Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Coś niepokojącego dzieje się z moim R mianowicie przy przyspieszaniu tak od mniej więcej 1,8tys/obr strasznie dymi na czarno. Tylko, co mnie w sumie dziwi przy obciążeniu w czasie jazdy.Kiedyś problem rozwiązałem, chodziło wtedy o przeciek na wężu do intercoolera, ale teraz już ręce opadają.Ostatnio próbowałem wejść na max obroty, tak na biegu jałowym, ale obrotomierz doszedł do 4,7tys/obr i za nic nie chce wejść na wyższe, nawet zapłonu jeszcze nie odcinało.Max to przecież 6tys/obr.Jak jest w waszych R czy może dieselki tak mają?
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Sie 20, 2011 13:45, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lut 05, 2011 08:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czyli o obroty nie muszę się martwić, pozostaje jednak kwestia tego dymienia.Dodam jeszcze, że kopci ciągle nie jak to na ogół w dieslu puszcza czarnego bączka.
_________________ „Jeśli cel przyświeca, sposób musi się znaleźć.” A.Sapkowski
tak na biegu jałowym, ale obrotomierz doszedł do 4,7tys/obr i za nic nie chce wejść na wyższe,
na jałowym niesprawdzałem bo niewolno,ale na biegu to max pod 4,5tys podchodzi
cos może z zasłabym ciśnieniem doładowania masz,musisz posprawdzac wszystkie rury ,cooler
EGR czyściłem, kolektor ile mogłem też, ale niema żadnej różnicy już nie wiem co to może być.Ciekawi mnie jeszcze kwestia turbo bo tak gdzieś od 2tys obr zaczyna tak cicho jakby gwizdać po chwili przestaje mówię tu o sytuacji gdy jadę, a pedał gazu wciśnięty jest do oporu.Im niższy bieg tym lepiej to słychać.To jest normalne???
_________________ „Jeśli cel przyświeca, sposób musi się znaleźć.” A.Sapkowski
Pieta, jak sprawdzić czy jest szczelny może jakiś patent?
Szukaj przecieków oleju, jak dmucha to przy okazji olejem troszkę pluje. Razem z powietrzem dolotowym idzie odrobina oleju z odmy a może nawet z turbiny.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Sob Lut 05, 2011 12:59
lukasz5992, najczęściej wyskakuje "klanko" które wchodzi do IC od przodu. Dobrze to widac po zdjęciu zderzaka. Co do gwizdania turbo, to leciutko powinno by słychac świst, ale tylko minimalnie, taki jest CDT, bo inne silniki np JTD, to turbina zagłusza tam silnik i miły dla ucha świst słychac. W naszych CDT powinno lekko by słychac w okolicach 2000rpm, ale na pewno nie powinno gwizdac.
apples, czytałem wszystko to ale dzięki za linki zwłaszcza ze zdjęciami.Więc pytanie mam już tylko 1 czy da się jakoś to kolanko z tworzywa założyć bez zdejmowania zderzaka bo coś czuje że opornie będzie schodził?
_________________ „Jeśli cel przyświeca, sposób musi się znaleźć.” A.Sapkowski
strasznie dymi na czarno. Tylko, co mnie w sumie dziwi przy obciążeniu w czasie jazdy
jak ma większe obciążenie i dasz mu ostro gazu to na czarno zadymi, co może być też związane moim zdaniem z uszkodzonym wtryskiwaczem - końcówka nie rozpyla, tylko leje ropę...
Sprawdź jeszcze pod grubym wężem założonym na EGR, czasem opaska (zamiennik) jest za wąska, albo wyrobiona i tam jest nieszczelność i stąd też może być to świszczenie. Skłaniam się ku tezie moich poprzedników, że to może być lejący wtrysk.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum