Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Witam ! Jako że przymierzam się do wywalenia katalizatora z roverka (czuje że coś go blokuje i to może byc kat) Mam kilka pytań do tych kolegów co ten zabieg przeprowadzili:
Jak jest z głośnoscia takiego po takim zabiegu ? w silniku 1.6 16v da sie wytrzymac i normlanie jezdzic ?
Coś tam z lekka poczuje ?
W jaki sposób to zrobić ? Wywalić wsyztsko ze środka czy wspawać rurke ?
W sumie sonda lambda jest przed katem więc tam raczej nic sie nie powinno dziać
Może jakiś link do tematu co jest to szczegółowo opisane mile widziany
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 12, 2011 18:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jak jest z głośnoscia takiego po takim zabiegu ? w silniku 1.6 16v da sie wytrzymac i normlanie jezdzic ?
Da się normalnie jeździć. Po wycięciu kata może Ci się pojawić nieprzyjemny metaliczny rezonans.
Kamil94 napisał/a:
W jaki sposób to zrobić ? Wywalić wsyztsko ze środka czy wspawać rurke ?
Można wywalić wszystko, albo wspawać rurkę, albo założeć strumienicę lub tłumik przelotowy w obudowie kata np takie coś: http://moto.allegro.pl/st...1856375246.html lub to: http://moto.allegro.pl/tl...1866550845.html
Ja w Coupe mam wspawaną strumienicę i nie jestem do końca zadowolony, chodzi o dźwięk. Jest lepiej niż na wspawanej rurce, bo rezonans wyraźnie się zmniejszył. Prawdopodobnie na wiosnę będę zmieniał na tłumik przelotowy w obudowie kata i wtedy będę miał porównanie.
Kamil94 napisał/a:
Może jakiś link do tematu co jest to szczegółowo opisane mile widziany
A są jakies filmiki na necie jak brzmi bez kata bo szukałem ale bez rezultatów To prawda że powyżej 110 nie da się wytrzymac ?
brzęczy bez kata, jeśli nie chcesz zbytnio zmieniać dźwięku to wypruj ze środka wkład a w środek wspawaj rurkę (w środek puszki z kata) dźwięk się prawie nie zmienia a i jazda niezbyt się różni, rurkę możesz ponawiercać trochę
Jesli chodzi o kata to ja wywaliłem srodek z niego i na poczatku nie było bardzo różnicy, głosno robiło sie powyzej 110 i było to dosc uciażliwe. Nie odczułem jakiegos przyrostu mocy spadku raczej tez. Jezdziłem ta ok roku ale postanowiłem cos z tym zrobic i wstawiłem normalny Tłumik przelotowy gotowy do mojego modelu, i od teraz jest nareszcie cicho nic nie brzeczy nie ma metalicznego dzwieku. I to chyba takie moje odczucie ale jak by lepiej sie zbierał.
A kata nie wyrzucaj bo skupują je np na złomowisku mozna wyciągnąc nawet ok 150zł
Nie za bardzo rozumiem jaka jest różnica między wspawaniem samej rury a wspawaniem rury w obudowę od katalizatora.
wspawanei samej rury to wspawanie rury, a wspawanie rury z dziurami w środek obudowy katalizatora, powoduje:
1. Na przeglądzie inaczej patrzą (nie do odróżnienia)
2. Jest to komora rozprężna i nie jest całkowicie wolny przelot
3. Na pewno zmniejszy to dźwięki wydawane z wydechu
4. Niweluje dźwięk dużego fiata z wydechu
Gucjan, Możesz dac linka do tej przelotówki do mojego roverka bo próbowałem sie kontaktowac na gg ale bez rezultatu
[ Dodano: Sob Lis 10, 2012 15:13 ]
Odświeże troche kotleta Szukam tego tłumika przelotowego ale w wiekszosci sa zwężki . Macie jakies linki bez zwężek aby był pusty z dziurkami w środku ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum