Wysłany: Czw Maj 19, 2011 10:34 [R623] falujące obroty , zapala się i gaśnie CHECK
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.3 Rok produkcji: 1997
Witam szanownych forumowiczów i z góry przepraszam jeżeli cos robie nie tak, bo to mój pierwszy post.
Wymieniałem przewody hamulcowe i paliwowe, i po wymianie na chwilę zapaliła się kontrolka CHECK, mechanior stwierdził że coś jest z sondą (powiedział to bo podobno podłączył się komputerem), ale wystarczy przejechać się kilkaset km w trasie i powinno wszystko się uspokoić, gdyż coś musi się wypalić z sondy. Niestety nie pomogło, a do mechaniora już nie jadę bo partacz niezły jest.
Kontynuując problem wygląda następująco, odpalam auto mogę przejechać 500m bądź 1km i zaczyna w zakresie 1500 – 2500 obrotów falować i zapala się CHECK, jak już się zapali to zachowuje się normalnie tylko w wyższych obrotach powyżej 2500 faluje, ale przyspiesza i niby jest O.K. trochę czuć paliwo w środku, jak wyłączę silnik to CHECK się nie zapala od razu tylko po kilku, kilkunastu minutach albo nie zapali się w ogóle. Czasem mogę przejechać kilkadziesiąt km i CHECK się nie zapali, a czasem zapala się od razu. Inny mechanik powiedział że po zapaleniu CHECK auto przechodzi w stan awaryjny i dlatego zachowuje się normalnie.
Bardzo proszę o porady co to może być, ewentualnie prośba o jakiś kontakt do dobrego mechanika z Warszawy, który może mi pomóc.
Moje autko to Rover 623, rocznik 1997 bez gazu tylko benzyna.
Z Góry dziękuję za pomoc
RAFAŁ
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 19, 2011 10:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Przyjedź na spota, to popatrzymy.
Przez dwa lata walczyłem z falującymi obrotami w 623 i mam trochę doświadczenia.
Jeśli chcesz sam sprawdzić komputer - nic prostszego - użyj wyszukiwarki i w tym dziale znajdziesz link do instrukcji jak samemu sprawdzić kody błędów w 623 (ogólnie w silnikach Hondy) - jak nie znajdziesz, to daj znać i wpadnij w tą niedzielę na spota, to Ci pokażemy co i jak.
Nie sądzę, żeby to akurat lambda miała wpływ.
Obstawiałbym raczej nieszczelność kolektora dolotowego albo problemy z przepustami do obrotów jałowych przy przepustnicy oraz regulację zaworów (choć, jak rozumiem, przed wymianą przewodów nie było problemu, więc to raczej nie to).
W silniku Hondy możesz też sam dokonać resetu kompa - wyciągasz na 15 sekund bezpiecznik "Backup" w skrzynce pod maską, a po włożeniu, przy wyłączonej klimie, odpalasz silnik i czekasz, nie dotykając niczego, aż drugi raz ruszy wentylator chłodnicy.
Zaznacz ten dział w "Opcjach wyszukiwania", a w pole wyszukiwania wpisz "falujące", a znajdziesz prawdopodobnie wszystko czego potrzebujesz.
Jeśli chcesz szukać dalej, to możesz przejrzeć też fora Hondy - Twój silnik ma symbol H23A3 i występował również w Hondach Accord CC7 2.3 SRi i Hondach Prelude.
BTW ile zapłaciłeś za wymianę przewodów?
Bo rozpiętość cen jest astronomiczna, a nie wiem, czy nie czeka mnie to w moim obecnym 416...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
RAFALKAMILSKI [Usunięty]
Wysłany: Czw Maj 19, 2011 11:11
Bardzo dziekuję za szybka odpowiedź, a gdzie konkretnie mam wpaść na tego spota?
Jak na razie, to ja będę na 99%, a nawet jak nie, to na pewno kolega Perez wie jak sprawdzić kody błędów w R600 i Kruchy chyba też.
Warto, żebyś poszukał instrukcji sprawdzania, wraz z kodami i ją wydrukował, żeby od razu odczytać kod, bo komputer podaje tylko nr kodu, a potem trzeba go odczytać z tabelki.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
RAFALKAMILSKI [Usunięty]
Wysłany: Czw Maj 19, 2011 11:50
O której godzinie sie spotykacie?
co do kosztów wymiany przewodów to poniosłem tylko koszt związane z zakupem przewodów bo mechanior był znajomy, ale straszny partacz dobrze że wymiany nie schrzanił.
a masz może do polecenia jakiegoś dobrego mechanika który mógłby sie zająć moim Roverkiem.
Co do mechanika, to na spocie może się najlepszy roverkowy mechanik w Warszawie pojawi - Mariusz418.
Jeśli tak, to będziesz mógł z nim pogadać, czy znajdzie czas na Twojego Roverka, bo u niego z czasem krucho.
A ile sam zakup?
Bo mi kiedyś krzyknęli za te długie metalowe pod podwoziem 2000 za oryginalne.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Ja bym na Mariusza nie liczył, postaram się być na spocie to zobaczę jak Ci można pomóc.
Weź ze sobą na spot spinacz biurowy.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
co do kosztów wymiany przewodów to poniosłem tylko koszt związane z zakupem przewodów bo mechanior był znajomy, ale straszny partacz dobrze że wymiany nie schrzanił.
Chyba niestety schrzanił.
Skoro przed wymianą wszystko było dobrze to wina ewidentnie leży po stronie mechanika.
Kiedyś czytałem o podobnym przypadku.
Sprawdź u innego, czy wszystko w przewodami paliwowymi jest dobrze.
marthinez, prawdopodobnie masz rację, ale skoro kolega może podjechać na spot to spróbujemy znaleźć problem "bezkosztowo".
Ostatnio rozbieraliśmy z kruszonem ZS'a na części i przychodzi mi do głowy sytuacja, w której np. podłączając przewód do pompy i filtra został poruszony kolektor ssący i to by wyjaśniało sprawę.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
marthinez, prawdopodobnie masz rację, ale skoro kolega może podjechać na spot to spróbujemy znaleźć problem "bezkosztowo".
I dobrze.
Natomiast już w 99% mogę napisać, że wyskoczy błąd mówiący nam o problemach z układem paliwowym (kod 16 lub 43 o ile pamiętam).
Dajcie znać po spocie.
Ja dzisiaj na spota niestety nie dam rady podjechać
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
mam identyczny problem jak opisany wyżej ale w R600 2,0 diesel z 1999 roku. Wyeliminowano czujnik położenia wału, złe paliwo, filtry, zapowietrzenie, nastawnik pompy itp. Komputer nie sygnalizuje błędu.
Jeżeli ktoś z forumowiczów spotkał się z problemem i dobrnął do szczęśliwego finału sprawy to proszę o poradę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum