Wysłany: Pon Sie 05, 2013 18:28 [Freelander] Układ chłodzenia
Typ: TD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam, szukam przyczyny usterki.Opiszę sytuacje , odkąd pojawiły sie upały zaczeło mi ubywać płynu z zbiorniczka wyrównawczego. Po odkręceniu korka widać jak leći para.Ostatnio w trasie usłyszałem jakieś wyćie pomyślalem odrazu to tak slychać jakby pompa wody chodziła na sucho.Zatrzymalem się sprawdzilem płyn był jeszcze w zbiorniczku odczekałem pól godziny i zbiorniczek był pusty dolałem płynu i jakoś dojechalem do celu.z tego co było widać płyn wywalało przez zbiorniczek.Zastanawiam się czy to nie uszczelka pod głowicą.Sprawdzilem na uruchomionym silniku po odkreceniu korka zatkałem go ręką ale nie było czuć czegos co by zwiekszało ciśnienie w układzie , przewody od chłodnicy i do spokojnie można scisnąc wiec zadnego podcisnienia w układzie nie ma.Bagnet czysty masła nie ma.Może ktoś zetknoł sie z podobnym przypadkiem.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sie 05, 2013 18:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
witam,jak były ostatnio upalne dni miałem podobny przypadek i też wywalało mi płyn ze zbiorniczka. Doszło do tego że wskaźnik temperatury poszybował do góry a autko traciło na mocy.Po zatrzymaniu okazało się że płyn praktycznie na początku przelewał się ze zbiorniczka a później jak go było mniej zaczął parować na tyle że przestał chłodzić silnik.Co było przyczyna?Prawdo podobnie przyczyną był brak uruchamiania się wentylatorów na chłodnicy.Przy tak gorącym silniku powinny zadziałać a nie chodziły.Usterka, po ostatniej wizycie u mechanika, to brak styków na łączu przewodów które dochodzą do wentylatorów.Teraz wszystko jest ok.Słychać jak się załączają wentylatory podczas jazdy.
może u Ciebie też jest coś z chłodzeniem chłodnicy.
Bylem na teście i mam co2 w układzie chłodzenia więc to napewno uszczelka pod głowicą. A wentylatory też sprawdzę bo ostatnio też ich wogóle nie slyszalem. Wie ktoś jak na krótko spiać żeby wentylatory zakręcły?
Uszczelka w tym silniku to ile on ma przejechane 300.000
Tzn, ile ma przejechane na prawdę a nie ile na liczniku bo 70% Europejczyków u nas ma skręcone liczniki.
Ile to nawet dokladnie nie wiem:) Uszczelka poszła miedzy 3 a 4 cylindrem plus do tego sa do wymiany 2 prowadnice zaworów.Prawdopodobnie uszczelka poszła na skutek przegrzania silnika ,układ chłodzenia był zapchany lub była poprostu w poprzedniej naprawie była zle założona.Ponawiam pytanie odnośnie jak spiąc na krótko wentylatory żeby sprawdzić czy działają.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum