Wysłany: Nie Lip 22, 2012 21:26 [R620ti] Przeskoczył pasek rozrządu.
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam!
Jetem nowym pechowym właścicielem R620ti oraz nowym użytkownikiem forum.
W moim nowo zakupionym R620 ti drugiego dnia po zakupie i zaraz po odpaleniu coś zaklekotało i silnik zgasł. Stało się - Przeskoczył pasek rozrządu. Po ponownym ustawieniu silnik nawet nie daje dźwięku zapłonu.
Jak przeskoczył? Po otwarciu pokryw paska w środku znalazłem kłębek sznurka prawdopodobnie z paska zębatego, domyślam się że na nim przeskoczył pasek na kole wału korbowego.
W związku z tym że szykuje się do zakupu silnika i zastanawia mnie z którego roku kupić silnik. (bo jest tańszy z 1995)
Mam model z 1996 a wbrew opisom mam już silnik z nowszej serii od 1997.
Czyli napis injection zamiast turbo, brak rozdzielacza zapłonu, oraz czujnika wałka rozrządu.
Czy silnik z przed 1996 da się łatwo zadoptować do kompa z po 1996?
Domyślam się że trzeba będzie przełożyć koło zamachowe ,które jest inne ze względu na inne sygnały czujnika położniena wału.
Zna ktoś dokładniej różnice starszy-nowszy model?
A może wymienić samą głowicę? - Jeszcze jej nie zdejmowałem - samo sprawdzenie to też koszt.
Pozdrawiam
Nawet nie pojeździłem
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lip 22, 2012 21:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja polecam robić swój silnik. Jak nie rozwaliło tłoków to dawać głowice do remontu lub kupić inną. Ja za zrobienie głowicy (wymiana zaworów prowadnic i uszczelniaczy) płaciłem około 1300 zł. Reszte robiłem sobie sam. i uczulam na stan paska alternatora bo mi też wciągneło tylko jeden sznureczek z niego i było po zabawie
Ja mam trochę inną przypadłość - pisze w innym temacie.
Stoję i nie mogę odpalić. Zastanawiam się gdzie jest złącze diagnostyczne w Ti z 97 roku - po lifice.
Rave pokazuje okrągłą wtyczkę przy komputerze pod maską, ale ja czegos takiego tam nie mam.
Pewnie siedzi sobie pod kierownicą, tylko ak wygląda? Okrągła również, czy cos innego?
Ja polecam robić swój silnik. Jak nie rozwaliło tłoków to dawać głowice do remontu lub kupić inną. Ja za zrobienie głowicy (wymiana zaworów prowadnic i uszczelniaczy) płaciłem około 1300 zł. Reszte robiłem sobie sam. i uczulam na stan paska alternatora bo mi też wciągneło tylko jeden sznureczek z niego i było po zabawie
Jak zdejmowałeś głowice czy nie miałeś problemu z odłączeniem wydechu?
Jak odkręcić śruby sprężarki? Ma jakieś dziwne nakrętki.
Czy koszt zawierał uszczelkę głowicy, pokrywy zaworów?
Turbinę ściagłem i wkładałem chyba z 5 razy więc moge pomóc w szczegółach.
Nakrętki są normalne 6-kątne. Możesz mieć rozmiar na klucz 8 albo 10 w zależnosci kto czym przykręcał. Gwint M8. I kolejny temat - były 2 typy gwintu - zwykły i drobnozwojny.
Gdybyś musiał wymieniać i kupować drobnozwojne - gdzies na forum podawałem namiary gdzie to dostać.
Gdybys potrzebował więcej info odnosnie demontażu, montażu turbiny - służę szczegółową pomocą.
Ja polecam robić swój silnik. Jak nie rozwaliło tłoków to dawać głowice do remontu lub kupić inną. Ja za zrobienie głowicy (wymiana zaworów prowadnic i uszczelniaczy) płaciłem około 1300 zł. Reszte robiłem sobie sam. i uczulam na stan paska alternatora bo mi też wciągneło tylko jeden sznureczek z niego i było po zabawie
Jak zdejmowałeś głowice czy nie miałeś problemu z odłączeniem wydechu?
Jak odkręcić śruby sprężarki? Ma jakieś dziwne nakrętki.
Czy koszt zawierał uszczelkę głowicy, pokrywy zaworów?
odkręciłem kolektor od głoWicy, turbiny nie ruszałem bo niby po co.
Po zdjęciu głowicy okazało się, że na oko poła zaworów się nie domyka głównie dolotowych.
Koszt remontu głowicy jest nieco wyższy od zakupu używanej.
Mam pytanie do znawców tego silnika:
Mogę zakupić głowicę używaną z modelu sprzed liftu - czy będzie pasowała?
Pytam ponieważ w sprzedaży są dwa rodzaje uszczelek pod głowicę, do wcześniejszych numerów silników i późniejszych.
Czy Ktoś wie czemu są dwa rodzaje?
Czy pokolizyjne delikatne odgniecenia na tłokach maj jakiś negatywny wpływ na pracę silnika?
PZDR
Jeżeli chodzi o uszczelkę to dowiedz się w TomaTeamie, na pewno będą wiedzieli.
Jeżeli chodzi o remont głowicy to kolega klin18 ostatnio remontował. Zapytaj, może pomoże.
Ja bym remontował głowicę, kiedyś wymieniałem silnik i następnym razem bym się w to nie bawił. Najlepiej robić to co masz
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
praktycznie, jest to jakieś rozwiązanie jeśli chodzi o szlif tłoka papierem ściernym. Jednak jeśli chodzi o ten motor, a jest on przeznaczony do pracy na wysokich obrotach to każde zagłębienie wpływa na zwiększone ryzyko spalania stukowego. Należy jeszcze wziąć pod uwagę, że owe ryzyko potęguje zwiększony stopień sprężania, więc jakiekolwiek ubytki na tłokach są niepożądane. Jeśli już masz otwartą komorę spalania to chyba warto zrobić wszystko tak jak należy.
są mechanicy i mechanicy. jak ma wszystko na wierzchy a głowice musi wymienić to jaka to różnica?? trochę więcej pracy tylko, ale będzie miał pewność, że zrobił to jak należy od początku do końca. 620ti to nie byle pojazd tylko już poważny sprzęt, więc warto o niego zadbać. Jeśli kolega "hidy" chce to taki motor kompletny sprzedam za 600zł bo mi tylko miejsce zawala.
Już naprawiłem swoje nowozakupione ti , dodatkowe koszty to 750zł remont głowicy + uszczelka 160zł ajusa + pare innych uszczelek.
Wymieniono mi 9 zaworów i 5 prowadnic - prawdopodobnie sam doprawiłem kilka gdy próbowałem ustawic pasek po awarii.
Silnik pracuje inaczej niż na początku, może jak kupowałem pasek już przeskoczył o jeden ząbek.
Mialkem duuuże problemy z odpowitrzeniem układu chłodzenia, ponieważ najprawdopodobniej przez zastępczy zbiorniczek wyrównawczy od VW polo i reduktor LPG. Ale jakoś się udało, odłaczałem przewody i się otpowitrzył.
Teraz czuć duże przyspieszenie ale od 3tyś obrotów, a jak u waszych ti?
Apropos Ma może ktoś niedrogo zbiorniczek wyrównawczy do ti lub sdi?
Pozdrawiam
PS polecam sprawdzić czy po wymianie rozrządu ("przez fachowca")wnętrze obudów rozrządu czy jest czyste i czy pasek jest dobrze naciągnięty.
Nie mam pewności, ale chyba pasuje od Poloneza ten zbiorniczek.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum