia (presostat ) uruchamia sprężarkę.
Sprawdż czujnik temperatury parownika, może to on wyłącza dmuchawę, choć jego zadaniem jest raczej wyłączanie klimatyzacji ( chodzi oto by rozmrozić oszroniony parownik )
[R45, 2001 1,4 16v]
Hmmmm, u mnie klima sie wyłączała samorzutnie i przyczyną był przekaźnik, ale ten wentylator to ciekawa sprawa, może on też pod jakiś przekaźnik podpada, sprawdź ten przekaźnik w skrzynce pod maską. Najlepiej go zamienić na inny a na pewno dobry bo ja niestety się przekonałem, że dobry po sprawdzeniu na zewnątrz układu nie znaczy, że jest dobry w aucie.
_________________ Latanie jest bezpieczniejsze od jazdy po polskich drogach
Moja klima wyłącza się sama na biegu jałowym , dopiero jak lekko dodam gazu to zaskakuje. A gdy jadę i wrzucę na luz to po chwili się znów wyłącza. Nie mam pojęcia co z nią jest, była sprawdzana i wszystko w normie, a i wymiana sprężarki nic nie zmieniła w tej kwestii. Nie wiem czy to problemy z czujnikiem ciśnienia na wolnych obrotach czy fabryczny sposób aby obroty nie spadały jak się klima załączy na postoju. Ważne ,że działa ...
Wentylator dmuchawy nie powinien się wyłączać od klimy, chyba ,ze coś w instalacji się porobiło... nie wiem dokładnie jak tam przewody idą ale faktycznie sprawdził bym przekaźnik i połączenia masy z karoserią....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum