Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1995
Witam!
Pękła mi osłona przegubu z prawej strony zakleiłem ją taką tasiemką elastyczną żeby tam się nic nie dostało i chcę to wymienić sam.
Na forum znalazłem jak wymienić osłonę przegubu zewnętrznego od strony koła a nie wiem jak wymienić osłonę od skrzyni?
Jak wyciągać pół oś żeby nie wylał się cały olej ?
Proszę was o opis poszczególnych czynności co i jak mam rozkręcać i wyciągać Proszę o wytłumaczenie i podpowiedz co i jak a na pewno sobie poradzę Jeśli było by to możliwe to z zdjęciami.
Z góry dziękuję Będę wdzięczny
SPAMU¦
Wysłany: Pon Cze 13, 2011 17:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Musisz odkręcić sworzeń i chyba drążek reakcyjny i wyciągnąć pół oś z przegubem ten przy kole, tamten przegub musisz podważyć przegub między skrzynią a osłoną tą metalową ja to robiłem łyżką od ściągania opon od auta. A olej nie powinien wylecieć przynajmniej u mnie tak był.
Co do rozebrania samego przegubu to teraz nie wiem na którymś jest opaska zigera czy jakoś tak. Ciężko wytłumaczyć jak to rozebrać musisz kombinować ruszając nim na boki.
Zdjęć niestety nie ma. Pozdrawiam i życzę udanej pracy........
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Cze 13, 2011 21:35
sobon napisał/a:
Jak wyciągać pół oś żeby nie wylał się cały olej ?
Normalnie, podnieś lekko skrzynie na lewarku żeby była lekko wyżej, wyciągasz całą półośkę i działasz z przegubem. Olej na pewno cały nie wypłynie a jak dobrze podniesiesz to nawet kropli nie uronisz
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
ja jak pytałem mechanika gdzie się dolewa olej do skrzyni to nie znalazł xD udany nie ? musiałem wlewać przez włącznik świateł wstecznych dolewać, ale tak jak poprzednicy mówili jak dobrze podniesiesz auto to masz szanse nie wylać oleju
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Cze 15, 2011 17:10
kamax_19 napisał/a:
azor77, Chciałeś powiedzieć że tylko obudowę demontaż ok 5 min roboty
Tak, należy zdjąć całą obudowę, górną i dolną połówkę, wtedy masz dostęp do odpowietrznika skrzyni przez który można spokojnie powoli dolać oleju, tylko nie należy przesadzić z tym dolewaniem, bo nie masz punktu odniesienia ile trzeba wlać żeby był odpowiedni stan
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum