Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] EGR-zaślepka.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: maciej
Czw Lis 18, 2010 09:19
[R620] EGR-zaślepka.
Autor Wiadomość
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Czw Cze 26, 2008 13:22   [R620] EGR-zaślepka.
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Witam.
Odkręciłem zawór EGR (chyba tak sie to nazywa) i ku mojemu zdziwieniu znalazłem zaślepke między tymże zaworem a kolektorem wydechowym.
I mam dwa pytania:

1.Po co ta zaślepka,w jakim celu została zamontowana?

2.Co sie stanie jak złoże to bez tej zaślepki?

Grzybek w zaworze da się wcisnąć,więc nie jest nic zatarte.

Dodam jeszcze,że wygląda to tak,jak by ten zawór kiedyś był używany-jest nagar od środka.(miejsce zaznaczone na żółto).
A w tej części zaznaczonej na czerwono coś jest nie przymocowane bo jak potrząsam to słychać,że coś sie obija.


Silnik chodzi bez problemowo,minimalnie kopci powyżej 2000 rpm ale myśle,że to z powodu katalizatora który wyciąłem.



Edit:

Złożyłem bez zaślepki,przejechałem tak z 5 km i zbytnio różnicy nie widać.
Ale wydaje mi sie,że jest trochę słabszy.
Ostatnio zmieniony przez thef Sro Lis 24, 2010 15:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 26, 2008 13:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Cze 26, 2008 18:59   

filo napisał/a:
Ale wydaje mi sie,że jest trochę słabszy.
- szczególnie powinno Ci się wydawać przy przyspieszaniu z wolnych obrotów. Na wyższych obrotach przy właściwie działającym egr nie powinna być odczuwalana różnica - jest on wtedy zamknięty. Blaszka jest metodą na odcięcie egr na stałe - również na wolnych obrotach spaliny nie są mieszane ze świeżym powietrzem i nie są ponownie wprowadzane do silnika.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Czw Cze 26, 2008 22:26   

recyrkulacja spalin działa tak że zawór EGR kieruje część spalin do dolotu podczas równomiernej jazdy. Na wolnych obrotach i podczas przyspieszania powinien się zamknąć. Ale może masz uszkodzony ten zawór i spaliny idą do dolotu cały czas, może dlatego autko wydaje się być słabsze.
U siebie też chciałem zamontować taką płytkę blokującą tylko że nie mogłem odkręcić swojego zaworu, śruby są totalnie przerdzewiałe że klucz nasadowy się kręci.

Ponadto recyrkulacja spalin jest nieporządana w przypadku jazdy na LPG, podejrzewam że właśnie dlatego bardzo mi się zubaża mieszanka, nawet jak reduktor i blosa rezkręcam na maksa.
 
 
matmario 



Dołączył: 02 Lut 2007
Posty: 36
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Cze 27, 2008 21:50   

Jak mozesz to zwymiaruj ta zaslepkę. Napewno przyda sie wielu osobą.
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Sob Cze 28, 2008 00:24   

Zamontuję ją spowrotem bo sie coś mułowato jeździ.
Wymiary zaślepki:
Grubość-4 mm.
Średnica otworów na śruby-9mm
Najprostszy sposób według mnie to odrysować podkładkę na kawałku jakieś grubej blachy,zgrubsza szlifierką dojść do kształtu a później pilnik w dłoń.
Ale do otworów pod śruby to przydała by sie wiertarka stołowa.
A podkładki to chyba w sklepie trzeba kupić.

Pozdrawiam.
 
 
DrMambo 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Maj 2008
Posty: 102
Skąd: Otwock

Rover 200

Wysłany: Sob Cze 28, 2008 11:46   

Jak każdy posiadacz opla z silnikiem ecotec miałem egr (zagazowany) i straszliwie się to sypało od gazu. Padł mi 2 razy .. więcej spalał, obroty wariowały, mułowaty był itp Raz mi go przeczyścili, a za 2 razem zaślepili .. z tym, że aby go zaślepić nie może być całkowicie padnięty .. na allegro do opli już są powycinane dokładne zaślepki do każdego modelu :) zaślepiają ci i do kompa małego chipa dokładają czy cuś co by oszukiwał kompa, że egr cały czas pracuje bo inaczej może się tak zdarzyć, że będzie ci wyskakiwał ciągle check engine(u mnie bez tej elektroniki i tylko zaślepiony egr wyskakiwał tak co 2 dni) .. stało się to na tyle poważną usterką nie tylko w Roverkach czy Oplach .. , że w nowych silnikach egr już montują od góry co by był prostszy dostęp :P
 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Czw Lip 17, 2008 18:23   

Mozna gdzies kupic takie zaślepki ?
_________________
dozwolona ilość znaków: 255
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lip 17, 2008 18:30   

nie. trzeba samemu wyrzeźbić. ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Czw Lip 17, 2008 18:35   

Czyli ta fotka na gorze to sa podkladki tak? i z tego mozna odrysowac, bo nie chce mi sie isc do samochodu i sprawdzac
_________________
dozwolona ilość znaków: 255
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lip 17, 2008 18:38   

mozna odrysowac ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Wto Lip 22, 2008 10:58   

A mozna zamiast tej zaślepki wyciagnac przewod ten czerwony przy scianie grodziowej ktory idzie do EGR ? Chcialem go wyciagnac ale nei chcialem mocno ciagnac zeby czegos nie urwac.. i nie wiem czy da sie to wyciagnac czy nie.



Pozdrawiam.
_________________
dozwolona ilość znaków: 255
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Wto Lip 22, 2008 15:57   

funfel, przewód czerwony schodzi razem z gumka lekko palcem
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Wto Lip 22, 2008 16:36   

Ja poprosze o sprawdzenie tych wymiarow i podanie promieni to w wolnej chwili Wam podorabiam w pracy.Na CNC pracuje jak by co.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
phoenix123 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 100
Skąd: Łomianki



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 14:09   

Witam. Odkopałem ten temat, bo mam pytanie odnośnie zaślepienia Egr, a mianowicie: Czy zaślepnienie Egr nie spowoduje tego że silnik będzie wolniej się nagrzewał (chodzi głównie o zime i rozruch) a przez to bardziej się zużywał? Co o tym sądzicie?
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 14:43   

egr nie wprowadzono w celu lepszego dogrzania silnika
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
DrMambo 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Maj 2008
Posty: 102
Skąd: Otwock

Rover 200

Wysłany: Czw Lut 12, 2009 22:32   

nagrzewać się będzie oczywiście dłużej .. ale jak nie będziesz pałował na zimnym silniku to raczej nie powinno być większego zużycia .. znajomy zamontował sobie czujniki temperatury oleju, ładowanie etc. i powiedział, że choć wskazówka temp silnika jest już na 90 to w dalszym ciągu przez średnio jakieś 10 km olej ma temp 65-70 stopni ... wiele osób czeka tylko do tego momentu i od razu dają gazu .. a jak widać jeszcze trochę odczekać trzeba :)
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 22:36   

DrMambo napisał/a:
nagrzewać się będzie oczywiście dłużej


Na jakiej podstawie tak twierdzisz?
Nie,żebym sie kłócił.
Z ciekawości pytam bo nie mam pojęcia.
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 22:40   

DrMambo napisał/a:
nagrzewać się będzie oczywiście dłużej
nie takie oczywiste, spotkałem się z poglądem, że wprowadzenie większej ilości powietrza niż zaprogramowano powoduje wyższą temperaturę... itd, szczegółów nie pamiętam.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 22:45   

Użytkownicy Fordów twierdzą,że EGR ma wpływ na dogrzanie silnika,a VW-owcy,że nie ma wpływu.Tak na szybko wyczytane po łebkach ze zgooglanych forów...
Chyba zależy od konstrukcji silnika...
Nagrzałem sobie kiedyś z ciekawości na postoju tzn.na luzie jakieś 3000 RPM przez 5 minut,w aucie gorąco,wskazówka na połowie skali,czyli OK.
Zajechałem do domu,jakieś 13 kilometrów,70km/h na 5 biegu bez szaleństw i wskazówka spadła trochę nad niebieskie pole...
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 22:48   

filo napisał/a:
Chyba zależy od konstrukcji silnika...
bardziej od tego do czego akurat jest przekonany wygłaszający pogląd.
Teraz z innych forów wygooglają sobie, że może być tak lub inaczej...
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 620] czy zaślepka halogenu z 400 będzie pasować do 600?
IversonAI3 Rover serii 600, Honda Accord 4 Nie Sty 19, 2014 10:43
IversonAI3
Brak nowych postów [R620si]zaślepka obudowy filtra powietrza
manifestorian Rover serii 600, Honda Accord 0 Sro Kwi 06, 2011 19:12
manifestorian
Brak nowych postów [R620] Kłopot ze spalaniem gazu w r620
szags Rover serii 600, Honda Accord 5 Pon Paź 22, 2007 21:39
piter34
Brak nowych postów [R620] Problem z tylna klapa w R620
Chodzi o zalozenie z R600(po kolizji)
lu_cky Rover serii 600, Honda Accord 4 Nie Paź 11, 2009 18:30
marthinez
Brak nowych postów [R620] Czy części od R400 pasują do R620?
SupportOnline Rover serii 600, Honda Accord 4 Nie Cze 09, 2013 09:36
tronsek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink