Forum Klubu ROVERki.pl :: [r25]nie odpala, czy to pompa?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r25]nie odpala, czy to pompa?
Autor Wiadomość
regins 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 83
Skąd: Jelenia góra



Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 13:17   [r25]nie odpala, czy to pompa?
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

witam forumowicze! jakoś dwa tygodnie temu podczas wyprzedzania ( o zgrozo!) poczułem szarpniecie, obroty zaczęły diametralnie iść w dół ( zero reakcji na gaz) aż w końcu zgasł. Udało mi się jeszcze jakoś dotoczyć się na pobocze ale auto już nie odpalało. Rozrusznik kręcił ale zapalić się nie dało. Nie wyskoczyła żadna kontrolka, na miejscu posprawdzałem wszystkie bezpieczniki ( liczyłem że to jakaś pierdoła) i wtem oblały mnie 7 poty bo przypomniały mi się objawy zepsutego sterownika od pompy. Autko zostało z holowane do mechanika, ten patrzył, dłubał,dumał w końcu przyznał że może faktycznie to pompa wtryskowa. tak wiec wysłałem pompę do regeneracji do chipcar'u polecanego w tematach o podobnej tematyce. Dziś pompa przyszła, zawiozłem do mechanika ( poleciłem jeszcze od razu wymienić świece) i na wtorek auto ma być gotowe. Teraz pytanie za 1 000 000 jeśli to nie była wina pompy to co mogło się stać?? bo 1250zł juz na regeneracje poszło i tak teraz siedzę i boje się że to może coś innego??? jak ma ktoś chwile niech napisze co myśli
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 13:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 13:24   

pewno sterownik pompy jak nie odpali ;) auto ile ma przebiegu ktory rocznik ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
regins 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 83
Skąd: Jelenia góra



Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 13:33   

przebieg 224 000, rocznik 2000. Przy regeneracji zaglądali do sterownika i coś tam wymienili. a jak nie to to co??
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 17:31   

to jak naprawiali tylko sterownik to ostro przycieli w uja za przeproszeniem
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
regins 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 83
Skąd: Jelenia góra



Wysłany: Sob Wrz 03, 2011 11:27   

eh źle to troche napisałem, naprawili sterownik + uszczelnienie pompy + coś tam
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sob Wrz 03, 2011 22:26   

regins napisał/a:
Przy regeneracji zaglądali do sterownika i coś tam wymienili. a jak nie to to co??

Wymienili uwalony tranzystor. Spokojnie, to to, i nie martw się na zapas- odpali i zrobisz na nim jeszcze mln km :ok:
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 08:04   

No to jak? Naprawili pompe skasowali kasę i nie napisali co zrobili? Nieźli fachmeni ;)
 
 
regins 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 83
Skąd: Jelenia góra



Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 19:11   

no i dziś odebrałem auto od mechanika. Wszystko działa, autko pali na "pyk", jakiejś różnicy w mocy nie zaobserwowałem jedyne co mnie zmartwiło to brak płynu w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego- musiałem wlać ok. 1.5 litra i teraz chyba już trzyma poziom ( zobacze jutro z rana). Podsumowując:
1. regeneracja pompy -1250zł + moja wysyłka 39zł( dhl)
2. zostały założone 4 nowe świece bosch'a - 200zł
3. tak się złożyło że akurat przyszedł mi dolny wąż intercoolera to odrazu założyli- 275zł
4. robocizna- 290zł
razem: 2054zł
pozostają jedynie nadzieje że przez kolejne kilometry nic się nie popsuje, bo tanie to autko w naprawie raczej nie jest :/ jeszcze tylko wymiana oleju i filtrów ( za ok. 800km) i wszystko pięknieeee :cool:
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 20:33   

Mogłeś wymienić ten tranzystor sam, byś zaoszczędził 1200zł, a reszta części i tak tańsza niż do innych marek lub cena ta sama.
 
 
 
regins 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 83
Skąd: Jelenia góra



Wysłany: Czw Wrz 08, 2011 11:44   

pewnie tranzystor bym wymienił sam ( niewydaje się to jakieś strasznie skomplikowane) ale po przypadku Jugola który zrobił wpierw sterownik a dwa lata później i tak musiał wysłać pompę żeby uszczelnili to i tak nie zaoszczędził. Niechciałbym zakładać nowego tematu ale po naprawie mam problem z wyciąganiem i wkładaniem bagnetu od poziomu oleju ( strasznie ciężko go włożyć/ wyjąć) jakiś pomysł w czym rzecz?
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Czw Wrz 08, 2011 22:34   

regins napisał/a:
pewnie tranzystor bym wymienił sam ( niewydaje się to jakieś strasznie skomplikowane) ale po przypadku Jugola który zrobił wpierw sterownik a dwa lata później i tak musiał wysłać pompę żeby uszczelnili to i tak nie zaoszczędził. Niechciałbym zakładać nowego tematu ale po naprawie mam problem z wyciąganiem i wkładaniem bagnetu od poziomu oleju ( strasznie ciężko go włożyć/ wyjąć) jakiś pomysł w czym rzecz?


Gwoli wyjaśnienia:
- naprawa sterownika ( wymiana tranzystora ) - 400pln+ 50 na kurierów= 450pln
- kompleksowa wymiana uszczelnień pompy wtryskowej ( nie mylić z regeneracją pompy !! )- 250pln
- demontaż i montaż pompy po wymianie uszczelnień- 250pln
co nam daje 950pln w okresie 18miesięcy :)
 
 
regins 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 83
Skąd: Jelenia góra



Wysłany: Czw Wrz 08, 2011 22:48   

no dobra, niech będzie że oszczędziłeś te 3 stówki :smile: a jakiś pomysł co do tego? "problem z wyciąganiem i wkładaniem bagnetu od poziomu oleju ( strasznie ciężko go włożyć/ wyjąć) jakiś pomysł w czym rzecz?"
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pią Wrz 09, 2011 08:17   

Co do bagnetu, to dziwne bynajmniej, gdyż z tego co piszesz wynika, że przy silniku ( w jego wnętrzu nikt nie grzebał. Może pogięty jest :hm: , nic innego mi do łba nie przychodzi :bezradny:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200 1.4i 98r] nie odpala- pompa paliwa??
Rafal_Bogus Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pią Sty 23, 2009 17:05
giewu
Brak nowych postów [R25] Rover nie odpala - pompa paliwowa?
Yadziah Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Mar 02, 2013 13:33
Chester
Brak nowych postów [R216] problem z pompa paliwa- auto czasami nie odpala
marhew Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Gru 06, 2011 18:42
roverczesci
Brak nowych postów [216Si, 97r] Nie odpala albo odpala i gaśnie
Raval Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Lut 10, 2009 13:31
szymon1986
Brak nowych postów [Rover 214] Nie odpala, kreci lecz nie odpala.
adinek221 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Czw Sie 29, 2013 15:29
robsson78



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink